Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Så där är det ju, i regel finns alltid erbjudande som ny kund. Är man sedan inte uppmärksam och kör med autogiro kostar den snabbt 6000 år två. Har du nån typ "stor bilextra" med hyrbil och stilleståndsersättning i det priset är det faktiskt riktigt bra. Annars är det inte riktigt jämförbart med exemplet ovan.
    Jag har försäkrat mina bilar hos Länsförsäkringar de senaste femton-tio åren eller mer än så, alltid med autogiro, jag har aldrig varit med om den utveckling du beskriver. I något fall har de faktiskt sänkt priset över tid. Jag betalar något liknande som kungen, med 2000 mil och hyrbil/stilleståndsersättning motsvarande. Har alla försäkringar hos samma försäkringsbolag.

  2. #22

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Calle Carl
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Så där är det ju, i regel finns alltid erbjudande som ny kund. Är man sedan inte uppmärksam och kör med autogiro kostar den snabbt 6000 år två. Har du nån typ "stor bilextra" med hyrbil och stilleståndsersättning i det priset är det faktiskt riktigt bra. Annars är det inte riktigt jämförbart med exemplet ovan.
    Detta är inget "nykunds-erbjudande" och jag har likt Marcus upplevt samma utveckling, att mina försäkringar snarare blir billigare med tiden hos länsförsäkringar.
    Tilläggas bör är att jag har hem, person, barn och andra försäkringar samlat hos LF vilket ger mig 15% rabatt på alla försäkringar där.

    Ingen "stor bilextra" eller , MER, som den heter hos LF (kostar 33:-/mån) utan vanlig helförsäkring med 1500 mil och högsta självrisk.

Liknande ämnen

  1. Elmotorvärmare passat b8
    Av Lintann i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-01-19, 15:19
  2. Nyckelminne passat B8
    Av Squadron i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-01-08, 20:01
  3. Framaxelvikt Passat B8
    Av GTI-nissen i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-04-11, 09:01
  4. Knarr i Passat B8
    Av awwd i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-08-07, 22:10
  5. Passat B8 - bilbarnstol
    Av mtm i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-05-21, 00:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin