Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46

    Aktivera Sign assist i bil levererad utan

    Är det någon som har aktiverat sign assist med OBDeleven eller annat sätt? VW tycks bara ha funktionen aktiverad på bilar med navigation från fabrik, men bör fungera på alla bilar med adaptiv farthållare och Filhållningssystem kan jag tycka.

    VW måste vara ett av de få bilmärken där inte funktionen är standard 2019.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Vispen74 Visa inlägg
    Är det någon som har aktiverat sign assist med OBDeleven eller annat sätt? VW tycks bara ha funktionen aktiverad på bilar med navigation från fabrik, men bör fungera på alla bilar med adaptiv farthållare och Filhållningssystem kan jag tycka.

    VW måste vara ett av de få bilmärken där inte funktionen är standard 2019.
    Vad jag vet samarbetar systemet mellan vad som står på skyltarna och vad som finns angivet i kartmaterialet.

    Vilka andra bilmärken har funktionen som standardutrustning? Av den handfull europeiska märken jag skulle kunna tänka mig att köpa så har ingen det som standard.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Vispen74 Visa inlägg
    Är det någon som har aktiverat sign assist med OBDeleven eller annat sätt? VW tycks bara ha funktionen aktiverad på bilar med navigation från fabrik, men bör fungera på alla bilar med adaptiv farthållare och Filhållningssystem kan jag tycka.

    VW måste vara ett av de få bilmärken där inte funktionen är standard 2019.
    Jag har testat, det fungerar inte.

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Jag har testat, det fungerar inte.
    Nej vad synd
    Önskade att det kunde funka.

  5. #5
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Jag har läst om detta till Golf i ett annat forum. Det behövs två PR-koder, minns inte vilka, men det var kamera för lane assist och färddator med färg. Jag har tyvärr inte haft tillgång till VCDS eller Obdeleven så jag har inte kunnat testa.

    Kanske detta kan vara till hjälp:
    http://www.vwwatercooled.com.au/foru...on-121497.html

    Om det inte är ok att länka till andra forum så får moderator ta bort länken.

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Ska testa så snart jag får bilen. Har man vant sig vid detta vill man inte vara utan. Som med allt annat

  7. #7

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Jag har skylt igenkänning aktiverat nu med hjälp av min obdeleven för 450 kr, jag har ingen navigation, utan vanliga stereon. Det funkar, även om Tiguan en inte lyckas läsa skyltar alls lika bra som Ford gör. En dum sak är även att senaste skylt visas ända till nästa kommer, vilket gör att den kan visa t ex omkörningsförbud resten av resan om den missar skylten när detta upphör. Hade önskat att det fanns en tidsgräns för hur länge skylten ska visas, vilket Ford har.
    I det stora hela dock, tumme upp!

    Passade även på att aktivera visningen av 10, 30, 50 osv på hastighetsmätaren i det digitala instrumentet, och bytte till en tydligare mätartavla. Så nu går det även att se hur fort man kör, utan att behöva läsa av den digitala mätaren. Antar att jag är en aning konservativ här, som föredrar klassisk visning av hastighetsmätare framför digital.

    Blir nu spännande att se vad VW säger vid nästa service, kommer de bråka om dessa månne? Jag tänker på Garantin.

    Mod: flytta gärna denna tråd till VCDS delen av forumet om det passar bättre.

    Skickat från min CMR-W09 via Tapatalk
    Senast redigerad av Vispen74 den 2019-09-28 klockan 12:11.

Liknande ämnen

  1. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2020-10-13, 23:17
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-06-26, 22:49
  3. Höja bil som är levererad sänkt från Fabrik... ?
    Av 2stroke i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-01-28, 15:48
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2017-05-24, 12:16
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-12-12, 22:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin