Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marcus Sandberg
    Ort
    Malmö/Strömsund
    Inlägg
    254

    Lupo GTi Batterilampa tänds & släcks.

    Har fått ett litet underligt problem med min Lupo GTi, batterilampan tänds & släcks sporadiskt under färd. Även lite andra lampor tänds samtidigt, ESP, Airbag samt ev nån till. Antar att det är generatorrelaterat. Tänkte mäta upp den imorgon på jobb.


    Frågan är om den inte laddar som den ska är det bara att montera ny generator el finns det nåt laddrelä el dylikt man kan börja med?

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Stig Magnusson
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Mackan73 Visa inlägg
    Har fått ett litet underligt problem med min Lupo GTi, batterilampan tänds & släcks sporadiskt under färd. Även lite andra lampor tänds samtidigt, ESP, Airbag samt ev nån till. Antar att det är generatorrelaterat. Tänkte mäta upp den imorgon på jobb.


    Frågan är om den inte laddar som den ska är det bara att montera ny generator el finns det nåt laddrelä el dylikt man kan börja med?
    samma på min passar 1.8 2001. När batterilampan lös så mätte jag med motorn på tomgång. 12.4 volt. Bytte laddningsgeneratorn och problemet var borta.Kolen helt slut.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marcus Sandberg
    Ort
    Malmö/Strömsund
    Inlägg
    254
    Mätte häromdagen och hade då 12.8v på batteriet utan motorn igång & 14.2v med den igång. Dock hade jag inga problem med laddlampan då.

    Idag däremot började den jäklas på väg hem från jobb, och när jag då mätte så fick jag varierade värden. Den pulsade från 13.4 upp mot 16v, när detta skedde så blev tomgången svajig också.

    Har försökt kolla om det går byta laddregulatorn på min generator då det tydl inte går på alla?! Nån som har koll?
    Senast redigerad av Mackan73 den 2019-04-05 klockan 20:07.

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Stig Magnusson
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Mackan73 Visa inlägg
    Mätte häromdagen och hade då 12.8v på batteriet utan motorn igång & 14.2v med den igång. Dock hade jag inga problem med laddlampan då.

    Idag däremot började den jäklas på väg hem från jobb, och när jag då mätte så fick jag varierade värden. Den pulsade från 13.4 upp mot 16v, när detta skedde så blev tomgången svajig också.

    Har försökt kolla om det går byta laddregulatorn på min generator då det tydl inte går på alla?! Nån som har koll?
    https://www.youtube.com/watch?v=3VcVdDIKATE skulle tro det är lika på Lupo.Skriv gärna vilken årsmodell.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Marcus Sandberg
    Ort
    Malmö/Strömsund
    Inlägg
    254
    Kan det nog vara, är en 02:a.

Liknande ämnen

  1. Golf 2 GTI 16v backljus släcks ej
    Av totte1015 i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2019-02-15, 23:35
  2. motorlämpa tänds. hjälp!!!!
    Av Ghost RS i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-14, 19:28
  3. Lupo - Skillnader motor & bränsleekonomi?
    Av Lillen i forum VW-forum
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 20:53
  4. Svårstartad + lysande batterilampa!
    Av Thunberg i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 04:27
  5. Motorlampa tänds, felkod??
    Av robban81 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 22:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin