Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 91
  1. #21

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jag tycker tvärtom att Volkswagen gör det enkelt och överskådligt, mycket detaljerat, särskilt i jämförelse med flera andra tillverkare. Standardutrustningen för respektive modellversion hittar du både i början av konfigurationen och när du kommer till Tillval, du väljer där "Standardutrustning".

    Bifogad fil 10848

    Bifogad fil 10849
    Tack för tipset, det kanske är där man ska titta och inte i någon broschyr. Göra en början på en beställning online antar jag? För mig är det inte helt självklart att det är så man kollar utrustning och nivåer.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Broschyr är gårdagen. Problemet med det mediet är att det beskriver grundversioner, men bilar säljs ofta i paketerade kampanjmodeller, precis som den du kikar på och då varierar utrustningen. Skulle man beskriva allt det i en broschyr skulle förmodligen ingen orka läsa. Men broschyren är bra på så sätt att den beskriver just vad som är grunden i en modell. Sen tillkommer och försvinner över tid motorer och växellådor, vilket även det blir ett problem med en statisk broschyr. Jag rekommenderar absolut att börja med att konfigurera en bil online som du skulle känna dig nöjd med. Sen mailar du konfigurationen eller koden till din säljare som ordnar en offert på det, efter dina preferenser.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Själv hade lagt till svart innertak och ledstrålkastare med DLA (dels så ska de vara starkare och ger bilen snäppet bättre utseende).

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag hade också valt Svart innertak, mycket läckert. Men eftersom trådskaparen inte valt en GT så gissade jag att den typen av tillval/design inte stod så högt på agendan...

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Jag är glad att jag inte valde svart innertak, gillar inte det alls. Även hört vänner som tycker likadant.
    Så det bästa är nog att testköra en bil med sådant

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Jaha, ja smaken är olika.
    Jag föredrar svart innertak. Lastar man mycket i bilen så syns smutsen mindre på svart också.

  7. #27

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Tiguan, vad bör man ha för tilläggsutrustning?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Lastar man mycket i bilen så syns smutsen mindre på svart också.
    Gäller inte hårvax och hårspray

    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  8. #28
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Peter S.
    Medlemsnr
    4681
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Jag är glad att jag inte valde svart innertak, gillar inte det alls. Även hört vänner som tycker likadant.
    Så det bästa är nog att testköra en bil med sådant
    Säg en fördel med ljust tak?
    Skulle välja svart alla dagar i veckan.

  9. #29

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Själv hade lagt till svart innertak och ledstrålkastare med DLA (dels så ska de vara starkare och ger bilen snäppet bättre utseende).
    Skulle gärna ta dessa, men prioriterar bort för att hålla nere kostnaden.

  10. #30

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    När vi beställde bilen så trodde jag att 190 tsi var gt, vilket jag nu fattat att det inte är. Det värsta med det är att det inte är sport-komfort stolar, utan bara komfort. Vad säger ecpertisen, är det stor skillnad mellan dessa? Någon typ av skålning vill man ha, så man inte ramlar ur sätena vid kurvor.
    Senast redigerad av Vispen74 den 2019-03-08 klockan 21:51.

  11. #31

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Mulder-_- Visa inlägg
    Säg en fördel med ljust tak?
    Skulle välja svart alla dagar i veckan.
    Betydligt ljusare inne i bilen. Sen sparar man 2200:-

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Är jag elak om jag frågar om du inte gillar interiören i Golf GTI, GTD, GTE, R...?

  13. #33

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Är jag elak om jag frågar om du inte gillar interiören i Golf GTI, GTD, GTE, R...?
    Det är helt okej, men gillar det ljusa mer, blir liksom lite luftigare och fräschare.

  14. #34

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Glöm inte att lägga till stänkskydd bak och fram om det inte följer med. Gör att bilen håller sig ren längre. Lägg även till ilastningsskydd på stötfångaren bak, vi kör med ett i aluminium och passar bra ihop med en grå bil. Även en fast installerad laddare om du korta körningar använder värmaren ofta. Keyless är även ett bra tillägg och när väl har vant sig går det inte att vara utan.

  15. #35

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av Joel P Visa inlägg
    Glöm inte att lägga till stänkskydd bak och fram om det inte följer med. Gör att bilen håller sig ren längre. Lägg även till ilastningsskydd på stötfångaren bak, vi kör med ett i aluminium och passar bra ihop med en grå bil. Även en fast installerad laddare om du korta körningar använder värmaren ofta. Keyless är även ett bra tillägg och när väl har vant sig går det inte att vara utan.
    Stänkskydd, bra tips! Ska kolla.
    Ilastningsskydd I aluminimum blir det.
    Kör minst en timme sträck varje gång
    Easy open ger keyless, så det är check.

  16. #36

    Reg.datum
    mar 2019
    Namn
    XXX XXX
    Ort
    Österåker
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av Vispen74 Visa inlägg
    När vi beställde bilen så trodde jag att 190 tsi var gt, vilket jag nu fattat att det inte är. Det värsta med det är att det inte är sport-komfort stolar, utan bara komfort. Vad säger ecpertisen, är det stor skillnad mellan dessa? Någon typ av skålning vill man ha, så man inte ramlar ur sätena vid kurvor.
    Bumpar denna fråga...?

  17. #37

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Hur stor prisskillnad blir det om du väljer en GT då? Delar av dina tillval och mer därtill ingår ju i GT TDI 190...

  18. #38

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Hur stor prisskillnad blir det om du väljer en GT då? Delar av dina tillval och mer därtill ingår ju i GT TDI 190...
    Satt och lekte med konfiguratorn och om den beställda bilen är från kampanjen som ligger nu så skiljer det ca 80.000 om man gör bilarna så lika det går.
    Man måste välja den vanliga GT'n om man vill ha bensin eftersom det bara är dieseln som är med i erbjudandet.
    Vanliga Tiguanen med utgång från erbjudandet med Executive edition, 395.700
    GT'n med utgång från vanliga, ej erbjudandet med Executive edition, 477.000

    Då har jag försökt konfigurera bilarna så dom är så lika som möjligt, kan säkert skilja något.

  19. #39

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Varför skulle man välja GT TSI icke kampanj när GT TDI kampanj är mycket bättre prissatt? Oförståeligt... Självklart utgår man från GT TDI kampanj och då skiljer det nog inte mer än max 30 000 kr till trådstartarens val, och då fattas ändå en hel del i TSI-icke-GTI-modellen...

  20. #40

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Joel P Visa inlägg
    Glöm inte att lägga till stänkskydd bak och fram om det inte följer med. Gör att bilen håller sig ren längre. Lägg även till ilastningsskydd på stötfångaren bak, vi kör med ett i aluminium och passar bra ihop med en grå bil. Även en fast installerad laddare om du korta körningar använder värmaren ofta. Keyless är även ett bra tillägg och när väl har vant sig går det inte att vara utan.
    Då är det inte original skydd till stötfångaren om det är i aluminium. Jag själv köpte på ebay i rostfritt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-12-30, 00:01
  2. vad ska man ha för koppling?
    Av Misterfreddy i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-12, 22:32
  3. 1,8T AGU vad ska man ha för kolvar?
    Av flincken i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 14:29
  4. Vad ska man ha för trim?
    Av Sunkan i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 15:23
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 12:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin