Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Peter Andersson
    Ort
    Åstorp
    Inlägg
    3

    Vilka delar passar till vilka bilar?

    Hej!

    Jag är ny här och tänkte kolla lite med Er andra som kanske har lite mer vana...

    Jag har en Touran -06 som motorn rasat på. Så nu tänkte jag passa på att ev byta motor helt. MEN, vilka motorer passar i en Touran -06? Jag såg någon video på Youtube där man satt i en VR6:a från en golf.

    Vilka delar passar mellan de olika modellerna? Vilken bil kan man plocka växellåda ifrån tex. Som då passar till Touranen.

    Hoppas ni fattar vad jag menar...

    Tacksam för svar

    //Peter

  2. #2
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Petrix Visa inlägg
    Hej!

    Jag är ny här och tänkte kolla lite med Er andra som kanske har lite mer vana...

    Jag har en Touran -06 som motorn rasat på. Så nu tänkte jag passa på att ev byta motor helt. MEN, vilka motorer passar i en Touran -06? Jag såg någon video på Youtube där man satt i en VR6:a från en golf.

    Vilka delar passar mellan de olika modellerna? Vilken bil kan man plocka växellåda ifrån tex. Som då passar till Touranen.

    Hoppas ni fattar vad jag menar...

    Tacksam för svar

    //Peter
    Vad har du för motor idag? Inte aktuellt med en likadan? Kan det tänkas vara en 1,4 tsi? Vad hade du tänkt dig istället? Det finns en del att välja på.....

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Fysiskt/systemteknisk motor från bilar baserade på samma plattform, exempelvis VW Golf generation 5 och motsvarande Audi, Skoda, Seat. Sen kan olika motorval kräva uppdateringar av exempelvis bromsar och annat.

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Peter Andersson
    Ort
    Åstorp
    Inlägg
    3
    Japp det är en TSI motor med det där kamkedjeproblemet. Dock är det inte det som hänt.
    Jag hade ju gärna försökt att få i nått med lite mera klös i. Såg någon som lagt i en VR6 från en Golf 5.

    Vart kan jag läsa ut vilket plattform dom har?

    Att man måste uppgradera bromsar och diverse annat är jag helt med på. Där av lite funderingen på vad man kan använda för nått och från vilka olika bilar.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    Vilka delar passar till vilka bilar?

    Din VW Touran är PQ35 precis som VW Golf 5, Audi A3 2, Seat Leon 2, Skoda Octavia 2, VW Eos, VW Scirocco m.fl. Även PQ46 bilar som VW Passat 6, Skoda Superb 2 och uppdateringar på dessa passar.

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Peter Andersson
    Ort
    Åstorp
    Inlägg
    3
    Tack för infot. Det underlättar en hel del.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-05-10, 21:32
  2. Vilka företag säljer delar till Golf mk1?
    Av pedalen i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 00:56
  3. Vilka delar från mk4 passar på mk3?
    Av Loxarn i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 18:37
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 20:57
  5. Vilka delar till min etta? smakråd.
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 08:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin