Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Daniel
    Ort
    Lund
    Inlägg
    33

    Golf MK2 Country Chrom

    Hej grabbar (och tjejar...)!

    efter en hel dags resa till Tyskland är jag nu tillbaka och kolla va jag tåde med mig




    Något nytt att pyssla med !

    Golf Mk2 Country

    Svart med Chrom detailjer
    04/90 Modellår (1år till!)
    98HK 1P Motor Syncro
    13500mil servicebokförd

    Extra utrüstning: El.Fönsterhiss fram o bak, Powersteering, Stolvärme, Taklucka, Centrallås

    Hade ju för fler år sen skaffat mig en Golf 2 om ni komma ihåg men behövde lägga ner projektet efter kort tid pga hälsa och familj. Nu är det allt klyddat ut (single igen... yay) har jag mer tid att pyssla och klydda med grejor. Jag har ju kört Mk2 sen jag var 16 och har under mitt hela liv haft fler olika versioner, från 55hk till 16V har jag nog kört allt. Men en country... detta var nog en barndomsdröm jag alltid hade. Denna lite konstig pre-SUV.

    Men tiden gick, de blev mindre och dyrare med varje år. Och eftersom de blev kört offroad för de mesta blev skicket de var in inte bättre heller. Så försvann tanken ... men jag håller jag ögon på alla annonser i europa hela tiden med tanken att köpa kanske en Rallye eller G60. Men va hittar jag på Tysk Blocket...




    "Hellooo Nurse!...." tänkte jag. Ringde säljaren och vi snackade mycket fram o bak, jag är ju Tysk det gör det mycket enklare för mig Bilen var avställd i 15 år efter första ägaren körde bilen bara i stadstrafik, efter han dog glömmdes bilen bort. Efter den upptäktes igen såldes den till killen jag köpte bilen från. Han gjorde en stort restauration, lack, teknik, inredning... och sen körde han bilen bara i sommaren när han skulle ute och fiskar. Jag fick massa med bilder som övertalade mig att det är nog en deal man far inte längre så ofta. Detta är nog ingen Chrom modell som bara byggdes 500stk men en 99% replika. Allt passar överens förutom Panorama taket, detta gjorde mig glad för jag tycker inte om detta, bara problemar med de... ush nej tack. Men dock en vanlig taklucka.




    Så satt jag mig på färjan till Rostock och hämtade den. Och gud vad glad jag är nu
    Kör som en etta. Allt fungera klockrent, nyservad med Kamrem... bara köra och var glad. Jag kommer så klart förbättre massvis och byta ut många delar men den stannar i OEM skick såklart (tänkte kort om airride hade varit sjuk men neeee! Denna komma erhållas, kör i sommaren till möte och bara njutar. Kanske får vi malmö träff igång igen?




    Nästa vecka gå han till Ditec till lackkonservering och sen far han somna till mars/april. Har plats i garaget så jag kan pyssla där lite. Lite smågrejar finns att göra såklart. Hastighetshållare vill jag gärna eftermontera, kupefläkt gnissla lite och typisk Mk2 komma massa skit ut ur gallerna... redan sett en ny Mk2 Stöttfångare med Chrom lister som har mitt namn på Men första officiella händelse far nog vara köpa en set nya golvmattor.

    Några idee till det ? Låt mig veta

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Wow! En riktig drömbil! Skicket ser också bra ut. Avundsjuk!

    Den kan inte ha varit billig. Men det var den nog värd!

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Daniel
    Ort
    Lund
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av Megapolaren Visa inlägg
    Wow! En riktig drömbil! Skicket ser också bra ut. Avundsjuk!

    Den kan inte ha varit billig. Men det var den nog värd!
    Den var nog inte billig

    Men som du sa absolut värd! Är nu också med på MK2 Facebook gruppen, ska vi se om vi får upp lite träff och socialer möte

  4. #4

    Reg.datum
    feb 2014
    Namn
    Bobby Green
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    288
    Grattis! Riktigt rolig bil =)

Liknande ämnen

  1. Golf Country -91
    Av pellemk1 i forum Projektforum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-01-27, 12:46
  2. Fjäderbenslagring fram Golf Country mk2
    Av Kangan i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 12:32
  3. Golf Country Syncro - 4WD
    Av Jenny i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 19:01
  4. Golf Country - bränsleförbrukning?
    Av twice_as_nice i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 09:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin