Sidan 1 av 5 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 91
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46

    Tiguan, vad bör man ha för tilläggsutrustning?

    Ni som har Tiguan; är bältespåminnare för baksätet standard?

    Vad bör man välja till mer än:
    Executive paketet
    Dragpaketet
    Active info display
    Easy open/close inkl keyless

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Vilken Tiguan, vilket erbjudande?

    - Ytterbackspeglarna, infällbara, med markbelysning: snyggt och många efterfrågar detta, markbelysning är trevligt när man parkerar mörkt.
    - Sidokrockkuddar och bältespåminnare bak, bältessträckare även på ytterplatserna: har man barn i bilen bör väl detta vara ett självklart tillval.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    bältespåminnare bak
    Det låter inget bak som det gör på frambältena, men jag ser i displayen vid hastighetsmätaren om någon inte tagit på bältet där bak.
    Nu har jag iofs inte valt till bältespåminnare bak, visste inte ens att det fanns. Tycker det räcker bra att se det i displayen.

    Ändra: En sak jag ångrar att jag inte valde till är värme i baksätet, väldigt kallt nu på vintern iom skinnklädsel.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    - Sidokrockkuddar och bältespåminnare bak, bältessträckare även på ytterplatserna: har man barn i bilen bör väl detta vara ett självklart tillval.
    Detta borde vara standard och inte tillval enligt min mening i en annars så säker bil.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Finns säkert många olika uppfattningar om vad som borde vara standard beroende på vem man frågar. Helst skulle man väl vilja ha allt som standard, oj så dyr Tiguan skulle bli! Det är som alltid en avvägning. Många Tiguan snurrar runt i trafiken till största del utan passagerare bak. Parkeringsvärmare är istället standard, för det har i princip alla nytta av. Man måste dra gränsen någonstans och nu är det så här. Priset för detta tillval är inte heller särskilt högt i jämförelse med annat "krims-krams" som många ändå väljer till...

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Jag skulle absolut välja till ergoActive-stol(ar).

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Vispen74 Visa inlägg
    Vad bör man välja till mer än:
    Executive paketet
    Active info display
    Jag måste åter igen fråga vilken Tiguan och vilket erbjudande det är du tittar på eftersom Executive paket är standard för Tiguan Executive edition, Tiguan GT Executive edition, Tiguan GTS Executive edition - och Active Info Display är standard för GT och GTS...

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Jag skulle absolut välja till ergoActive-stol(ar).
    Går inte om man vill ha skinnklädsel

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Finns säkert många olika uppfattningar om vad som borde vara standard beroende på vem man frågar. Helst skulle man väl vilja ha allt som standard, oj så dyr Tiguan skulle bli! Det är som alltid en avvägning. Många Tiguan snurrar runt i trafiken till största del utan passagerare bak. Parkeringsvärmare är istället standard, för det har i princip alla nytta av. Man måste dra gränsen någonstans och nu är det så här. Priset för detta tillval är inte heller särskilt högt i jämförelse med annat "krims-krams" som många ändå väljer till...
    Förstår vad du menar, men tycker att säkerheten för alla i bilen ska vara standard och inte tillbehör oavsett vad det kostar.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Går inte om man vill ha skinnklädsel

    - - - Uppdaterad - - -


    Förstår vad du menar, men tycker att säkerheten för alla i bilen ska vara standard och inte tillbehör oavsett vad det kostar.
    Skinnklädsel är något som är ganska dyrt, skulle jag inte betalat för.

    Menar att man vill ha sportstolar, inte standardstolar, om det är en vanligt Executive Edition vi pratar om.

  10. #10

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag måste åter igen fråga vilken Tiguan och vilket erbjudande det är du tittar på eftersom Executive paket är standard för Tiguan Executive edition, Tiguan GT Executive edition, Tiguan GTS Executive edition - och Active Info Display är standard för GT och GTS...
    Detta är som den ser ut, och funderar på om jag missat något vesäntligt.

  11. #11

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vilken Tiguan, vilket erbjudande?

    - Ytterbackspeglarna, infällbara, med markbelysning: snyggt och många efterfrågar detta, markbelysning är trevligt när man parkerar mörkt.
    - Sidokrockkuddar och bältespåminnare bak, bältessträckare även på ytterplatserna: har man barn i bilen bör väl detta vara ett självklart tillval.
    Jag bad om bältespåminnare i dag (tog för givet att det var standard när jag beställde bilen), är resten med i något paket, eller måste man ta dessa var för sig?

  12. #12

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Detta borde vara standard och inte tillval enligt min mening i en annars så säker bil.
    Ja jag blev jätteförvånad att det inte är standard.

    Men som någon skriver innan, ser man på instrumentbrädan om de är kopplade bak, så förstår jag inte vad då en bältespåminnare är för något?

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Hur klarade man sig utan bältespåminnare förr i tiden? Föräldrarna såg till att ungarna hade bälte på sig om de var för små att fatta det själv.

    Jag skulle som sagt definitivt lagt till för ordentliga stolar (ergoActive). Mycket hellre än digitalt kombiinstrument, eftersom man inte får upp kartvisning i det ändå.

  14. #14

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Hur klarade man sig utan bältespåminnare förr i tiden? Föräldrarna såg till att ungarna hade bälte på sig om de var för små att fatta det själv.

    Jag skulle som sagt definitivt lagt till för ordentliga stolar (ergoActive). Mycket hellre än digitalt kombiinstrument, eftersom man inte får upp kartvisning i det ändå.
    Medhåll om digitala instrument, jäkla ploj enligt mig. Sen är skinnklädsel grymt lättskött med ungar i baksättet

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Vispen74 Visa inlägg
    Jag bad om bältespåminnare i dag (tog för givet att det var standard när jag beställde bilen), är resten med i något paket, eller måste man ta dessa var för sig?
    Vilket är "resten"? Detta är tillvalet: - Sidokrockkuddar och bältespåminnare bak, bältessträckare även på ytterplatserna. Ytterbackspeglarna, infällbara, med markbelysning verkar du redan ha valt till, så något mer återstår inte, om jag inte missförstår dig

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Hur klarade man sig utan bältespåminnare förr i tiden? Föräldrarna såg till att ungarna hade bälte på sig om de var för små att fatta det själv.
    Bältespåminnare är ju inte poängen, poängen är sidokrockkuddar bak... Det andra kommer med.

  16. #16

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Vispen74 Visa inlägg
    Detta är som den ser ut, och funderar på om jag missat något vesäntligt.
    Det ser ut som att du konfigurerar en Tiguan Executive edition, då ingår Executive (light) paketet, så vi kanske missförstår varandra... Ett kostnadsfritt tips är att göra tillvalet "Utan modell och motorbeteckning på bagageluckan" - det blir renare och snyggare där bak...

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vilket är "resten"? Detta är tillvalet: - Sidokrockkuddar och bältespåminnare bak, bältessträckare även på ytterplatserna. Ytterbackspeglarna, infällbara, med markbelysning verkar du redan ha valt till, så något mer återstår inte, om jag inte missförstår dig

    - - - Uppdaterad - - -



    Bältespåminnare är ju inte poängen, poängen är sidokrockkuddar bak... Det andra kommer med.
    Jovisst, men för trådskaparen verkar det vara bältespåminnare som är det väsentliga...

  18. #18

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Jovisst, men för trådskaparen verkar det vara bältespåminnare som är det väsentliga...
    Nja, snarare att jag tycker det är oerhört svårt att se tydligt vad bilen har för funktioner och utrustning nånstans. Jag tog för givet att mycket var standard på Tiguan likt andra bilmärken, men inser mer och mer att man behöver lägga till mycket själv.

    De flesta andra bilmärken har även ett punktdiagram som tydligt visar exakt vad som ingår och inte i de olika nivåerna och paketen. Det hittar jag inte för Tiguan. T o m återförsäljaren verkar ha lite knepigt att svara på det, och likadant med den andra ofererande återförsäljaren.
    Har ni någonstans man kan få detta svart på vitt så länka gärna

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag tycker tvärtom att Volkswagen gör det enkelt och överskådligt, mycket detaljerat, särskilt i jämförelse med flera andra tillverkare. Standardutrustningen för respektive modellversion hittar du både i början av konfigurationen och när du kommer till Tillval, du väljer där "Standardutrustning".

    Namn:  2019-03-07 20-31-38.jpg
Visningar: 5233
Storlek:  117.6 KB

    Namn:  2019-03-07 20-32-21.jpg
Visningar: 5342
Storlek:  153.9 KB

  20. #20

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Hur klarade man sig utan bältespåminnare förr i tiden? Föräldrarna såg till att ungarna hade bälte på sig om de var för små att fatta det själv.

    Jag skulle som sagt definitivt lagt till för ordentliga stolar (ergoActive). Mycket hellre än digitalt kombiinstrument, eftersom man inte får upp kartvisning i det ändå.
    Jo, men efter att han vant sig med att alltid se på det helt digitala instrumentet i nuvarande bil om ungarna har bältet på sig, eller åkt loss, så vill jag verken vara utan det ena eller andra.
    På bilen innan så hade vi ingen indikation om bältet i baksätet och upptäckte flera gånger att bältet runt babyskyddet bak på den tiden var lossknäppt (antagligen av syskon) utan att det syndens eller vi vetat om det, himla tur vi inte smällde just dessa gånger. Det hade aldrig hänt med dessa indikatorer.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-12-30, 00:01
  2. vad ska man ha för koppling?
    Av Misterfreddy i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-12, 22:32
  3. 1,8T AGU vad ska man ha för kolvar?
    Av flincken i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 14:29
  4. Vad ska man ha för trim?
    Av Sunkan i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 15:23
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 12:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin