Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Kristian Löfvenmark
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    3

    Fel på dieselvärmare till Passat Alltrack 2013

    som sagt har jag problem med min dieselvärmare, den startar för att sedan bara gå några minuter. var även in med bilen för cirka 1 år sedan då bytte dom en massa saker som va dåligt / trasigt i värmardelen. Brännare mm.

    men nu är det något fel igen.
    har bränsle, har ett nytt batteri dock fick jag höra att man var tvungen att ev kalibrera något när man bytt batteri kan det verkligen stämma?

    ska prova köra i en diesltrim i den idag läst att en kille lyckats fixa sin så.

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    ventohuans avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Håkan Persson
    Medlemsnr
    4633
    Ort
    Bromölla
    Inlägg
    388
    Startar den en kort stund o sen stannar gissar jag att den stannar pga överhettning.
    Jag gissar på kass cirkulationspump.
    Typ2 Husbuss -74 Vento Vr6 -92
    Passat Alltrack -12

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    är nog inte oväntat att den låst sig pga överhettning pga vattenpumpen till värmaren/cirkulationspumpen ej fungerar som den ska. Går att kolla med en VAG-com och via mätvärden. Har du ingen möjlighet själv så kan nog ngn verkstad hjälpa dig. Och är brännkammare osv bytt förut är de nog inte omöjligt att de är cirkulationspumpen som gett upp nu..

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Kristian Löfvenmark
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    är nog inte oväntat att den låst sig pga överhettning pga vattenpumpen till värmaren/cirkulationspumpen ej fungerar som den ska. Går att kolla med en VAG-com och via mätvärden. Har du ingen möjlighet själv så kan nog ngn verkstad hjälpa dig. Och är brännkammare osv bytt förut är de nog inte omöjligt att de är cirkulationspumpen som gett upp nu..
    Fan blir inte tokig på denna dieselvärmare. Har i princip jävlats sen jag köpte bilen . Jo måste in och kolla med en verkstad. Tack för svaren!

    Nu imorse fick jag underspänning på displayen också. Men kan omöjligt vara batteriet då det endast är cirka 10 månader gammalt. Samt nyladdat,

Liknande ämnen

  1. Underspänning batteri passat alltrack 2013
    Av knibbeman i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-12-09, 22:07
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-10-11, 22:44
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-08-17, 15:13
  4. VW Passat Alltrack 2013 Sommarhjul? Dimension?
    Av Pär Österman i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-04-22, 14:20
  5. VW Passat Alltrack "Green Line" 2013
    Av Osse i forum Projektforum
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 13:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin