Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2019
    Namn
    Björn Wilander
    Ort
    Solna
    Inlägg
    2

    Diselvärmare/kupévärmare VW Multivan T5

    Hej

    Har nyligen köpt en Multivan T5, 2012. Enligt VW Akalla har den Parkeringsvärmare kupé, inkl tidur och dubbla batterier. Vad innebär det? Vilket märke är det? VW undviker att svara på frågan, jag antar att dom vet men inte vill berätta det för då kan jag köpa delar/tillbehör från nån annan?

    Varför jag undrar är för att jag upplever inte att motor blir varm, är det en kupévärmare förstår jag varför. Men en del säger att det är en dieselvärmare, är det samma sak som kupévärmare?

    Skulle även vilja se om finns nån bra lösning för fjärrkontroll, app eller mobil styrning då jag idag endast har tidur. Nu finns det ju så fina lösningar för tex entreprenadmaskiner som man skickar sms till när den ska slå igång, borde ju kunna användas i min bil?

    Tacksam om någon kunnig kan svara

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Webasto. Finns inget som heter dieselvärmare, det heter parkeringsvärmare.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av Björte Visa inlägg
    Hej

    Har nyligen köpt en Multivan T5, 2012. Enligt VW Akalla har den Parkeringsvärmare kupé, inkl tidur och dubbla batterier. Vad innebär det? Vilket märke är det? VW undviker att svara på frågan, jag antar att dom vet men inte vill berätta det för då kan jag köpa delar/tillbehör från nån annan?

    Varför jag undrar är för att jag upplever inte att motor blir varm, är det en kupévärmare förstår jag varför. Men en del säger att det är en dieselvärmare, är det samma sak som kupévärmare?

    Skulle även vilja se om finns nån bra lösning för fjärrkontroll, app eller mobil styrning då jag idag endast har tidur. Nu finns det ju så fina lösningar för tex entreprenadmaskiner som man skickar sms till när den ska slå igång, borde ju kunna användas i min bil?

    Tacksam om någon kunnig kan svara
    Läs detta, kanske något för dig att styra värmaren med?
    https://www.eftermontering.se/blogg/...m_medium=email

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Webasto. Finns inget som heter dieselvärmare, det heter parkeringsvärmare.
    I länken till TS skriver man diesel/bensinvärmare, vilket är felaktigt, det heter parkeringsvärmare, precis som du skrev

Liknande ämnen

  1. VW T5 Multivan 2006 Värme och kyl problem
    Av Sweeko i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2019-10-03, 20:46
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-06-11, 13:51
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-05-14, 13:55
  4. kabel till positionsljus multivan t5
    Av Gti-golfaren i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-07-15, 01:12
  5. VW T5 Multivan 558 hästar & 807 Nm
    Av blackfox i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 00:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin