Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2019
    Namn
    Inaktiv medlem
    Ort
    Inaktiv medlem
    Inlägg
    18

    Välja rätt Passat

    Ska byta bil och är inne på en Passat B7. Svårt att hitta någon passande "vanlig" Passat då alla som dyker upp som passar det jag söker är antingen Alltrack eller R-line. Behöver inte höjden på en Alltrack men vill samtidigt ha en bekväm bil som inte är för stötig vilket jag är rädd att R-line är. De är däremot mer passande i pris för mig.
    Hur är R-line komfortmässigt och jämfört med Alltrack egentligen?
    Har idag en Ford Focus 2012 med sportfjädring som är för stötig nämligen.

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2019
    Namn
    Inaktiv medlem
    Ort
    Inaktiv medlem
    Inlägg
    18
    Har även hört att service ska va rätt dyrt på dom om det nu stämmer? Och att kamrem ska bytas vid 21000 men sett flera som bytt runt 12000 så man blir ju fundersam.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Passat generation 7 R-Line är inget konstigare än en vanlig Passat med sportchassi och yttre utseendemässiga skillnader. Passat generation 7 med sportchassi och 17" hjul (vilket jag gissar de flesta har) är inte obekväm, enligt mig. Med tillvalet 18" hjul blir det något sämre. Enklast är väl att provköra båda modellversionerna? TDI har kamrem och den har ett bytesintervall både på körsträcka och ålder.

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2019
    Namn
    Inaktiv medlem
    Ort
    Inaktiv medlem
    Inlägg
    18
    Alla de jag kollar på är långt bort så inte så smidigt att åka runt i provåka flera. Helst hade jag hittat en vanlig framhjulsdriven passat men det finns knappt några med dag, skinn, drag och dieselvärmare känns det som.

  5. #5
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Att kamremmen bytts tidigare beror säkert på att vattenpumpen har bytts. Det blir inget merarbete då.

    Finns det ingen handlare närmare dig som har liknande bilar även om de inte har exakt rätt utrustning? Webasto tex påverkar ju inte körupplevelsen.

    Servicekostnaden är högre på en Alltrack pga fyrhjulsdrift och DSG.
    Senast redigerad av BjornL den 2019-01-07 klockan 10:13.

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Framhjulsdrivna TDI DSG finns, leta bland de som heter GT, som GT TDI 170 DSG. Bilar utrustade med tillvalet Premiumpaket eller Sportpaket läderklädsel Nappa, har Nappaläder. Parkeringsvärmare varierar. Dragpaket har sannolikt de allra flesta. Och som sagt, en Passat GT eller GT R-Line med sportchassi och 17" hjul är bekväm, det lär vara den allmänna uppfattningen.
    Senast redigerad av Marcus den 2019-01-06 klockan 21:38.

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    Richard
    Ort
    Partille
    Inlägg
    33
    Jag gick precis från xc60 med 18tums ballonger till Passat R-Line 2016, och ja det kändes sjukt stötigt vid provkörning. Men har vant mig nu två veckor senare. Mer körglädje iaf =)

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Passat 2016 är Passat generation 8, en helt annan bil.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-12-12, 13:25
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-02-04, 11:12
  3. Att välja rätt VW Golf GTI
    Av kenneth i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-10-13, 11:08
  4. Biltransport kärra - Vikt - Välja rätt
    Av Mr dOhC i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 00:37
  5. Vilken Passat ska man välja?
    Av Golfstige i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 13:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin