Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2019
    Namn
    Peter Svanström
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8

    Golf 2015 elhiss förardörr, “ett-tryck-ner” funktionen fungerar ej?

    Min mosters Golf 2015, 1,4tsi

    Trodde först att min egen Golf R, hade denna funktionen för att den har högre utrustningsnivå, men pillade på mosters bil i veckan och fann att Ett-tryck-ner funktion, för passagerarsidan främre, den fungerar från förarplatsen.
    Men inte för förarsidans eget fönster.

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 998
    Citat Ursprungligen postat av Psm Visa inlägg
    Min mosters Golf 2015, 1,4tsi

    Trodde först att min egen Golf R, hade denna funktionen för att den har högre utrustningsnivå, men pillade på mosters bil i veckan och fann att Ett-tryck-ner funktion, för passagerarsidan främre, den fungerar från förarplatsen.
    Men inte för förarsidans eget fönster.
    Funkar det med "ett drag upp" men inte ner?

  3. #3
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Troligtvis behöver den bara kalibreras. Jag vet inte säkert om det är likadant på MQB bilar, men prova proceduren som man gör på äldre generationer:

    Kör manuellt ner rutan till lägsta läget och släpp knappen. Tryck sen ner knappen igen och håll den nertryckt cirka 5 sekunder. Släpp knappen, kör upp rutan och testa igen om "ett-tryck-ner" funkar.

    Motsvarande med "ett-drag-upp" om det inte funkar. Stäng rutan, släpp knappen, dra upp knappen i 5 sekunder, släpp knappen, kör ner rutan, testa.

    Detta brukar man få göra efter att batteriet varit bortkopplat, men det kan säkert finnas andra saker som gör att den tappar kalibreringen (spänningsfall?).
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  4. #4

    Reg.datum
    feb 2019
    Namn
    Peter Svanström
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Funkar det med "ett drag upp" men inte ner?
    Nej varken upp eller ned

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Troligtvis behöver den bara kalibreras. Jag vet inte säkert om det är likadant på MQB bilar, men prova proceduren som man gör på äldre generationer:

    Kör manuellt ner rutan till lägsta läget och släpp knappen. Tryck sen ner knappen igen och håll den nertryckt cirka 5 sekunder. Släpp knappen, kör upp rutan och testa igen om "ett-tryck-ner" funkar.

    Motsvarande med "ett-drag-upp" om det inte funkar. Stäng rutan, släpp knappen, dra upp knappen i 5 sekunder, släpp knappen, kör ner rutan, testa.

    Detta brukar man få göra efter att batteriet varit bortkopplat, men det kan säkert finnas andra saker som gör att den tappar kalibreringen (spänningsfall?).
    OK, tack för tips, får pröva när jag är hos moster igen (hon bor 27mil bort).

Liknande ämnen

  1. C-lås baklucka fungerar ej. Golf IV
    Av matsola i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-02-05, 20:44
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 14:13
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 17:29
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 14:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin