Sidan 9 av 12 FörstaFörsta ... 6789101112 SistaSista
Resultat 161 till 180 av 238
  1. #161

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Optionlista utskriven av BilMetro lyder ordagrannt

    4L6.
    Säkerhetsinnerspegel automatiskt avbländbar.

    6XT.
    Ytterbackspeglar med minnesfunktion, automatiskt avbländbara, separat uppvärmbara.

    Notera pluralis.

    Det verkar ju lite besynnerligt om de anser att man inte kan bländas av den högra spegeln utan bara den vänstra....
    Tror inte det stämmer. "Separat uppvärmbara" ytterspeglar har den ju inte heller. Skulle tro att, som ofta, rör det sig om en felaktig översättning.

    Hela utrustningslistan med PR-nummer består ju även av en massa "utan", det vill säga att man listar utrustning som bilen inte har.
    Senast redigerad av Crille82 den 2019-10-06 klockan 21:52.

  2. #162

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    En integrerad navigation har fördelar som att den även kan använda bilens sensorer för att beräkna färdväg även om man tappar satellitsignalerna, t ex i en tunnel etc.
    Du måste köra i många okända tunnlar Vill bara addera min uppfattning: Jag har kört mååånga gånger i Europas längsta tunnlar och många andra tunnlar och jag har inte noterat något problem för mobilbaserade eller externa navigationssystem, tvärtom har de förvånande bra koll på var man befinner sig

  3. #163

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Du måste köra i många okända tunnlar Vill bara addera min uppfattning: Jag har kört mååånga gånger i Europas längsta tunnlar och många andra tunnlar och jag har inte noterat något problem för mobilbaserade eller externa navigationssystem, tvärtom har de förvånande bra koll på var man befinner sig
    Säger inte att det inte kan funka med App-baserade navigeringar, bara att den inbyggda har en del fördelar som inte de ”lösa” har, som t ex att kunna ta hjälp av bilens sensorer för rattvinkel, sträcka m.m. för att kunna hålla koll på positionen om satelliterna faller ut. Sen är det som jag sa skönt att slippa ha tvånget att böka med kabel för att ansluta Apple CarPlay eller Android Auto etc

    Liksom att jag vill ha allt fullt uppgraderat oavsett vad jag använder eller inte. Har t ex uppdaterat kartorna på min gamla BMW 740iL -99 varje år sen jag köpte den -07, bara för att, trots att det är ett Hedenhös-system...

  4. #164

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Nya frågor....

    Har noterat att även om man valt Eco som körprofil så verkar den ändå starta på D-läge nästa gång man startar bilen. Och man får inte E-läge eller ”frihjul” igen utan att aktivt välja Eco igen, alltså trycka på knappen och sen på skärmen för Eco. Verkar lite drygt...

  5. #165
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Jag vill minnas att just detta varit uppe tidigare att det valet inte sparas. Det är lite drygt, ja. Precis som det finns folk som alltid vill köra utan ECO, så finns det såklart även folk som alltid vill ha det. Eller iallafall förvalt utan att behöva aktivera eller avaktivera det varje gång.

  6. #166

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Hjälp med köpråd för Passat Variant

    Enligt gamla tråden i ämnet, så är det för att lådan skall starta i det läge som den är avgascertifierad med.

    Tycker också att det är drygt. Inställningen borde vara den man senast hade.

    På min 2016 Passat är inställningen kvar, medans på 2018 T-Roc så försvinner/återställs den.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Senast redigerad av Pelk den 2019-10-07 klockan 21:23.

  7. #167

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Är likadant i Arteon. Störande...

  8. #168

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Till trådskaparen, när är din bil tillverkad? Vilken emissionsklass uppfyller den? Euro 6b bilar behåller vad jag vet valt Mode.

  9. #169

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Enligt gamla tråden i ämnet, så är det för att lådan skall starta i det läge som den är avgascertifierad med.

    Tycker också att det är drygt. Inställningen borde vara den men senast hade.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Misstänker att det är av samma anledning med Start/Stopp.

  10. #170

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    Hjälp med köpråd för Passat Variant

    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Misstänker att det är av samma anledning med Start/Stopp.
    Fast valt Mode kvarstår efter omstart på andra Euro 6X-bilar, samtidigt som S/S aldrig gjort det i någon emissionsklass. Jag skulle vilja ringa in från vilken eller vilka emissionsklasser det ändrats, om det är anledningen.
    Senast redigerad av Marcus den 2019-10-08 klockan 00:07.

  11. #171

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 998
    Tiguan byggd 2016/11 tappade ecomode vid omstart.

  12. #172

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Till trådskaparen, när är din bil tillverkad? Vilken emissionsklass uppfyller den? Euro 6b bilar behåller vad jag vet valt Mode.
    Årsmodell 2018, tillverkad 15/8 -17. Uppges i optionlistan vara kod 7MM, Miljöklass EU6 Plus, vad tusan nu det är...?

    Så här efter en vecka med nya bilen så måste jag erkänna att jag är extremt nöjd med bilen, så långt.
    mycket trevlig interiör, och stilfullt trots Alu-lister istället för trä. Sköna säten, och ratt som har värme vilket är jäkligt skönt, för kupévärmaren kan ju inte fixa alla tillfällen.

    Extremt bra och välbalanserat ljud från Dynaudio-pryttlarna. Kör utan Dolly digidtal, med Autentiskt och alla reglage på noll. Låter suveränt bra på all typ av musik, och då är jag en kräsen jäkel...

    Strålkastarna imponerar med DLA och total ljusstyrka.

    Många smarta små finesser i UI’t, t ex att man kan stega farthållaren 1km per steg eller 10.
    Och Active Info Display är jäkligt trevligt.

    Lite korkat dock att man kan stega sätesvärmen direkt i knappen, men måste in i menyerna för att ändra rattvärmens styrka. Den borde väl kunnat ha stegats direkt i knappen den med...

    Skönt chassie som ”svävar” fram i comfortläge, och är helt ok i normal. Sport lär man väl sällan nyttja.
    skön styrning.

    Elhissarna låter kanske lite väl mycket.

    De avancerade Assistenterna imponerar, även om jag själv lätt klarar att parkera etc etc. Line Assist kan upplevas lite dryg då den stretar lite i ratten, men man imponeras ändå av hur bra den generellt funkar.

    Det verkar busenkelt att klara sig under 0,5 l/m på landsvägskörning.

  13. #173

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Årsmodell 2018, tillverkad 15/8 -17. Uppges i optionlistan vara kod 7MM, Miljöklass EU6 Plus, vad tusan nu det är...?
    Euro 6c ZD

  14. #174

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Euro 6c ZD
    Ok, tack för klargörandet.

    Jag vill förtydliga att bilen ligger kvar på vald körprofil efter omstart, så att man t ex fortfarande har Eco vid nästa start om man valt Eco tidigare. Men, man har inte E med frihjul ytan det står D som växelsymbol och man kör utan frihjul trots Eco tills man aktivt valt Eco igen genom att trycka på knappen vid växelspaken och sen Eco på skärmen.

    Förresten, finns det nån mer detaljerad beskrivning på hur de olika körprofilerna jobbar? Vet att det finns en grov förklaring under ”i” för varje körprofil. Men jag skulle vilja veta skillnaderna i hur t ex chassiet jobbar i Eco, Normal, Sport etc.
    Är det t ex dynamiskt så att det stramas till, hårdnar mer, ju fortare man kör?

  15. #175

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    petrus johansson
    Ort
    ställdalen
    Inlägg
    55
    [QUOTE=Dr Tinnitus;250332]Nya frågor....

    Har noterat att även om man valt Eco som körprofil så verkar den ändå starta på D-läge nästa gång man startar bilen. Och man får inte E-läge eller ”frihjul” igen utan att aktivt välja Eco igen, alltså trycka på knappen och sen på skärmen för Eco. Verkar lite drygt...[/QUO

  16. #176

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    DCC innebär att man kan välja mellan flera statiska dämpningslägen.


    https://youtu.be/2D62Qal6Cfk

  17. #177

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Euro 6b bilar har kvar drivning i läge E efter omstart.

  18. #178

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Euro 6b bilar har kvar drivning i läge E efter omstart.
    Ok, och min bil var en Euro 6c så ska inte den ligga kvar på E då...? Min gör hur som helst inte det utan jag måste öppna menyn och dutta på skärmen på Eco eller Individual som jag valt Eco på körningen, för att E ska aktiveras igen. Gör jag inte det så står det bara D i växelinfon.
    Senast redigerad av Dr Tinnitus den 2019-10-10 klockan 19:37.

  19. #179

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Ok, och min bil var en Euro 6c så ska inte den ligga kvar på E då...? Min gör hur som helst inte det utan jag måste öppna menyn och dutta på skärmen på Eco eller Individual som jag valt Eco på körningen, för att E ska aktiveras igen. Gör jag inte det så står det bara D i växelinfon.

    Ops..... så knasigt detta blev då....
    Är ju bara att redigera inlägget.
    Senast redigerad av candyweiss den 2019-10-10 klockan 18:32.

  20. #180

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Är ju bara att redigera inlägget.
    Jodå, fixat nu. Men hade inte tid då för lunchrasten var slut då här ute på oljeplattformen ��

    Har bilens handbok med mig så jag kan ha som kvällslektyr och läsa på och lära mer om åkdonets företräden etc

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-05-25, 23:40
  2. Hjälp med Köpråd Golf V6 4-motion -00
    Av dorian i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-31, 22:22
  3. Köpråd? Golf 4 Variant Tdi 90hk-00
    Av epaarne i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 15:01
  4. för dem med polo classic eller variant
    Av larsahl i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 00:01
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 11:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin