Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    awwd
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    82

    Vatteninträngning baklykta Passat B8 -16

    Har fått in vatten i den ena av baklyktorna (delen i luckan) på Passat B8 2016. Lyckades hitta en enda på Bildelsbasen för 1000 kr (2800 kr på VW) så de verkar eftertraktade. Av Highline fanns det minst 30 st av samma lykta...

    VW skyller alla problem med baklyktorna på avfettningsmedel så där fanns inget att hämta i termer av good-will.

    Någon fler som fått in vatten i baklyktorna?

    /awwd

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av awwd Visa inlägg
    Har fått in vatten i den ena av baklyktorna (delen i luckan) på Passat B8 2016. Lyckades hitta en enda på Bildelsbasen för 1000 kr (2800 kr på VW) så de verkar eftertraktade. Av Highline fanns det minst 30 st av samma lykta...

    VW skyller alla problem med baklyktorna på avfettningsmedel så där fanns inget att hämta i termer av good-will.

    Någon fler som fått in vatten i baklyktorna?

    /awwd
    De är på riktigt dumma i hela huvudet hos åf.
    Jag hade en två år gammal Touareg där baklyktornas ytterkanter började flagna. Det var helt uppenbart att de hade polerat bilen i samband reparation av en skada utan att tejpa lyktorna och kört för varmt på plasten. Felet enligt åf var att " trumvirvel" jag använt avfettningsmedel. Jag tog den där sopan till verkmästare och gick in till tvätthallen och bad honom visa mig hur de tvättar bilarna. Nämen... "tumvirvel" de använder avfettning. Då använde jag fel avfettning helt plötsligt. Efter allt klåpande med dåliga reparationer på den bilen tvingade jag säljaren att köpa tillbaka bilen och tipsade om att inte använda avfettning på en Volkswagen. Han förstod inte riktigt varför det skulle vara något att fundera över, de tvättade alla sina bilar med avfettning.

    Ligger man i lite, några veckor eller så och gör sig redigt obekväm på kundtjänsten, kan det hända att man får kontakt med en master tech i Södertälje. Där går det att snacka med nån som faktiskt kan nånting.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    petrus johansson
    Ort
    ställdalen
    Inlägg
    55
    Citat Ursprungligen postat av awwd Visa inlägg
    Har fått in vatten i den ena av baklyktorna (delen i luckan) på Passat B8 2016. Lyckades hitta en enda på Bildelsbasen för 1000 kr (2800 kr på VW) så de verkar eftertraktade. Av Highline fanns det minst 30 st av samma lykta...

    VW skyller alla problem med baklyktorna på avfettningsmedel så där fanns inget att hämta i termer av good-will.

    Någon fler som fått in vatten i baklyktorna?


    /awwd
    Fick mina bytta + ena blinkersglaset i backspegeln. Tror min återförsäljare tog den kostnaden. Var ju som sagt snack om att jag använt avfettning...
    Men jag fick aldrig in vatten vad jag vet. Har inte tvättat annorlunda sen dess och ser inga nya sprickor.

Liknande ämnen

  1. Fukt i baklykta mk6
    Av JonFri i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2021-09-24, 09:16
  2. Passat B8 -16 felkod
    Av Robin_88 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-12-24, 10:49
  3. Framaxelvikt Passat B8
    Av GTI-nissen i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-04-11, 10:01
  4. Passat B8 - bilbarnstol
    Av mtm i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-05-21, 01:12
  5. Mitten baklykta vinge Golf MK5
    Av steffe_GTI i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 21:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin