Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Davidsson
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    96

    Passat 2003 läcker in vatten

    Har en passat 03a som läcker in vatten på passagerarsidan jag har bytt behållaren för luftfilter och kollat å skummgumit som sitter runt denna behållare är torrt, men det droppar in vatten . Tror inte det kommer från rutan la en slang som spolade medans jag låg inne i bilen och tittade men kommer inte åt att se varifrån det kommer men medans jag ligger där så ser jag droppar komma. Någon som har erfarenhet var ifrån detta kan komma in. Irriterande fel hittat något varje gång som jag tror skulle hjälpa för att några dagar senare upptäcka att det kommit in nytt vatten.

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Har du kollar att avrinnigen under batteriet inte är igensatt? Då har du stående vatten där som kan leta sig in i kupen. Så var det på min -01a vill jag minnas.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Davidsson
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    96
    Den pluggen tog jag bort för flera år sedan. Det verkar komma in någonstans vid luftintaget Eller A stolpen men hittar inte var .

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Peter H
    Ort
    Älvsjö
    Inlägg
    1
    Har precis samma problem med min passat 2004, vatten läcker in någonstans vid luftintaget eller A stolpen, har rensat avrinningen under batteriet, bytt behållaren där luftfiltret ligger i, kan se att det ligger vatten i behållaren när jag tar bort luftfiltret.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    355
    kolla så det inte är hål i damasken vart rören till ACn går in alternativt att den sitter lite löst.
    verkstäderna brukade dra in kabeln till kupeuttaget där med läckage som följd.

Liknande ämnen

  1. Passat läcker Kylvätska
    Av johan70 i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-12-16, 21:22
  2. Läcker in vatten efter service
    Av jalla i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 00:24
  3. Läcker vatten
    Av Grabben70 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 11:10
  4. Torkarmotor bakruta Passat 2003
    Av Johan99 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 11:06
  5. Läcker in vatten GOLF MK2
    Av bafvern i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 15:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin