Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23
  1. #21

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Marcus Svensson
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1
    Hej,

    Jag har en Arteon -19 med ljudproblem precis som du.

    Vibrerar från panelen och högtalarna så jag håller på att bli tokig. Upplever även att det knakar/vibrerar mycket från den digitala active info displayen.

    Har inte Dynaudio men det vibrerar också rejält i dörrarna/högtalarna(?) vid normalt spelande.

    Det drygaste av allt måste ändå vara vindbruset som visslar konstant vid förarfönstret.

    Någon annan som upplever liknande problem med sin Arteon samt har fått dessa åtgärdade?

    Övrigt: Tycker också att lacken vi framskärmen är enormt känsligt, så många stenskott som jag fått där har jag aldrig upplevt på någon av mina andra bilar genom åren.

    Mvh
    Marcus

  2. #22

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Har numera också fått skrammel, dock från b-stolpen...
    Sen har navigationen börjat frysa väldigt ofta, får göra en omstart av mediaenheten för att den ska vakna till liv.
    Växellådan fortsätter växla helt epa, men den vägrar VW göra ngt åt tyvärr, ska tydligen va så fast ingen annan Arteon/Passat/Superb med samma drivlina beter sig likadant vid provkörning.

    Ska in på första service snart så tänkte de ska få kika på det då igen, inkl skrammlet och naven.

    Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

  3. #23
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Angående vindbrus så be verkstaden mäta det. Det finns ett bra verktyg för det. Kanske behöver din dörr justeras lite.

    Stenskott verkar ha blivit mycket vanligare de senaste åren. En orsak är förmodligen att få bilar har stänkskydd bak, men framförallt att gruset som används idag brukar vara flis med vassa kanter åt alla håll. Försäljningen av vindrutor har ökat en hel del.

Liknande ämnen

  1. Drifting med Arteon GTR på sjöis i Lappland
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-03-12, 21:55
  2. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2018-06-01, 12:09
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-03-09, 16:24
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 19:00
  5. Rost/ rost hål på ena bak skärmen
    Av theswed i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 15:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin