Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2019
    Namn
    joakim sundqvist
    Ort
    Kovland
    Inlägg
    1

    Passat 2.0 TDI -09 varnar för dieselpartikelfilter och går i limpmode.

    Hej

    Våran passat har hamnat i "limpmode" och dieselpartikelfilterlampan, motorlampan lyser samt att glödspirallampan blinkar.

    Får bara en felkod på felkodsläsaren. P2463 som varnar på dieselpartikelfiltret och hänvisar till användarhandboken.

    Har gjort som det står i den och kört länge på höga varv men utan resultat.

    Har även sprayat ner 2 flaskor bromsrengöring ner i dieselpartikelfiltret och kört ca 30 min utan resultat.

    Vad kan jag göra för att se om den regenererar och hur får jag bort "limpmode"?

    MVH Joakim

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Maria B
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1
    Hej Joakim!

    Hur har det gått med detta? Vi har precis samma problem som du, har du hittat en lösning? Tacksam för snabbt svar om du ser detta

    Mvh Maria

    Citat Ursprungligen postat av bojsun Visa inlägg
    Hej

    Våran passat har hamnat i "limpmode" och dieselpartikelfilterlampan, motorlampan lyser samt att glödspirallampan blinkar.

    Får bara en felkod på felkodsläsaren. P2463 som varnar på dieselpartikelfiltret och hänvisar till användarhandboken.

    Har gjort som det står i den och kört länge på höga varv men utan resultat.

    Har även sprayat ner 2 flaskor bromsrengöring ner i dieselpartikelfiltret och kört ca 30 min utan resultat.

    Vad kan jag göra för att se om den regenererar och hur får jag bort "limpmode"?

    MVH Joakim

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Är det för mycket sot behövs en tvingad regenerering. Är det väldigt mycket för mycket sot behöver filtret manuellt rengöras eller bytas. En dyr verkstad eller någon med VCDS kan kontrollera sotmängden och göra en tvingad regenerering.

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2014
    Namn
    Danne f
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    38
    Råkade ut för det där på min bil. ÅF provade med en tvångsrengöring men det funkade inte så fick bli ett nytt filter.
    Gick på nybilsgarantin men fick med ett kvitto på vad som är gjort och det landade på 15.000kr

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-06-30, 11:29
  2. Elschema för elstol Passat -09
    Av Joonta i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-25, 00:55
  3. Elschema för passat -09 tdi
    Av yantra i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-12-06, 19:11
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-04-02, 09:31
  5. Frågor Passat Variant TDI GT sport -09
    Av Mulder-_- i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-11, 23:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin