Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Johan Wallin
    Ort
    Klamar
    Inlägg
    17

    Bilder på Passat SC B8 med fälgar

    Hej!

    Jag har alltid ägt saab innan, en lätt bil att styla ansåg jag. Nu när jag bytte märke för första gången i mitt liv så fick det bli en Passat B8. Ångrar inte en sekund än. Underbar bil att köra.

    Till nästa sommar tänkte jag inskaffa nya fälgar. 19 tum. Men jag tycker det är svårt att hitta fälgar som passar ihop med bilens design i övrigt. Det är en vit bil med sportchassi (sänkt 15mm) men det är alltså mkt luft kvar i hjulhusen som oxå ställer till det lite med designen... Skulle bli otroligt glad om ni ville lägga upp bilder på era Passater med olika fälgar! så man kan få lite inspiration. Skriv gärna vad det är för storlek / ET och om ni har spacers tex...

    Tack på förhand!

    mvh Johan

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Välkommen hit, Johan!

    Säger en annan gammal ex-SAAB:are...

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Jodå några Saabar har passerat revy! Körde bla en 8v Turbo i 13 år utan att byta turboaggregat! Dock så var det nog det enda som inte behövde bytas regelbundet!

    Kanske en diskret hyllning till gamla Saab med fälgar i stil med den klassiska "Aero" fälgen? (om det finns något)!
    Personligen tycker jag att sortimenten hos dom stora däck o fälg butikerna är tröstlöst tråkiga och mainstream.

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Johan Wallin
    Ort
    Klamar
    Inlägg
    17
    tack!

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Johan Wallin
    Ort
    Klamar
    Inlägg
    17
    Håller med ang fälg sortimenten hos många leverantörer. Otroligt tråkiga.

    Saabarna jag har haft har jag aldrig haft några större strul med, visst har delar gått sönder men det gör ju alla saker tillslut

    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Jodå några Saabar har passerat revy! Körde bla en 8v Turbo i 13 år utan att byta turboaggregat! Dock så var det nog det enda som inte behövde bytas regelbundet!

    Kanske en diskret hyllning till gamla Saab med fälgar i stil med den klassiska "Aero" fälgen? (om det finns något)!
    Personligen tycker jag att sortimenten hos dom stora däck o fälg butikerna är tröstlöst tråkiga och mainstream.

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-08-24, 13:14
  2. Maxbredd fälgar passat b8?
    Av Riddlersv i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-08-09, 12:12
  3. Passat SC B8 R-line Div.
    Av crillez i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-04-27, 15:37
  4. Fälgar till nya Passat B8?
    Av Stafffan i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-09-15, 18:40
  5. vill se bilder på golf 5 med 19" och 20" fälgar
    Av christian19 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 16:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin