Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Lukas Horosiewicz
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2

    Prisskillnad begagnad MK7.5 vs MK7?

    Jag är ute efter en MK7.5 i Stockholmsområdet men verkar vara svårt att hitta på Autouncle. Vad är det för prisskillnad på en begagnad MK7.5 och MK7 i dess enklaste utföranden? Alltså ingen Gxx-klass eller liknande.

    Vilket prisriktmärke borde man ha för en MK7 med 3' och 5' mil respektive?

    Tar gärna emot tips om det finns vissa modeller/årgångar eller dylikt man ska akta sig för.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Ingen större skillnad mellan Golf generation 7 före och efter PA (Produktaufwertung). Tror inte heller att priset skiljer något uppenbart. Men kolla stora datakällor som https://www.wayke.se/ , Blocket, Bilpriser.se m.fl. Finns inga särskilda modeller (modellen är Golf, som finns i olika versioner) eller modellår man ska akta sig för. Det är genomgående en väldigt bra produkt utan stora svagheter. Fundera på användningsområde och önskade tillval så att du hittar en bil som passar just dina behov. Berätta mer om detta så får du säkert fler mer detaljerade tips.

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Lukas Horosiewicz
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Tack!

    Användningsområde är först och främst ettbarns-familjebil. Ibland kommer den användas som en pendlarbil. Vi uppskattar båda lite körglädje men inte så pass mycket att vi vill betala 50% mer för bilen.

    Vad jag förstod så rörde sig faceloftet MK7.5 framförallt om ny instrumentpanel. Av de bilar som är ute hos bilhandlarna till andrahandsförsäljning så har nästan alla som producerats efter 2019 november ändå gammal instrumentpanel. Innebär det att de är MK7?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Nej, Golf generation 7 PA har ingen ny instrumentpanel. Däremot är infotainmentsystemet uppdaterat, bland annat med större skärm, samt att det digitala instrumentklustret AID är tillgängligt som tillval. AID har du dock ingen som helst nytta utav om du inte samtidigt har navigation som tillval, sen kan man så klart tycka att det är snyggt. Färddator premium för ~ 1500 kr är enligt mig ett betydligt rimligare tillval, utan det tillvalet ser det ganska fattigt ut.

    Se till att hitta en Golf med parkeringsvärmare, det är ett vanligt tillval på Golf jämfört med många konkurrenter, varav många inte ens kan erbjuda det som fabriksmonterat tillval. Jag skulle rekommendera en GT, då får ni bra grundutrustning som tvåzons klimatanläggning, tonade rutor, sportchassi, sportstolar, 1,4-1,5 TSI med 140-150 hk. Bra mix av prestanda och bränsleeffektivitet. Tillvalet DSG (automatiskt växlande växellåda) ökar komforten. Apple CarPlay är standard för bilar tillverkade från vecka 22 2015.

  5. #5
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    7 eller 7,5 är i stort en utseendegrej. Har du barn i vagnålder så tycker jag du ska titta efter en kombi. Isofix på yttersäten bak. Vill du köra snålt med bensin väljer du 1,2 TSI, annars håller jag med Marcus om resten.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Isofix på yttersäten bak. Vill du köra snålt med bensin väljer du 1,2 TSI, annars håller jag med Marcus om resten.
    Jag kanske missförstår dig, men även Golf halvkombi har ISOFIX bak. 1,2 TSI, finns endast i Golf innan PA/facelift, det är en riktigt bra bruksmotor som går snålt.

  7. #7
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag kanske missförstår dig, men även Golf halvkombi har ISOFIX bak. 1,2 TSI, finns endast i Golf innan PA/facelift, det är en riktigt bra bruksmotor som går snålt.
    Haha, blev kanske lite konstigt angående ISOFIX. Hade skrivit mer som jag tog bort. 1,2 ersattes mycket riktigt i samband med faceliften. Nya trecylindriga 1,0an är faktiskt trevlig och oväntat bra tycker jag.

  8. #8
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    1,0 borde rimligtvis vara ytterligare lite snålare. Så om 1,2 är snål så borde inte 1,0 vara sämre allafall.

Liknande ämnen

  1. Kurvljus Golf Mk7
    Av jisses i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-12-13, 00:53
  2. Austin fälgar mk7
    Av sejton i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-04-08, 23:55
  3. Golf Mk7
    Av Lindahl i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:19
  4. R Mk7
    Av wibmag i forum VW-forum
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 20:43
  5. Golf MK7?
    Av Premis i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 19:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin