VCDS
Resultat 1 till 7 av 7

Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX

Android Auto tappar kontakten

Har problem i Tiguan att bilen tappar kontakten med Android Auto titt som tätt, och man måste trycka på app och starta exempelvis Maps eller Spotify på nytt. Vansinnigt irreterande. På vår Ford funkar det klanderfritt, så det är inte telefonen som är problemet.

Tips?

Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Jag har använt AA i flera år och bara haft problem som jag kunnat relatera till telefonen eller appen. Förutom för någon månad sedan när jag lånade en Tiguan -19 och fick samma problem som du. Det räckte med att starta om appen så fungerade det igen utan fler avbrott.

Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Hmm, Tiguan-relaterat alltså. Har startat ett om appen, telefonen, bilen, allt. Inget hjälper. I synnerhet om man pratar i telefon så klarar sig AA i typ en minut åt gången. Funkar bara inte. Ska höra med säljaren om det finns någon uppdatering av bilens system.

Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    För mig hände det bara en gång under en resa på ca 15 mil. I min Golf har det aldrig betett sig så. Jag fick för mig att det hade med uppkopplingen att göra för ungefär då hade jag usel täckning.

Finns ingen uppdatering vad jag vet. Problemet är nog att Google fortfarande inte släppt AA officiellt i Sverige. Det gör att VW inte får någon information från Google.

Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Men om andra biltillverkare klara att hantera AA i Sverige bör ju även VW klara det kan jag tycka, har svårt att se att det har med svenska översättningen att göra.
    Har nu provat med ett gäng andra kablar för att utesluta kabelstrul. Samma problem, när man talar i telefon så kraschar Android Auto i Volkswagen Tiguan 2019. Detsamma gäller om man kör Spotify samtidigt som Maps, samt ett antal andra random situationer. Använder man endast Maps och inget annat funkar det. Mäkta irreterande.

Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Kan det ha med blåtand att göra? Ringer du med funktionen i AA eller bilens "telefon"?

Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ja möjligen. Hur jag än ringer så går det över blåtand, även om jag ringer från AA. Ett inkommande meddelande på messenger får också AA att krascha. Så länge ingenting stör verkar det fungera. Tar en Longshot om det skulle kunna vara Nova Launcher som får det att strula, har bytt till stock Launcher nu och ska testa. Fortsättning följer.

Liknande ämnen

1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-08-07, 09:10
  2. Android Auto
    Av Kvarten1 i forum VAG-Forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-05-14, 21:39
  3. Laddtryck i Torque för Android
    Av cheba i forum VW-Forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2017-10-19, 15:21
  4. App Connect, Android Auto, Mirrorlink
    Av viGGe i forum VW-Forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-05-23, 21:39
  5. Passar kontakten?
    Av gnytt i forum VW-Forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 01:21

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin