Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    Eber Spächer
    Ort
    Partille
    Inlägg
    3

    Stänga av kupéövervakning permanent på Passat 2018?

    Jag har en Passat 2018 med keyless access och larm och undrar om det går att stänga av kupéövervakningen på larmet permanent?

    Enligt manualen ska det finnas en fysisk knapp för temporär avstängning men jag kan inte hitta den. Ryktet säger att den i så fall ska sitta på b-stolpen på förarsidan men där är det tomt. Hur gör ni andra som har barn eller husdjur? Att gå in och stänga av i infotainmentsystemet varje gång är inte helt smidigt och helst skulle jag vilja stänga av funktionen helt.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 891
    Är du säker på att du har larm, för då ska du ha knappen på b-stolpen?

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    Eber Spächer
    Ort
    Partille
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Är du säker på att du har larm, för då ska du ha knappen på b-stolpen?
    Har inte hunnit testa det skarpt än men specen på minvolkswagen.se säger "Keyless Access, nyckelfritt låssystem, i kombination med stöldskyddslarm" samt "Stöldskyddslarm".

  4. #4
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Eberspächer Visa inlägg
    Har inte hunnit testa det skarpt än men specen på minvolkswagen.se säger "Keyless Access, nyckelfritt låssystem, i kombination med stöldskyddslarm" samt "Stöldskyddslarm".
    Trycker man inte 2ggr på låsknappen på handtaget eller fjärren?

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Stänga av kupéövervakning permanent på Passat 2018?

    Kanske skiljer på min -16 och -18? Men två tryck på nyckeln vid låsning stänger tillfälligt av ”safe lock”-funktionen på min bil, om jag inte har fullständig minnesförvirring.

    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Senast redigerad av Pelk den 2019-03-12 klockan 21:32.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    355
    knappen försvann med -18 årsmodell. Man måste gå in i radion varje gång. Är en idiot snilleblixt det där!
    Går att ställa ner känsligheten med VCDS men vet inte om man kan ställa den på 0%.

    Ställt ner min till 50% pga av kupévärmaren velade aktivera larmet rätt ofta.

  7. #7

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    Eber Spächer
    Ort
    Partille
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Danne_ Visa inlägg
    knappen försvann med -18 årsmodell. Man måste gå in i radion varje gång. Är en idiot snilleblixt det där!
    Går att ställa ner känsligheten med VCDS men vet inte om man kan ställa den på 0%.

    Ställt ner min till 50% pga av kupévärmaren velade aktivera larmet rätt ofta.

    Tack för alla svar, misstänkte att knappen var borttagen. Ska testa att trycka två gånger på fjärren också, annars får det väl bli via radion :-(

  8. #8
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 188
    Det där med kupéfläkten hade jag på en annan bil också där det inte var möjligt att stänga av funktionen. Lösningen blev att tejpa över kupésensorn som satt inanför ett litet galler. En liten bit klar packtejp över gallret så var den ur funktion utan att det syntes utifrån. Eller iallafall klart dämpad.

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    K S
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90
    Vart gör du detta i VCDS? Har en Passat 2018 med samma bekymmer att larmet går av kupévärmaren.
    Citat Ursprungligen postat av Danne_ Visa inlägg
    knappen försvann med -18 årsmodell. Man måste gå in i radion varje gång. Är en idiot snilleblixt det där!
    Går att ställa ner känsligheten med VCDS men vet inte om man kan ställa den på 0%.

    Ställt ner min till 50% pga av kupévärmaren velade aktivera larmet rätt ofta.

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2018-11-19, 12:31
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-09-28, 16:43
  3. stänga av start och stopp permanent?
    Av fredrikwt i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-06-26, 20:58
  4. Passat går inte att stänga av
    Av GTI-nissen i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2016-06-21, 07:22
  5. Stänga av Start/Stopp-automatik permanent?
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 01:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin