Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 33
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885

    Defreeeze, betala årsavgiften?

    När jag skaffade Defreeeze så ingick 36 månaders abonnemang. Hur vet man när det är dags att förnya årsavgiften?
    Kommer det upp påminnelse i appen? Har inte hittat någon info om detta.

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Logga in på deras hemsida så ser du när det löper ut. Där kan du även förnya din licens för 19.90€ / år.
    https://www.dfreeeze.de/en

    Om du inte har ett konto så skapar du ett, då behöver du serienummer och koden du fick när du köpte Defreeeze.

    Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    När jag ska registrera min Dfreeeze så ska jag knappa in ett D200 nummer, vad är det?
    Senast redigerad av vfr den 2023-07-02 klockan 14:29. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Hans-Åke Wahlbäck
    Medlemsnr
    5509
    Ort
    Gävle Valbo
    Inlägg
    11
    Telefonnumret till dfreeezen, finns på en klisterlapp på baksidan av bruksanvisningen.
    Senast redigerad av vfr den 2023-07-02 klockan 14:29. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    TACK Som jag har googlat, sökt och letat, men inte hittat något vettigt.
    Senast redigerad av vfr den 2023-07-02 klockan 14:30. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Logga in på deras hemsida så ser du när det löper ut. Där kan du även förnya din licens för 19.90€ / år.
    https://www.dfreeeze.de/en

    Om du inte har ett konto så skapar du ett, då behöver du serienummer och koden du fick när du köpte Defreeeze.

    Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
    Tyvärr står där ingenting om hur länge nuvarande licens är giltig till.

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Skumt, för mig så ser det ut såhär:
    Senast redigerad av vfr den 2023-07-02 klockan 14:30. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  8. #8

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    I min står det:
    Activation date: 2/6/19
    Termination date: 2/6/22

    Detta är ju dagens datum och tre år framåt, jag registrerade ju idag, men har haft min Defreeeze i över 2 år, så rimligtvis har jag mindre än 1 år kvar på licensen som följde med, 3 år ingick.
    Senast redigerad av vfr den 2023-07-02 klockan 14:31. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Märkligt att det inte går att få reda på hur lång tid man har kvar på licensen, varken i appen eller på hemsidan

  10. #10

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Märkligt, jag mailade digades.de och fick svaret: giltig t.o.m. 2022-02-06.

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Jag har som sagt dfreeeze till min Tiguan. Operatörerna börjar ju stänga ner 2G och 3G, så vem vet hur länge dfreeeze kommer att fungera? Någon som har koll på detta?

  12. #12

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337

  13. #13

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Tack så mycket. Jag var såklart otydlig. Vilket/vilka (2G, 3G, 4G) band använder dfreeeze? Sen vet jag iofs inte heller vilken operatör som dfreeeze använder?

  14. #14

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Jag vet inte vilket band dfreeze använder, men jag förstår oron och frågan...

    https://carup.se/3g-natet-slacks-fun...bilar-slas-ut/

    m v h Henrik

  15. #15

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Ja, det är tyvärr grymt mycket fjärrstyrningingar som slutar att fungera när 2G (gsm) och 3G stängs ner.

  16. #16

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Värre än milleniumskiftet


  17. #17

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av henca Visa inlägg
    Jag vet inte vilket band dfreeze använder, men jag förstår oron och frågan...

    https://carup.se/3g-natet-slacks-fun...bilar-slas-ut/

    m v h Henrik
    Nån som vet hur det är hos Volkswagen? Vilken årsmodell bör man ha för att vara säker på att det fungerar efter 2025?

  18. #18

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Testade min dfreeeze, men det vill inte fungera. Den skickar iväg styrningen, men sen händer inte mer. Har testat på olika platser där det fungerat för 5 - 6 månader sedan.
    Värmaren går att starta på knappen i bilen och med värmarens fjärrkontroll, men styrningen med dfreeeze-appen fungerar inte. Min licens är betald för 5 månader till.
    Någon annan som råkat ut för samma problem? Trodde ju att den skulle fungera några år till innan 2G och/eller 3G stängdes ner?

    Så här står det på dfreeeze´s hemsida (Google translate):
    Aktiverade system med en giltig licens kan fortfarande användas fram till den 30 juni 2026. Hela utbudet av funktioner hos dfreeeze® behålls till slutet. Du kan fortsätta att förlänga nuvarande licenser som vanligt i dfreeeze®-appen. Från slutet av juni 2023 kommer 3-åriga licenser inte längre att vara tillgängliga för licensförnyelse. 12-månaderslicenser kan fortfarande köpas från juli 2023 till 30 juni 2025. Efter det kommer 9-, 6- och 3-månaderslicenser fortfarande att vara tillgängliga för att förlänga befintliga licenser tills den tar slut den 30 juni 2026 Vänligen notera: dfreeeze®-licenser som löper ut efter 1 april 2026 kan inte förlängas efteråt! Med en giltig licens kan du fortfarande använda din dfreeeze® som vanligt fram till den 30 juni 2026.
    Senast redigerad av candyweiss den 2023-09-16 klockan 07:01.

  19. #19

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    @AndySwede Vad säger du som har monterat en deeefreze i din Tiguan?

  20. #20

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Den är såld för flera år sedan så har ingen historik att dela. Jag kan ju tycka att pengar borde betalas tillbaka för ett abonnemang som inte fungerar. Sedan vore det väl lämpligt med ett inbytesprogram och uppdaterad hårdvara. VAG Sverige har ju sålt och installerat den här produkten…

Liknande ämnen

  1. Vad skulle ni betala?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 17:34
  2. Vad ska jag betala för en Gti Mk1 84
    Av jsan i forum VW-forum
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 00:43
  3. Vad ska man betala, extraktorgrenrör + insug
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 00:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin