Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 48 av 48
  1. #41

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja är det nån som tänker beställa?, och i så fall varför?. Nej det var elakt...

    Men galet konstigt pris. Man kunde ju inte ens få 19" Pretora med Semislicks som i Tyskland

    - - - Uppdaterad - - -

  2. #42
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Beställde en ny R Variant för 2v sen. Bygger jag en tcr med nästan lika mycket utr (allt som jag valde till R finns inte) kostar den 7000kr mindre. Men räknar man bort kombi-tillägget så är en tcr dyrare än en R (med min utr). Då får man allt ogilla awd väldigt mycket för att svälja det....
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  3. #43

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av MickeR Visa inlägg
    Beställde en ny R Variant för 2v sen. Bygger jag en tcr med nästan lika mycket utr (allt som jag valde till R finns inte) kostar den 7000kr mindre. Men räknar man bort kombi-tillägget så är en tcr dyrare än en R (med min utr). Då får man allt ogilla awd väldigt mycket för att svälja det....
    Haha ja verkligen . Ja känns om man är full om man väljer TCR före R..... ...

  4. #44

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Anders Nyman
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    21
    Jag har beställt en Leon Cupra, en Golf R med mindre utrustning går på över 100k mer. Så Volkswagen har skruvat upp pris på både bil å tillbehör

  5. #45

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av KernelOkey Visa inlägg
    Jag har beställt en Leon Cupra, en Golf R med mindre utrustning går på över 100k mer. Så Volkswagen har skruvat upp pris på både bil å tillbehör
    Ja verkligen!, när facelift R kom. Så blev den ju grymt dyr!

    Men vanliga GTIn är faktiskt jäkligt prisvärd fortfarande om man jämnför med Cupra, Octavia, Typ R, I30N.....

  6. #46
    Webmaster crees avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus Eriksson
    Medlemsnr
    4932
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Galet prissatt är den, tror jag behåller min vanliga GTI en stund till. 2019-modellerna har ju partikelfilter..känns ju sådär tycker jag. :/
    Volkswagen Club Sweden
    2021 Cupra Leon

  7. #47
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Allt handlar om eurokurs. VW i Sverige har hållt emot den egentliga ökningen några år men klarar inte av det längre. Ett tydligt och bra exempel är parkeringsvärmare som gick upp en tusenlapp nyss. Det var en reell kostnadsökning, dvs VW tjänade inte på det. Euron står sig heller inte bra internationellt. Detta ser såklart även tyskarna och därför flyttas tex Poloproduktionen till Sydafrika.

    Vi ska inte räkna med att bilar kostar som de gör idag i framtiden. Titta på privatleasing, det har varit för billigt om man jämför med valutorna. Hörde att tex Mini backar på sina bilar men de använder det som PR för annars hade de inte sålts. Golf, som är sjukt prisvärd att privatleasa, kommer garanterat öka under året. Om inte annat ökar skatt och WLTP priserna. Surt för mig som behöver ta ut en ny till frugan.

  8. #48

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Nu börjar TCR ramla in på Blocket, men galet vilka priser?!..


    https://www.blocket.se/alvsborg/Volk...60616.htm?sa=1


    Nån som beställt en sådan leksak ändå?..

Liknande ämnen

  1. Nya Golf GTI TCR !
    Av mangewide i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-12-29, 09:14
  2. Road-Legal Volkswagen Golf GTI TCR Teased With 290PS
    Av Fredrix i forum Bilder och Videos
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-05-12, 10:07
  3. Gti tcr
    Av wibmag i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-05-05, 16:31
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-12-21, 09:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin