Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2015
    Namn
    Mats
    Medlemsnr
    5305
    Ort
    Botkyrka
    Inlägg
    58

    RacingLine lower Engine Mount

    Stort tack till VW Smista med Therese och Simon för hjälpen att montera Racingline's "dogbone inkl. bussning".

    Kör sedan bilen var ny med Racingline lowering springs och DCC och numera även deras OEM+ Steg1 motor-optimering.

    Med byte av undre motorfäste förväntade jag mig en mer direkt känsla i transmissionen och att eliminera s.k wheel hop.
    Det var svårt att ta beslutet huruvida jag skulle välja den enkla vägen med en s.k insert eller att byta ut hela bussningen inkl. armen.
    Har hört för många historier om inserts som efter en tid spruckit av belastningen med missnöje och reklamationer. Därför bestämde jag mig för att välja Racingline som jag vet håller högsta klass.

    Den här monterar man inte gärna själv hemma i garaget då hela front subframe måste plockas ned för att komma åt att pressa den övre halvan av bussningen. Simon fick helt enkelt kavla upp ärmarna och sätta igång.
    Det hela måste förstås avslutas med en fyrhjulsinställning.

    Hämtade bilen med spänning och förväntningar.

    Trycker på Startknappen och blir lite paff.... Oj, men shit vilken resonans. Det blir inte bättre av att lägga i backen då jag ska ut. Tänker ju direkt att shit jag kan ju inte kliva in igen och säga att jag ångrat mig.

    Hur som;
    kommit fram till den korta beskrivningen:
    Love & Hate

    Efter att ha kört 50, 100 mil så tycks saker har rättats in och vibrationerna avtagit till viss del. Bra!
    Vid körning i kö, start från stilla och försiktig backning så är vibrationer märkbara.
    Just vid 1050-1150 varv ligger det besvärande området. Resten är inga problem alls, snarare bara positivt.
    Vid motorbromsning så kommer en svag vibration vid ca 3000 varv. Kort och inget man tänker på om man inte söker.

    Vid aktiv körning så är känslan helt fantastisk! Vilken skillnad! Skulle aldrig vilja återgå till original. Så här borde det ha varit original!

    Jag har nu kört 800 mil sedan montering. Jag är övertygad om att med Racinline's DSG-optimering så skulle helheten bli än bättre då bl.a kopplingen griper in vid lite högre varvtal.
    Den står på önskelistan.

    Drive safe!


    https://www.racingline.com/enginemounts


    Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
    Senast redigerad av Petunian den 2019-07-23 klockan 17:13.

  2. #2
    Samarbetspartner
    Reg.datum
    feb 2015
    Namn
    Volkswagen Smista
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    90
    Tack Mats för feedbacken - alltid lika trevligt att få ta hand om din urläckra Golf!

Liknande ämnen

  1. OEM+ Racingline via SVWAT tuning - mina erfarenheter
    Av fredrikwt i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2019-06-17, 14:40
  2. VR6 Engine - Explained
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-12-08, 17:08
  3. engine fault workshop!?
    Av bränna i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-06-08, 06:04
  4. Front left lower dipped beam defectiv
    Av Mickeelfstedt i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-21, 19:30
  5. Axle leg mount?
    Av Hooloowoo i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 21:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin