Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    Tobbe T
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    2

    Motorvärmare, nyare Passat?

    Har bara dieselvärmare i min 2017.
    Då jag har kallgarage hemma behöver jag även ngn typ av elvärmare...
    Har även elstolpe på jobbet. Så känns jäkligt dumt att slita på dieselvärmaren där.


    Vad jag har hört är det kontaktvärmare som gäller på dom här.
    Är det ens ngn ide att installera en sådan, eller ska man nöja sig med kupevärmaren?
    Ska tydligen bli ngt problem med styrdon med en slangvärmare installerad, då det tydligen finns flera termostater?

  2. #2
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Nozer Visa inlägg
    Har bara dieselvärmare i min 2017.
    Då jag har kallgarage hemma behöver jag även ngn typ av elvärmare...
    Har även elstolpe på jobbet. Så känns jäkligt dumt att slita på dieselvärmaren där.


    Vad jag har hört är det kontaktvärmare som gäller på dom här.
    Är det ens ngn ide att installera en sådan, eller ska man nöja sig med kupevärmaren?
    Ska tydligen bli ngt problem med styrdon med en slangvärmare installerad, då det tydligen finns flera termostater?
    är blockvärmare som gäller, monteras lätt på tråget med bult i befintliga hål. Plättlätt. Värmer motorn fint, sedan en kupévärmare på det

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Linus Edlund
    Ort
    Södra Sunderbyn
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av walkmann Visa inlägg
    är blockvärmare som gäller, monteras lätt på tråget med bult i befintliga hål. Plättlätt. Värmer motorn fint, sedan en kupévärmare på det
    Fråga från en novis. Det finns inte slang? Har också en -17s TDI och jag försöker hitta en firma att sätta in motor/kupevärmare, därför jag undrar

  4. #4
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av minime Visa inlägg
    Fråga från en novis. Det finns inte slang? Har också en -17s TDI och jag försöker hitta en firma att sätta in motor/kupevärmare, därför jag undrar
    gör det säkert, kollade bara på modellspecifik värmare..finns en mängd olika till slang i olika dimensioner.

  5. #5

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Niklas Asplund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av walkmann Visa inlägg
    är blockvärmare som gäller, monteras lätt på tråget med bult i befintliga hål. Plättlätt. Värmer motorn fint, sedan en kupévärmare på det
    Vet du det av erfarenhet att den värmer fint och menar du kontaktvärmare då du skriver att den lätt monteras? Av allt jag läst så är kontaktvärmare nästan värdelöst i minusgrader. Visst, bättre än ingenting men man får ju inte upp tempen mycket på många timmar jämfört med ”doppvärmare” eller slangvärmare (som inte är möjligt på många nyare bilar tyvärr).

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Min erfarenhet av kontaktvärmare är - just don´t go there. Absolut värdelöst att lägga pengar på.

Liknande ämnen

  1. Motorvärmare Passat 1,9 tdi
    Av EKAN01 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-10-31, 13:02
  2. Motorvärmare Passat TDI -06
    Av Anemyr i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 22:13
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 11:37
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 14:27
  5. Motorvärmare Passat variant 1,8T -99
    Av Lillen i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 12:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin