Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2016
    Namn
    peter
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    10

    Golf GTI Clubsport - världens bästa bil?

    Köpte min Clubsport ny och fick leverans juli 2016. Extrautrustning med bl a skalstolar och DSG. Jag gav 305 000 kr för bilen (galet bra pris). Vår enda familjebil.

    Har nu kört 5800 mil (mestadels i stan). Bilen är fortfarande lika rolig och den känns fortfarande ny.

    Har haft 0 problem med den.

    En helt otroligt bra bil helt enkelt. Och då har jag haft massa M-bilar, Porsche osv.

    Känns svårt att sälja den och kommer inte göra det heller inom närmast året.

    Rekommenderas!

  2. #2
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Väldigt fint chassi på clubsporten, har du inte testar bana med den kan jag starkt rekommendera detta!
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  3. #3
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Kan bara hålla med. Fick min mars - 17 och har hittills gjort 4150 mil (köra ej på vintern)

    Lika underhållande att köra nu som när den var ny

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Thomas Laursen
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    43

    Förmodligen den bästa bil jag köpt. VW Golf GTI 7 1/2.

    Citat Ursprungligen postat av PeterStockholm Visa inlägg
    Köpte min Clubsport ny och fick leverans juli 2016. Extrautrustning med bl a skalstolar och DSG. Jag gav 305 000 kr för bilen (galet bra pris). Vår enda familjebil.

    Har nu kört 5800 mil (mestadels i stan). Bilen är fortfarande lika rolig och den känns fortfarande ny.

    Har haft 0 problem med den.

    En helt otroligt bra bil helt enkelt. Och då har jag haft massa M-bilar, Porsche osv.

    Känns svårt att sälja den och kommer inte göra det heller inom närmast året.

    Rekommenderas!
    Den har väldigt bra dragkrok som kommer fram smidigt med en dragning i vajern. Efter bruk kickar man bara tillbaka den på sin plats. Back kameran som följer med är super detaljerad i bild och två olika färgade streck beskriver hur nära man kommit. Mycket bra klipp i motorn 245 hk och 380 NM är uppmätt. Det står lite mindre NM i papperna. Ett minus är att ratten sitter för långt fram. Det krävs bara ett kvarts varv för att ta en gathörna. Lite känslig styrning. Instruktionsböckerna 2 st. är jobbiga särskilt den som informerar om datorn och media inställningarna verkar oändliga. Jobbigt. Smartphone kan kopplas in om man har originalkabeln.

    Mvh
    Thomas

  5. #5
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av GTI-IV18 Visa inlägg

    Den har väldigt bra dragkrok som kommer fram smidigt med en dragning i vajern. Efter bruk kickar man bara tillbaka den på sin plats. Back kameran som följer med är super detaljerad i bild och två olika färgade streck beskriver hur nära man kommit. Mycket bra klipp i motorn 245 hk och 380 NM är uppmätt. Det står lite mindre NM i papperna. Ett minus är att ratten sitter för långt fram. Det krävs bara ett kvarts varv för att ta en gathörna. Lite känslig styrning. Instruktionsböckerna 2 st. är jobbiga särskilt den som informerar om datorn och media inställningarna verkar oändliga. Jobbigt. Smartphone kan kopplas in om man har originalkabeln.

    Mvh
    Thomas
    Du tänker på den vanliga gti antar jag, då du nämner dragkrok och 245 hp. Också det en fantastisk bil.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av GTI-IV18 Visa inlägg

    Den har väldigt bra dragkrok som kommer fram smidigt med en dragning i vajern. Efter bruk kickar man bara tillbaka den på sin plats. Back kameran som följer med är super detaljerad i bild och två olika färgade streck beskriver hur nära man kommit. Mycket bra klipp i motorn 245 hk och 380 NM är uppmätt. Det står lite mindre NM i papperna. Ett minus är att ratten sitter för långt fram. Det krävs bara ett kvarts varv för att ta en gathörna. Lite känslig styrning. Instruktionsböckerna 2 st. är jobbiga särskilt den som informerar om datorn och media inställningarna verkar oändliga. Jobbigt. Smartphone kan kopplas in om man har originalkabeln.

    Mvh
    Thomas
    Ja nu pratar du om vår bil modell . Facelift GTI...

    Som jag faktiskt måste säga är en snäpp ännu bättre som Världens bästa bil .

    Jag gick på den istället för CS och R pga av saknaden av dragkrok...

    Kan låta töntigt, men nu är det den Enda bil man behöver till ALLT ..'

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-05-08, 14:48
  2. Vw Golf GTI Clubsport -17
    Av ChalleP i forum Projektforum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2017-11-07, 16:47
  3. Premis Golf GTI Clubsport
    Av Premis i forum Projektforum
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2017-03-01, 00:13
  4. Golf GTI Clubsport S nytt ringen FWD rekord
    Av Merlinen i forum Bilder och Videos
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-01-12, 20:10
  5. Autobild Sportscars Golf GTI Clubsport
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-08-04, 16:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin