Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2019
    Namn
    Anders Norrback Bornholm
    Ort
    Fullersta
    Inlägg
    13

    Så otroligt många fel på min Sharan 2015 - måndagsexemplar, reklamera?

    Min Sharan från 2015 har fått så otroligt många konstiga fel på de här fyra åren. Det senaste är att lagerbockarna är spruckna och måste bytas, en kostnad på c:a 7000:-. Är det normalt på en fyra år gammal bil?

    Här är några saker som har gått sönder på den hittills:
    - Fuskmotor, den sista generationen av EURO5 med fulkoden från NOX-testning. Programvaran är numera uppgraderad och jag märker ingen skillnad, men det är ju inte någon höjdare för andrahandsvärdet.
    - Ad Blue-sensorn gick sönder förra sommaren. Trots fullt med Ad Blue började milräknaren att gå ner mot att vi inte skulle kunna starta motorn, och vi fick göra en maratonhemresa utan stopp. Vi tog oss hem till vår uppfart och sen gick bilen inte att starta. Detta reparerades på utsläppsgarantin.
    - Glapp i dimljusbak som kommer och går. Både jag och VW har försökt åtgärda men rengöring och kontaktsprej, men felet återkommer.
    - Handbromsen går inte att lägga ur manuellt, bara via auto-hold när man har säkerhetsbältet på sig.
    - Två punkteringar varav en fullständigt obegriplig på sidan på däcket (inte på slitytan alltså) inåt mot karossen. Den andra på ett däck som köptes förra sommaren (pga första punkteringen)
    - Intermittent glapp i en högtalare där ljudet försvinner ibland
    - Nu alltså även spruckna lagerbockar.

    Grejen är att bilen inte har gått mer än 5300 mil. Vi kör ganska lite med den utom på semestern, och alltid försiktigt. Jag är trött på den här bilen nu, kan man reklamera den? Hur är det med er andra Sharan-ägare, har ni samma tillvaro?

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Trist med alla problem.

    Vissa av dem har egentligen inte med bilen att göra. Men att de inte lyckats fixa de fel som har det, är riktigt dåligt.

    Man kan alltid ta en diskussion med handlaren du köpt den ifrån. Rent juridiskt har man 36-månaders reklamationsrätt. Så du har inte riktigt lagen på din sida.

    Enklast är att byta in bilen om du är less på den, det kommer att kosta dig en slant. Men det är nog oundvikligt även om handlaren skulle välja att hjälpa dig.


    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2019
    Namn
    Anders Norrback Bornholm
    Ort
    Fullersta
    Inlägg
    13
    Var hos Volkswagen i Smista idag. De fattade inte riktigt vad Lagerstedts menar. Det fanns några små torrsprickor i lagerbockarna men helt normalt slitage och inget som behöver ses över de närmaste åren. Det lutar åt att Lagerstedts bara vill göra onödiga reparationer.

    Efter Timpps tips om smuts så är handbromsen också hel nu.

    Kanske får omvärdera min bil lite :-). Bara jag får ordning på högtalaren så...

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Så otroligt många fel på min Sharan 2015 - måndagsexemplar, reklamera?

    Bra att det löst sig lite iafl, och toppen med återkopplingen.

    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-08-01, 21:28
  2. Lite fel på min Golf 4a
    Av Golf. i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-07-19, 18:26
  3. Coils på min Mk2, hur många varv ska man skruva?
    Av Golfbjörnen i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 23:48
  4. Många fel på Golf V
    Av Lindahl i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-07, 17:45
  5. Är det fel på min hallgivare?!
    Av ivah i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 21:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin