Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Led H8

  1. #1

    Reg.datum
    feb 2009
    Namn
    Crille
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    41

    Led H8

    Funderar på att byta ut halogen lampan i dim/kurvljusen på min Passat B8 2016, någon som gjort detta och kan tipsa på en H8 led lampa som funkar utan felkoder eller dylikt??

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av crillez Visa inlägg
    Funderar på att byta ut halogen lampan i dim/kurvljusen på min Passat B8 2016, någon som gjort detta och kan tipsa på en H8 led lampa som funkar utan felkoder eller dylikt??
    Inget svar på din fråga. Du får fel ljusbild och det blir inte godkännt vid trafikkontroll eller hos bilprovningen.

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2009
    Namn
    Crille
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Inget svar på din fråga. Du får fel ljusbild och det blir inte godkännt vid trafikkontroll eller hos bilprovningen.
    Ajdå, då kanske det ska undvikas.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  4. #4

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    235
    Jag satte dit lampor med blåa glas. De filtrerar bort de röda så lyser dim/kurv ljusen vitare

  5. #5

    Reg.datum
    feb 2009
    Namn
    Crille
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av sturebyking Visa inlägg
    Jag satte dit lampor med blåa glas. De filtrerar bort de röda så lyser dim/kurv ljusen vitare
    funder på Osram cool blue intense, ska ge ett riktigt vitt sken.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Jag köpte dessa till min Polo:

    https://www.amazon.co.uk/Osram-66220...dp/B01N2OS8KL/

    De var lätta att installera och färgtemperaturen stämmer perfekt med bilens led-halvljus. Dessa lampor ger inte felkod och kräver inte omkodning.

    Dock är det precis som påpekats så att ljusutbytet blir påtagligt försämrat. Vissa delar av ljusbilden försvinner mer eller mindre helt. Nu är det dock fråga om dim/kurvljus som jag i praktiken inte använder eller behöver. Jag störde mig mest när det gula ljuset drog igång vid varje sväng, och det problemet löste sig

    Självklart är dessa lampor i formell mening inte tillåtna.

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Megapolaren Visa inlägg
    Jag köpte dessa till min Polo:

    https://www.amazon.co.uk/Osram-66220...dp/B01N2OS8KL/

    De var lätta att installera och färgtemperaturen stämmer perfekt med bilens led-halvljus. Dessa lampor ger inte felkod och kräver inte omkodning.

    Dock är det precis som påpekats så att ljusutbytet blir påtagligt försämrat. Vissa delar av ljusbilden försvinner mer eller mindre helt. Nu är det dock fråga om dim/kurvljus som jag i praktiken inte använder eller behöver. Jag störde mig mest när det gula ljuset drog igång vid varje sväng, och det problemet löste sig

    Självklart är dessa lampor i formell mening inte tillåtna.
    Jag stör mig också grymt mycket på det gula ljuset i dim/kurvljusen. Varför inte sätta i LED från fabriken när man beställt LED-strålkastare? Eller i varje fall lampor med rätt temperatur. Skitstörigt

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    235
    B8 har bara en kombinerad ljuskälla per sida för kurv / dim ljus. B7 hade 2 lampor per sida, en per funktion. Kurvljuset på B8 tror jag är voltstyrt, tänds mjukt med "låg spänning" rampar upp till 14VDC. Liknande när de släcks, spänninge styrs ned mjukt. Det funkar ju inte på LEDs, de kan till viss del stömstyras men det är dom redan i LED lampan. Annars fårm man väl PWM stryra dem och det är nog krångligt...

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2018
    Namn
    Peter Gidmark
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    28
    Dessa kör jag med : https://www.ebay.com/itm/311978850165
    Kan bara hålla med om att det gula ljuset stör/skär sig sjukt mycket när man har led i övrigt.
    Dessa fungerar precis som dom ska, inga konstigheter för min del iaf.

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2018-11-19, 13:31
  2. H8 dimljus på Passat B7 2013?
    Av fear50 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-09-17, 12:38
  3. LED på Släp, el och LED-lampor.
    Av poker70 i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-02-06, 15:47
  4. H8 35w - 55w utan felkod? (Dimljus)
    Av jimZon i forum VW-forum
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 13:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin