Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2019
    Namn
    Johan Knudsen
    Ort
    Sjöbo
    Inlägg
    3

    Sänka passat B8

    Hej! Någon här som har sänkt en passat B8? Fick höra från VW att man eventuellt behöver ställa om kameran i fronten efter sänkning. Har beställt H&R fjädrar som sänker 35 mm och undrar nu om det ställer till det för mig.

  2. #2
    GTI-nissen
    Gäst
    Jag har sänkt med H&R 30mm utan åtgärder och har inte heller märkt några problem.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Hur fungerar DCC för dig efter sänkningen, Nisse? Behövde DCC inaktiveras eller kan du fortfarande använda olika lägen som Comfort, Normal, Sport?

  4. #4
    GTI-nissen
    Gäst
    När du frågar så börjar jag nu fundera... Jag tycker nog att det är mindre skillnader mellan de olika inställningarna nu än innan. Det kanske inte fungerar alls längre... Hur kan jag kolla detta? Går det att kalibrera?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Om man väljer Comfort så borde känslan bli betydligt mer mjuk och "fluffig" än i exempelvis hårda Sport. Det borde kännas, skillnaden med originalfjädring är ju enorm.
    Senast redigerad av Marcus den 2019-04-29 klockan 14:37.

  6. #6
    GTI-nissen
    Gäst
    Då kan jag nog säga att dämparinställningarna inte fungerar längre för det är ingen större skillnad på lägena.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2019
    Namn
    Baran Ökten
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Har en passat b8 sänkt med HR fjädrar (ca 30-35mm) och DCC chassi. DCC fungerar och jag märker av skillnad på comfort och sport då bekvämare med comfort och hårdare på sport.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 998
    Jag sänkte en Tiguan med DCC. Det var definitivt skillnad mellan olika DCC lägen, men generellt blir ju komfort naturligtvis stummare med sänkfjädrarna. Kameran kalibrerades och jag tror det var nödvändigt eftersom även hjulinställningen naturligtvis ska göras efter bytet.

Liknande ämnen

  1. Sänka Passat Alltrack B8?
    Av MickeR i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2019-01-22, 16:22
  2. Spolamunstycke Passat B8
    Av awwd i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-02-15, 11:13
  3. Hur sänka passat?
    Av Bror i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-05-16, 16:13
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-04-12, 20:37
  5. Sänka Passat 1974a
    Av jetstar i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 11:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin