Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 998

    VCDS och VCP on the move

    Tråden för oss som åker runt i landet och världen med datorn och dongel, redo att hjälpa andra.

    Idag och imorgon befinner jag mig mellan Mariefred och Gnesta i Sörmland. PM för kontakt.



    AndySwede

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    Johan Niko
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    3
    Hej AndySwede

    Fick ditt namn av candyweiss i volkswagengolf.se forum. Han sa att du var bosatt i Stockholm och att du var mycket kunnig och hjälpsam.
    Jag köpte en Golf GDI 1.6 2011 till dottern här om dagen. Det sitter en eftermonterad RNS510 (1T0 035 680 H) från 2012 men den saknar Bluetooth.

    Från CarSystems.eu har jag därför beställt:
    Bluetooth Plug&Play A2DP wiring (kabelhärvan)
    3B0 035 711 B - VW Microphone (micken)
    VW Foam Cover (skyddet som Bluetooth modulen ska ligga i under passagerarsätet)
    https://www.carsystems.eu//bluetooth-installation-kit-plug-play-for-7p6-and-5k0-module-foam-cover,id123.html

    Ska plocka upp 5K0035730D Bluetooth modul från skroten idag för 750 kr. Kommer jag kunna testa om det funkar innan den programmeras med VCDS? Kommer telefonen dyka upp när jag trycker på Phone knappen på RNS510 efter installation? Jag vet att för att aktivera knappen på ratten krävs kodning, men behövs det för att den ska dyka upp i RNS:en också? Kommer den vara röststyrd efter programmering? Vill du hjälpa mig med kodningen när den är monterad och klar. Tack på förhand.
    Mvh Johan

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 998
    Tjääna,

    Minns inte versionsnummren i huvudet just nu, men kolla att D versionen av modulen klarar audiostreaming. De tidiga gör inte det.
    Min erfarenhet är att det är typ 50/50 chans att det funkar PnP med RNS utan kodning, en eftermonterad RNS kan ju ocks ha varit kodad för telefon där den satt tidigare. Med för att få upp telefonen i instrumenthuset och aktivera knappen brukar behövas kodning. Koppla ihop allt och testa, inget kan gå fel, så återkommer du om inte alla funktioner är på plats.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    Johan Niko
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    3
    Tja igen fick bluetooth modulen idag och ska få kabelhärvan ska komma imorgon. Har du tid att hjälpa mig med körningen i veckan? Behöver jag kolla upp vilka koder som behövs eller vet du det redan?
    Mvh Johan

    - - - Uppdaterad - - -

    Kodningen skulle det stå.

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 998
    Jag är tillgänglig fram till torsdag tror jag i fall. Kodningen ska jag nog kunna lösa, eventuellt med förbundna ögon

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    Johan Niko
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Jag är tillgänglig fram till torsdag tror jag i fall. Kodningen ska jag nog kunna lösa, eventuellt med förbundna ögon
    Tack för hjälpen med kodningen. Dottern var överlycklig.
    Mvh Johan

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 998
    Citat Ursprungligen postat av freeloaders Visa inlägg
    Tack för hjälpen med kodningen. Dottern var överlycklig.
    Mvh Johan
    Toppen Johan!

    Trevligt möte och applåder till dig som grejar själv och sparar tusenlappar på att researcha lite själv och beställa hem prylar och jobba lite. Inte tokigt utan även lagligt att prata handsfree och spela musik utan aux- sladd. Trevlig sommar!

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 998
    Fredag till söndag är jag on the move igen, med taket nedfällt och datorn med VCDS och VCP.
    Imorgon förmiddag Norrköping och sedan resten av helgen mellan Gnesta och Mariefred. Söndag E20 från Mariefred och E4 tillbaka till Sollentuna.

    PM om du behöver hjälp med något.

Liknande ämnen

  1. Koda om Baklyktor och DRL ljuset med VCDS... ?
    Av 2stroke i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-08-16, 11:06
  2. Felkod 01321 och 04989 med vcds
    Av Dyna i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-24, 15:13
  3. Beskrivning över VCDS och Svenska VCDS
    Av Svenska VCDS i forum Svenska VCDS
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 22:31
  4. VCDS, äntligen hittade en och här är mina erfarenheter
    Av RGerman i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-11-07, 23:26
  5. Polo -06 med 18" Zender Move
    Av Crille82 i forum Projektforum
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin