Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 45
  1. #21

    Reg.datum
    jul 2014
    Namn
    --
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    84

  2. #22

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Patrik Skoglund
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    151
    Hej Totte, den där bilen känner jag igen... Min gamla OAD

    Bränslefiltren är enkla att byta, sitter ett under bilen vid högra bakhjulet (om du står bakom bilen och tittar på den) samt ett filter i samband med pumpen i tanken. Filtret i tanken byterman vanligtvis inte, enklare att bara plocka upp och byta.

    Vill minnas att jag har kontakter för den där kontakten där ena kabeln hoppat ur. Håller på att flytta för tillfället å har allt nerpackat i lådor. Hör av dig om du behöver hjälp, jag känner som sagt bilen ner till minsta skruv!

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Du kanske redan monterat loss spridarna?
    Om inte, jag har aldrig haft något specialverktyg när jag lossat spridarna. Jag brukar linda en bit ståltråd tight runt spridaren, nedanför den sexkantiga delen. I andra änden lindar du tråden runt en skruvmejsel. När du drar ut den så tänk på att dra ut rakt. Smörj som tusan innan. Har funkat för mig, men som Micke R nämnde går det bra med ett specialtillverkat verktyg såklart.

    @Skoglund, det var ju den där du skulle sälja till mig ju

  4. #24

    Reg.datum
    jul 2014
    Namn
    --
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av Skoglund Visa inlägg
    Hej Totte, den där bilen känner jag igen... Min gamla OAD

    Bränslefiltren är enkla att byta, sitter ett under bilen vid högra bakhjulet (om du står bakom bilen och tittar på den) samt ett filter i samband med pumpen i tanken. Filtret i tanken byterman vanligtvis inte, enklare att bara plocka upp och byta.

    Vill minnas att jag har kontakter för den där kontakten där ena kabeln hoppat ur. Håller på att flytta för tillfället å har allt nerpackat i lådor. Hör av dig om du behöver hjälp, jag känner som sagt bilen ner till minsta skruv!
    Nämen se på fan, hej!

    När man lossar på slangarna antar jag att det kommer sippra ut några deciliter bensin dock? Har aldrig bytt innan så är inte så bra på det

    Åh, ja jädrar va grymt det hade varit att kunna få tag på den, misstänker som sagt bara att minuspolen har lossnat, men att byta den kontakten vore ju bäst

    Citat Ursprungligen postat av loadmaster Visa inlägg
    Du kanske redan monterat loss spridarna?
    Om inte, jag har aldrig haft något specialverktyg när jag lossat spridarna. Jag brukar linda en bit ståltråd tight runt spridaren, nedanför den sexkantiga delen. I andra änden lindar du tråden runt en skruvmejsel. När du drar ut den så tänk på att dra ut rakt. Smörj som tusan innan. Har funkat för mig, men som Micke R nämnde går det bra med ett specialtillverkat verktyg såklart.

    @Skoglund, det var ju den där du skulle sälja till mig ju
    Låter som en smart lösning, trixet är väl bara att få lindat runt ståltråden, men bör inte vara så värst svårt om man använder smalare typ av ståltråd

    När jag sätter fast dem nya O ringarna och ska sätta tillbaks spridaren, hur vet jag att den sitter som innan då? Så man inte bryter av något när man sätter dit dem istället!

    @@hehe, bästa bilen jag har köpt
    Det enda som är så jädra synd är rosten som börjar floreras på bakpartiet av bilen

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av totte1015 Visa inlägg


    Låter som en smart lösning, trixet är väl bara att få lindat runt ståltråden, men bör inte vara så värst svårt om man använder smalare typ av ståltråd

    När jag sätter fast dem nya O ringarna och ska sätta tillbaks spridaren, hur vet jag att den sitter som innan då? Så man inte bryter av något när man sätter dit dem istället!

    @@hehe, bästa bilen jag har köpt
    Det enda som är så jädra synd är rosten som börjar floreras på bakpartiet av bilen
    Det känner du när det är omöjligt att trycka in spridaren något mer. Gör en i taget, dvs lossa en och byt ut allt, återmontera sedan denna och jämför med de andra spridarna så har du ändläget där.

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Bild på spridarhylsan och demontering finns förresten i min projekttråd om KR motorrenovering.
    Namn:  spridare.JPG
Visningar: 794
Storlek:  106.9 KB

  7. #27
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Hehe, de där mässningshylsorna brukar sitta, lite, lite hårt Gäller att ha en bra insexhylsa!
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Hehe, de där mässningshylsorna brukar sitta, lite, lite hårt Gäller att ha en bra insexhylsa!
    Det skriver jag under på!

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    En liten klick aluminumpasta skadar inte

  10. #30

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Patrik Skoglund
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    151
    Citat Ursprungligen postat av totte1015 Visa inlägg
    Nämen se på fan, hej!

    När man lossar på slangarna antar jag att det kommer sippra ut några deciliter bensin dock? Har aldrig bytt innan så är inte så bra på det

    Åh, ja jädrar va grymt det hade varit att kunna få tag på den, misstänker som sagt bara att minuspolen har lossnat, men att byta den kontakten vore ju bäst



    Låter som en smart lösning, trixet är väl bara att få lindat runt ståltråden, men bör inte vara så värst svårt om man använder smalare typ av ståltråd

    När jag sätter fast dem nya O ringarna och ska sätta tillbaks spridaren, hur vet jag att den sitter som innan då? Så man inte bryter av något när man sätter dit dem istället!

    @@hehe, bästa bilen jag har köpt
    Det enda som är så jädra synd är rosten som börjar floreras på bakpartiet av bilen

    Jag har en helt ny bakplåt till salu om du är intresserad att byta? Komplett med plåtar för bakljusen också. Ser ut såhär:https://dalhems.com/sv/p/ff5ffcd754a...lat-GOLF-84-91

    Du kan få den för ett bra pris!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av loadmaster Visa inlägg
    Du kanske redan monterat loss spridarna?
    Om inte, jag har aldrig haft något specialverktyg när jag lossat spridarna. Jag brukar linda en bit ståltråd tight runt spridaren, nedanför den sexkantiga delen. I andra änden lindar du tråden runt en skruvmejsel. När du drar ut den så tänk på att dra ut rakt. Smörj som tusan innan. Har funkat för mig, men som Micke R nämnde går det bra med ett specialtillverkat verktyg såklart.

    @Skoglund, det var ju den där du skulle sälja till mig ju
    Jo, tyvärr var det andra som hann före

  11. #31

    Reg.datum
    jul 2014
    Namn
    --
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    84
    Hade varit riktigt grymt att få dit en ny plåt, då är bilen näst intill rostfri igen, problemet är bara att jag har NOLL kunskap och känner ingen som håller på med sådan montering (är det även svetsning som krävs?)

    Vet inte om verkstäder ger sig på sådana jobb heller

  12. #32

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av totte1015 Visa inlägg
    Hade varit riktigt grymt att få dit en ny plåt, då är bilen näst intill rostfri igen, problemet är bara att jag har NOLL kunskap och känner ingen som håller på med sådan montering (är det även svetsning som krävs?)

    Vet inte om verkstäder ger sig på sådana jobb heller
    Du kan ju fråga på garaget.org där du är riktigt otrevlig i ditt ordval. Där du för övrigt ställt samma fråga men på ett mycket otrevligt sätt. Varför? Har du inte samma ordförråd på detta forumet?
    Kan länka dit om du vill?

  13. #33
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Du kan ju fråga på garaget.org där du är riktigt otrevlig i ditt ordval. Där du för övrigt ställt samma fråga men på ett mycket otrevligt sätt. Varför? Har du inte samma ordförråd på detta forumet?
    Kan länka dit om du vill?
    Vänligen återgå till ämnet, vad som händer på andra forum får ni diskutera där.
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  14. #34

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Patrik Skoglund
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    151
    Citat Ursprungligen postat av totte1015 Visa inlägg
    Hade varit riktigt grymt att få dit en ny plåt, då är bilen näst intill rostfri igen, problemet är bara att jag har NOLL kunskap och känner ingen som håller på med sådan montering (är det även svetsning som krävs?)

    Vet inte om verkstäder ger sig på sådana jobb heller
    Kan släppa den för 1000 kr till dig då jag inte är i behov av en sån plåt längre. Hör av dig om du är intresserad!

  15. #35

    Reg.datum
    jul 2014
    Namn
    --
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av Skoglund Visa inlägg
    Kan släppa den för 1000 kr till dig då jag inte är i behov av en sån plåt längre. Hör av dig om du är intresserad!
    Är av intresse dock får jag kolla närmare på hur man monterar en sådan, onödigt att köpa och låta det vara bara för att det var på tok för avancerat att montera!

  16. #36

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Patrik Skoglund
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    151
    Citat Ursprungligen postat av totte1015 Visa inlägg
    Är av intresse dock får jag kolla närmare på hur man monterar en sådan, onödigt att köpa och låta det vara bara för att det var på tok för avancerat att montera!
    Punktas dit med svets, fixar vilken bilplåtverkstad som helst. Fundera på det, flyttar om två veckor och om jag inte får nåt besked innan så får jag göra mig av med plåten på annat sätt

  17. #37

    Reg.datum
    jul 2014
    Namn
    --
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av Skoglund Visa inlägg
    Punktas dit med svets, fixar vilken bilplåtverkstad som helst. Fundera på det, flyttar om två veckor och om jag inte får nåt besked innan så får jag göra mig av med plåten på annat sätt
    Har skickat meddelande till dig för ett tag sedan nu :P

  18. #38

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Patrik Skoglund
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    151
    Svarat dig nu! inte varit inloggad på ett tag tyvärr. Har även en uppsättning original drop-fälgar till 16v till salu om du är intresserad, de skulle behöva sig en uppfräschning. Du kan få köpa dem billigt i sådana fall

  19. #39

    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Patrik Skoglund
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    151
    Har försökt skicka meddelande dig men din inbox är full...

    Mjo..enklast för att bli kvitt rosten på bakpartiet är ju att byta bakplåten, annars är det oerhört mycket rostjobb som ska göras! Lär inte bli roligare efter vintern heller.. Tipset är som tidigare, byt hela bakpartiet. Jag har delarna, men kom inte till skott innan jag sålde bilen tyvärr.

    Kan skicka bild till dig på originalfälgarna med däck, mail eller telefonnr? Det är oirginal drop-fälgar, ser ut såhär, fast mina är såklart slitna efter 30 års användning:
    http://carphotos.cardomain.com/ride_..._large.jpg?v=0

  20. #40

    Reg.datum
    jul 2014
    Namn
    --
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    84
    Efter ett bra tags fördröjning tänkte jag ge mig på detta med spridarna igår, men.... Man måste ta av hela insuget för att komma åt? Det är ju praktiskt taget omöjligt att linda runt en ståltråd annars tänker jag

    Är insuget svårt att ta bort?

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-08-06, 10:13
  2. Byta slang till vevhusventilation
    Av gustav82 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-06, 13:31
  3. Spridare k-jetronic - o-ringar
    Av daniel_sandberg i forum VW-forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 21:08
  4. vart köper man o-ringar/packningar
    Av kroll i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 10:41
  5. Byta till 3 barsmappsensor?
    Av Sjovold i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 20:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin