Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    Joakim Lanner
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    4

    Byta stolar i Passat från annan årsmodell?

    Har en gammal Passat -00 (3B5) , som skulle behöva få lite fräscha säten. Min fråga blir då kan man klämma in ett par stolar från exempelvis en 06?
    Är inte så inne i VW cirkusen ännu, men tror mig förstå att det inte borde vara problem från en 05. Men har hittat ett par fräscha till ett bra pris från en 06 så därför min fråga...

    Gott nytt på er alla!!

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Jag har bytt från 2007 till 2013 inredning i min.
    Airbag kontakterna och sensorn i passagerarstolen fick bytas (sensorn plockades från gamla stolen).

    Sålänge dom har samma fästen i golvet så går det oftast att lösa resten...

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av 71jojje Visa inlägg
    Har en gammal Passat -00 (3B5) , som skulle behöva få lite fräscha säten. Min fråga blir då kan man klämma in ett par stolar från exempelvis en 06?
    Är inte så inne i VW cirkusen ännu, men tror mig förstå att det inte borde vara problem från en 05. Men har hittat ett par fräscha till ett bra pris från en 06 så därför min fråga...

    Gott nytt på er alla!!
    Vet inte säkert, men -00 och -06 är helt olika modeller och stolskonstruktioner. Chansen att det passar utan diverse modifiering tror jag är liten. Knappast värt besväret på en gammal bruksbil.

    Fräscha stolar med rätt klädsel till rätt modell som såldes i tiotusentals exemplar i Sverige tycker man borde gå att hitta...
    Senast redigerad av Crille82 den 2018-12-30 klockan 18:32.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Instämmer i det Crille skriver, väldigt liten chans att det passar eftersom det är helt olika generationer och plattformar.

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    Joakim Lanner
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    4
    Har letat ett tag, men de stolar jag vill ha har lyst med sin frånvaro alacantra (mocka/skinn). däremot ett överfflöd av tyg stolar.
    vilket inte intresserar mig.
    Men som jag själv misstänkte funkar alltså åtmistonde fram till 05 ? det är modeller efter det som blir problem.
    Är iaf detta korrekt.?

    - - - Uppdaterad - - -

    Tacksam för svaren, fick tips från en vän att ev skulle säten från Audi A4 funka.... något som känns igen?
    Dom ska tydligen dela plattform......

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av 71jojje Visa inlägg
    Har letat ett tag, men de stolar jag vill ha har lyst med sin frånvaro alacantra (mocka/skinn). däremot ett överfflöd av tyg stolar.
    vilket inte intresserar mig.
    Men som jag själv misstänkte funkar alltså åtmistonde fram till 05 ? det är modeller efter det som blir problem.
    Är iaf detta korrekt.?

    - - - Uppdaterad - - -

    Tacksam för svaren, fick tips från en vän att ev skulle säten från Audi A4 funka.... något som känns igen?
    Dom ska tydligen dela plattform......
    Men eftersom du ändå letar stolar från fel bilmodeller så spelar ju klädsel och utseende uppenbarligen ingen roll. Få tag i stolar till rätt bilmodell så lär det bespara dig massa problem. Varför lägger du föresten energin på en bil i 10-tusenklassen?

  7. #7

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    Joakim Lanner
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    4
    nja ... för att jag vill ha hela säten kanske, som matchar och bilen går väldigt bra.... inget rost ... alltså fräsch i övrigt.
    Men jag ber o ursäkt om det stör dig att jag vill ha hela saker i bilen, trots lågt värde.
    De stolarna jag hade funnit skulle jag fått ge 500 för.... inte för dyrt för någon bil.... gammal som ny

  8. #8

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Tobbe
    Ort
    Motala
    Inlägg
    70
    Har du kollat överdragsklädslar?
    Finns riktigt fräscha idag.

Liknande ämnen

  1. Byta stolar i golf mk3
    Av Jocke945 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-05-10, 21:03
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2018-11-19, 13:31
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-09-01, 17:23
  4. Byta stolar i caddy -06
    Av Hoken1 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-05, 11:07
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 09:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin