Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Värdering

  1. #1

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    jesper jönsson
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    2

    Värdering

    Hej

    fick rådet att fråga här! Mitt försäkringsbolag tyckte jag hade för lågt värde på min gamla golf
    men för att kunna höja upp värdet i försäkringen måste jag ha en ny värdering.
    Men ingen bilhandlare har kunnat hjälpa mig då bilen är för gammal :/
    Jag har en golf gti cab från 88 helt i original. Ngn med tips om vart jag kan vända mig för en värdering av den?
    Försäkrad idag till 100k hos moderna försäkringar.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Jejo Visa inlägg
    Hej

    fick rådet att fråga här! Mitt försäkringsbolag tyckte jag hade för lågt värde på min gamla golf
    men för att kunna höja upp värdet i försäkringen måste jag ha en ny värdering.
    Men ingen bilhandlare har kunnat hjälpa mig då bilen är för gammal :/
    Jag har en golf gti cab från 88 helt i original. Ngn med tips om vart jag kan vända mig för en värdering av den?
    Försäkrad idag till 100k hos moderna försäkringar.
    Bilen ser väldigt fin ut, men 100´ är definitivt inte lågt. Oavsett hur fin eller lågmilad den än må vara.

    Golf MK1 Cabriolet i bruksskick till mycket fint skick säljs för 10-50´ skulle jag säga. Kanske 60-70´ för något i "hästväg".

    Jag har inget direkt svar på din fråga, men om försäkringsbolaget tycker den bör värderas så borde de ju kunna tipsa om någon eller några oberoende värderare.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Jag gjorde en sökning på blocket och den dyraste mk1 golf som jag kunde hitta kostar just 100 kkr:

    https://www.blocket.se/blekinge/Unik....htm?ca=14&w=3

    Men vad en säljare begär och vad en säljare till sist får är inte alltid samma sak.

    m v h Henrik

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Lägg ut en säljesannons på mobile.de med högstbjudande, kolla vad du får för några bud.
    Senast redigerad av Marcus den 2019-08-15 klockan 15:48.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Är det verkligen så svårt att få tag på en vettig värderingsman?
    En sökning på google hänvisar hit:
    https://besiktning.nu/
    Där borde man kunna hitta någon.

    Bilweb auctions säljer ju annars mycket klassiker, dom kan kanske hjälpa till?
    https://bilwebauctions.se/

    Personligen håller jag med föregående talare om att värderingar mycket över 100 000 verkar osannolikt, även för en kanonfin golf-cab. När man kommer upp i dessa summor blir också detaljerna avgörande, även mindre blemmor kan få stor påverkan på priset.

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    jesper jönsson
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Megapolaren Visa inlägg
    Är det verkligen så svårt att få tag på en vettig värderingsman?
    En sökning på google hänvisar hit:
    https://besiktning.nu/
    Där borde man kunna hitta någon.

    Bilweb auctions säljer ju annars mycket klassiker, dom kan kanske hjälpa till?
    https://bilwebauctions.se/

    Personligen håller jag med föregående talare om att värderingar mycket över 100 000 verkar osannolikt, även för en kanonfin golf-cab. När man kommer upp i dessa summor blir också detaljerna avgörande, även mindre blemmor kan få stor påverkan på priset.

    Tack testar denna, verkar svårt att få en rätt prisbild på den, hittat allt från 30k till 200k. Mycket underligt.
    vill ha rätt försäkring på den plus att ha en ok prisbild gör det enklare för mig att byta eller sälja bort den!
    haft den några år nu och är mera lagt åt båt så blir nog ngt byte framöver. Tack för info att hitta en värderingsman

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Pratar vi 100´ eller över så skulle det möjligen vara ett tidigt exemplar 79-80 i orenoverat mycket fint originalskick, som säljs på en internationell marknad.

    Det finns över huvudtaget taget få fina objekt i originalskick av de tidiga årsmodellerna, de hade mycket sämre kvalitet än de senare. Från -88 och framåt finns det gott om Golf Cabriolet i varierande skick, dock många fina.

    Jag hade själv en väldigt sen MK1 Cabriolet tillverkad sent -92 med ovanlig el-sufflett. Den var i ganska bra skick och mycket påkostad med bytt sufflett osv, såldes 2014 för 24000:-. Idag är nog motsvarande objekt lite dyrare, men inte så hiskeligt mycket.

    Svårt att bilda sig en uppfattning om detta objektet, men om den är i riktigt fint skick rak igenom och dessutom rullat under 10´ mil så skulle jag tippa på att den skulle säljas för 50-60´.


    Det finns ganska många till salu på Blocket så det är inte svårt att över tid bilda sig en uppfattning om vad som begärs och vilka som säljs.
    Senast redigerad av Crille82 den 2019-08-16 klockan 15:03.

Liknande ämnen

  1. Värdering
    Av Nille i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-07-09, 21:29
  2. Hjälp med värdering?
    Av NOlsson i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 08:54
  3. Värdering Vento -95
    Av Makke i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 22:07
  4. Värdering Golf IV 1.6?
    Av TDI i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 14:49
  5. Värdering
    Av mattsson i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 22:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin