Sidan 7 av 12 FörstaFörsta ... 45678910 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 238
  1. #121
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 113
    Tog mig igenom videon samt artikeln. Bra slutomdöme. Vissa tyska termer gjorde att det tog lite tid, fick titta om / läsa om en extra gång .

    OT fråga: Vad gör de med en sådan bil efter demonteringen? Sätter de ihop den igen eller går bilen till återvinning /reservdelsförsäljning?

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  2. #122

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Fortfarande ingen som kan upplysa om Ambientbelysningen är bara i dörrlisterna eller även i listen på instrumentbrädan...?

    Och vilken kod, eller paket, har Akustikrutorna? Samt uppvärmd vindruta?

  3. #123

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Fortfarande ingen som kan upplysa om Ambientbelysningen är bara i dörrlisterna eller även i listen på instrumentbrädan...?

    Och vilken kod, eller paket, har Akustikrutorna? Samt uppvärmd vindruta?
    Värme i vindrutan skippade jag i min Tiguan iom att jag tog parkeringsvärmare.

  4. #124

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Fortfarande ingen som kan upplysa om Ambientbelysningen är bara i dörrlisterna eller även i listen på instrumentbrädan...?
    Jag har bara i dörrlisten, och ”vanliga” lampor vid fotbrunnarna (vad jag kommer ihåg )


    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  5. #125
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    718
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Fortfarande ingen som kan upplysa om Ambientbelysningen är bara i dörrlisterna eller även i listen på instrumentbrädan...?

    Och vilken kod, eller paket, har Akustikrutorna? Samt uppvärmd vindruta?
    Jag har bara belysning i dörrlisterna, när jag köpte min fanns inga fler val att göra gällande ambientbylysning (Passat B8-16 Gts)
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  6. #126

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Det blev en Passat till slut.....

    Det blev skaplig åktur för att komma hem igen, men färddatorn visade 0,45 l/mil vid hemkomst vilket imponerade.
    Kalasbra strålkastare, men jag fick inte igång det där automatiska ljusfördelingsjoxet som bilen ska ha, DLA typ, så ny blir det till att lusläsa handboken och se om man lär sig nåt nytt.

  7. #127

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Och vilken kod, eller paket, har Akustikrutorna?
    Ingår från och med GT.

  8. #128

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Då man inte hade nån B8 Passat så hopades ju frågor och funderingar....

    Nu när jag till slut fått mig en B8 Passat, så blev ju många av de tidigare frågorna avklarade av sig själv kan man säga. Men, givetvis så dyker det upp nya...

    Verkar som om 12V-uttaget i bagaget vara är aktivt när tändningen är på, enligt bilens manual? Jag vill ha 12V konstant i det uttaget, går det möjligen att programmera så det blir så?

    Anledningen är att jag ofta kommer att ha ett portabelt kylskåp, ja kyllåda, i bilen och det behöver ju 12V konstant.
    Vill ju helst slippa börja yxa med att dra fram kablar och montera ett separat uttag för det.

    Verkar som det inte stod nåt i bilens manual om navigationen alla funktioner etc, så kan man hitta den infon nån annanstans? Eller är det bara YouTube som gäller?

    Ett par anekdoter från gårdagens hemfärd.

    När jag väl slutligen var lämnad åt mitt öde och påbörjade hemfärden efter att ha stannat och knökat fullt med diesel, så noterade jag plötsligt ett synnerligen störande svagt skaller från högersidan, typ passagerardörren eller däråt. Försökte febrilt känna med handen om nåt satt löst, eller om det låg nåt i dörrfickan och skallrade, men icke. Fan alltså, tänkte jag, typiskt att man inte hörde det under provkörningen för sådant skaller kan ju många gånger vara jäkligt svåra att hitta orsaken till och bota...
    Efter några mils stigande frustration över det nästan konstanta skallrandet när vägbanan var lite grov etc, så fick jag för mig att det var läge för solglasögon. Hade ju lagt in ett par i luckan i taket, så jag tog på mig dem, och efter ett tag märkte jag att skallrandes inte hade hörts på ett tag. Tydligen var det glasögonen som råkat ligga lite olyckligt i taklådan och orsakade skallret. För efter det hörde jag inget skaller mer. Sköööönt.

    En annan sak var att jag när det blivit mörkt satt och kollade in hur LED-ljusen skötte sig, och var överlag mycket imponerad. Möjligen vill jag ha att de slår på helljus igen snabbare efter möte, men det är kanske det man kan välja med ”tidigare aktivering” i inställningarna? En annan sak var att jag inte kunde sen den där fabulösa ljusfördelningsfuntionen, fast jag försökte testa och spana som fan, till vissa mötandes eller framförvarandes tydliga förtret.... Började undra om bilen ens hade den funktionen, men det ska den ju ha enligt utrustningslistans koder...
    Väl hemkommen så startade jag bilen i mörkret utanför garaget, och då såg jag ljusens startsekvens och då kunde man se ljusfördelningen, så den funktionen finns! Men varför kunde jag inte se det ute på vägen då....
    Väl hemma i sängen med manualen som kvällslektyr, så upptäckte jag att körprofilsvalet Eco stänger av Ljusfördelningsfunktionen, och gissa vilket val jag tryckt på för hemresan....

    Nu blir det lusläsning och tester framöver för att lära sig allt om bilen och dess alla funktioner, och räkna med fler frågor....

  9. #129

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Till min GTE så är det en separat manual till Navi/infotainment delen. Fick du inte med den?

  10. #130

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Till min GTE så är det en separat manual till Navi/infotainment delen. Fick du inte med den?
    Tror inte det, bara en tjock rackare och två tunna komplement som mest verkade ha med EU-regler att göra.

  11. #131

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Infotainmentsystemen är mycket självinstruerande, föredömligt tydliga. Tror inte du behöver någon skriven instruktion för att kunna använda det. Testa dig fram istället, ger nog mer.

  12. #132
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 113
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    ……...Verkar som om 12V-uttaget i bagaget vara är aktivt när tändningen är på, enligt bilens manual? Jag vill ha 12V konstant i det uttaget, går det möjligen att programmera så det blir så?...…..
    Permanent ström 12V uttag

    Se genvägen nedan. Passat B8 är en MQB bil liksom Golf 7 därför tror jag att beskrivningen även gäller för B8:

    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...tröm-12V-uttag

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  13. #133

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Infotainmentsystemen är mycket självinstruerande, föredömligt tydliga. Tror inte du behöver någon skriven instruktion för att kunna använda det. Testa dig fram istället, ger nog mer.
    Jodå, tror säkert jag kan lista ut det mesta på egen hand, teknikfreak som man är.... Men en manual brukar ofta ge en massa bra info ändå

    T ex så har jag inte lyckats lista ut hur man slår av radion helt, men ändå har Infotainmentskärmen igång med annat, t ex visar nav-kartan. Fick lösa det genom att dra ner volymen till 0 på hemresan, men då hördes det ändå svag babbel i bakgrunden från radion, eller om det var navigationen.
    Senast redigerad av Dr Tinnitus den 2019-10-01 klockan 18:22.

  14. #134

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Permanent ström 12V uttag

    Se genvägen nedan. Passat B8 är en MQB bil liksom Golf 7 därför tror jag att beskrivningen även gäller för B8:

    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...tröm-12V-uttag

    /Peter
    Kanon, ska testas snarast.

    Kylboxen är ju en redig kompressorsak, så den är strömsnål som fan. Klarar sig ca 4-5 dygn på ett ensamt fristående 60Ah batteri.

  15. #135
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 113
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Kanon, ska testas snarast.

    Kylboxen är ju en redig kompressorsak, så den är strömsnål som fan. Klarar sig ca 4-5 dygn på ett ensamt fristående 60Ah batteri.
    Ja det lär ju visa sig, glöm inte av den inkopplad . Det var exakt samma setup på min Seat Leon i alla fall, bara att flytta säkringen ett steg uppåt. Bra att ha till diverse funktioner när tändningen är av.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #136

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Ja det lär ju visa sig, glöm inte av den inkopplad . Det var exakt samma setup på min Seat Leon i alla fall, bara att flytta säkringen ett steg uppåt. Bra att ha till diverse funktioner när tändningen är av.

    /Peter
    Kylboxen har inbyggd spänningsvakt med tre lägen, så den slår ifrån själv om spänningen sjunker så mycket att det kan äventyra start av bilen. Men som sagt, testade kylboxen uppe i en stuga under en stekvarm sommarhelg, och då gick den över 60 timmar på ett nästan fulladdat separat 60Ah batteri. Så den kan stå på i bilen några dagar innan det blir kris.

    - - - Uppdaterad - - -

    Mer frågor.

    Vad betyder den där symbolen på tre säten som kan ses nere till vänster i instrumentellt framför ratten efter start, det försvinner efter start. Betyder det bara att baksätet är uppfällt?

  17. #137

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Vad betyder den där symbolen på tre säten som kan ses nere till vänster i instrumentellt framför ratten efter start, det försvinner efter start. Betyder det bara att baksätet är uppfällt?
    Bältesvarnare för baksätet.

  18. #138

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Bältesvarnare för baksätet.
    Aha..... tack

  19. #139

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Ny fråga.

    Tänkte uppdatera kartorna i navigationen, men det står nåt om format 7z och går det att fixa med en Mac, eller måste man böka med Windows-maskin?

  20. #140

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Ny fråga.

    Tänkte uppdatera kartorna i navigationen, men det står nåt om format 7z och går det att fixa med en Mac, eller måste man böka med Windows-maskin?
    Jag har ingen Mac själv, men enligt google så borde det gå med hjälp av https://apps.apple.com/se/app/the-un...25424353?mt=12 .

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-05-25, 23:40
  2. Hjälp med Köpråd Golf V6 4-motion -00
    Av dorian i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-31, 22:22
  3. Köpråd? Golf 4 Variant Tdi 90hk-00
    Av epaarne i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 15:01
  4. för dem med polo classic eller variant
    Av larsahl i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 00:01
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 11:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin