Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2018
    Namn
    Ermin delalic
    Ort
    Knivsta
    Inlägg
    51

    OPTIFLOW Filter System från bsr

    Finns det nån själ här som använts sig av
    OPTIFLOW Filter System från bsr
    Främst på en mk6 gti
    Den kostar ändå 2000 är det värt pengarna

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Inte värt pengarna. Du ska upp rätt mycket mer än originaleffekt för att originalfiltret inte ska räcka till.

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    Richard
    Ort
    Partille
    Inlägg
    33
    Hade ett sådant på min S40 T4, och det gav ett rätt gött ljud, mer än så var det nog inte =)

  4. #4
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Det beror på hur mycket du värderar det högre insugsljudet som är det du får med ett sånt filter.

    För att inte försämra prestandan skulle jag personligen bara kunna tänka mig ett luftfilterkit med slutet hölje där friskluften tas in via en kanal från luftintaget ovanför grillen. Inte ett sånt som BSR's Optiflow som bara har en avskärmningsplåt som inte tätar mot resten av motorrummet utan tillåter att varmluft sugs in.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2018
    Namn
    Ermin delalic
    Ort
    Knivsta
    Inlägg
    51
    Citat Ursprungligen postat av cheba Visa inlägg
    Det beror på hur mycket du värderar det högre insugsljudet som är det du får med ett sånt filter.

    För att inte försämra prestandan skulle jag personligen bara kunna tänka mig ett luftfilterkit med slutet hölje där friskluften tas in via en kanal från luftintaget ovanför grillen. Inte ett sånt som BSR's Optiflow som bara har en avskärmningsplåt som inte tätar mot resten av motorrummet utan tillåter att varmluft sugs in.
    Förstår det.. Och sen när jag började kolla lite mer för 8 tusen till får jag istället hos stertman
    VW Golf GTi Edition 35 mk6 Milltek Sport 3" "RACE" Cat-Back 2x 100 GT ED35 utblås - Non-Resonated (mindre-dämpad)

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Pontus Jakobsson
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av Stockholmmz Visa inlägg
    Förstår det.. Och sen när jag började kolla lite mer för 8 tusen till får jag istället hos stertman
    VW Golf GTi Edition 35 mk6 Milltek Sport 3" "RACE" Cat-Back 2x 100 GT ED35 utblås - Non-Resonated (mindre-dämpad)

    Monterade nyss ett sådant på min ED35 (non-resonated) det blev som en helt ny bil. är super nöjd.
    Den låter mycket trevligare mullrar dovt på låga varv och sen mellan 2000-3000 rpm försvinner det nästan helt så att man kan ligga behagligt motorvägsfart utan att det blir något ''drone'' och sen efter 4000 rpm kommer ljudet tillbaka igen. och du som har DSG kommer få fint ljud vid uppväxlingarna. kör hellre på ett sådant helt klart värt!

  7. #7

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391
    Jag blev bestämt avrådd från optiflow när jag höll på å tuna min 2.0 tfsi, det var värsta skräpet.
    Nåt om att lmm positionen inte var bra placerad, dessa motorer är tydligen känsliga...grottade inge mer i det utan köpte ett CTS

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2018
    Namn
    Ermin delalic
    Ort
    Knivsta
    Inlägg
    51
    Citat Ursprungligen postat av Mange.k Visa inlägg
    Jag blev bestämt avrådd från optiflow när jag höll på å tuna min 2.0 tfsi, det var värsta skräpet.
    Nåt om att lmm positionen inte var bra placerad, dessa motorer är tydligen känsliga...grottade inge mer i det utan köpte ett CTS
    Tack för alla svar... Skrotar luftfilter idé... Satsar på Milltek Non-Resonated avgassystem

Liknande ämnen

  1. Olje filter vanligt Golf filter vs G60 Filter
    Av vr6_mannen i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 16:51
  2. VW Racing filter från ITG
    Av hoganb i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 21:45
  3. simons system lupo?
    Av krillee i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 20:35
  4. rostfritt system
    Av lilleman i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 15:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin