Sidan 5 av 12 FörstaFörsta ... 2345678 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 238
  1. #81

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Hm..... märkligt att det är så enorm skillnad på kamremsintervallerna mellan 190 och 240hk, varför det? Är det inte samma grundmotor...?

    Kikar man på en 2016 full R-Line 240hk, så står det att den har adaptiv fjärdring DCC, är det då samma sak på en bil med bara R-Line utvändigt om det är samma kod för fjädringen? Det står nämligen samma kod men på den ena står det inte DCC
    EA288 2,0 är samma grundmotor oavsett effektuttag. Men TDI 240 med sina dubbla turboaggregat har med anledning av den högre effekten också en hel del avvikelser. Vevhuset, vevaxeln, vevarna och kolvarna har förstärkts för förbränningstrycket på 200 bar, vilket är högre än för basmotorn. Remdrivningen och remmen är oförändrade i sin geometri, men remmen har specificerats med ökad styvhet för att tåla de högre belastningarna. Detta har man uppnåt genom tjockare sårade glasfiberkordar och en starkare elastomerblandning för tänderna. Remfjädersträckaren har också modifierats i enlighet med detta. Stora delar av kringutrustningen är utbytt eller förändrad

    R-Line är designpaket, finns uppdelade i interiör och exteriör, påverkar inte grundmodellens standardutrustning, som i Sverige i fallet med TDI 240 kallas GTS och har DCC.

  2. #82

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det där är ett personligt tyckande, helt OK. Jag däremot tycker att fyrcylindrig 2 liters TDI som den i Passat är jättetrevlig, len, kraftfull, mustig och varvar friskt med ett för dieselmotorer relativt lätt sportigt/orrande ljud. Betydligt mycket finare gångkultur än exempelvis Volvo eller Kias motsvarande fyrcylindriga dieslar. Tycker också att VW:s 2,0 TDI är trevligare i en bruksbil/familje bil som Passat än VW 2,0 TSI. Passat med 2,0 TSI behöver växla ner mer ofta och saknas det slagkraftiga bottendrag som 2,0 TDI ger. En lugnare, skönare och trevligare körning, enligt mig. Zügig, som tyskarna säger.
    Ja personligt tyckande, precis som för dig. Kör själv en Q5 TDI 190 och påstår inte att den är något särskilt för det, visst i förhållande till många andra fyrcylindriga dieslar, men vad säger det. 240-hästaren skulle jag inte vilja påstå ger så pass mycket mervärde mot 190-hästaren som priserna i länkade objekt ovan verkar vilja göra gällande.

    Jag (personligen) skulle aldrig betala lika mycket för en, gott och väl, begagnad Passat som ex. en A6 3,0 eller 530xd.

  3. #83

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jo precis, vad jag skrev personligt tyckande och "jag däremot tycker", som motvikt till det du tycker Det säger massor, 2,0 TDI är fina motor med bra gångkultur, perfekt för många bilar, eller vad jämför du med, BMW V12 bensin? 2,0 TDI är en väldigt uppskattad motor i många bilar, både enklare familjebilar och bilar med sportigare approach. Jag skulle exempelvis utan tvekan välja Golf GTD framför Golf GTI, därför att jag dels gillar den kraftiga potenta, lågmälda gången i 2,0 TDI 184, dels för att jag tycker att den på bästa sätt kombinerar användbar prestanda med rätt effektivitet. En bil där man kan ha blytung högerfot så mycket man vill utan att det någonsin blir orimligt dyrt. På samma sätt tycker jag att Passat GTS är ett trevligare val än Passat GTR.

    Om man lever i Sverige så tycker jag inte att TDI 240 är värd merpriset mot TDI 190. För den som lever sina dagar i kontinentala Europa kan jag däremot se mervärden. Trådskaparen letar mycket specifik utrustning, kanske omöjlig att hitta i en och samma bil, så där tror jag att trådskaparen behöver titta även på TDI 190 för att hitta så nära som möjligt.

    Man värderar olika egenskaper på olika sätt, jag tycker att Passat generation 8 känns mer modern framför allt interiört än förra generationen Audi A6 och BMW 5-serie, vilka jag antar är de du jämför med. Dessutom känns Passat lättare (och är lättare) i steget, mer kompakt, mer alert. De stora tunga 5-serie och A6 passar bättre för lång och snabb motorvägskörning, Passat är mer allround.

  4. #84

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    EA288 2,0 är samma grundmotor oavsett effektuttag. Men TDI 240 med sina dubbla turboaggregat har med anledning av den högre effekten också en hel del avvikelser. Vevhuset, vevaxeln, vevarna och kolvarna har förstärkts för förbränningstrycket på 200 bar, vilket är högre än för basmotorn. Remdrivningen och remmen är oförändrade i sin geometri, men remmen har specificerats med ökad styvhet för att tåla de högre belastningarna. Detta har man uppnåt genom tjockare sårade glasfiberkordar och en starkare elastomerblandning för tänderna. Remfjädersträckaren har också modifierats i enlighet med detta. Stora delar av kringutrustningen är utbytt eller förändrad

    R-Line är designpaket, finns uppdelade i interiör och exteriör, påverkar inte grundmodellens standardutrustning, som i Sverige i fallet med TDI 240 kallas GTS och har DCC.
    Kalasbra svar ang kamremmen och intervallerna. Tackar.

    Kom att tänka på en annan sak, hur är det med dessa bilar, ska de ha adblue...?

    Och tycker det är lite trist med bara vitt ljus i interiörens dekorbelysning, fotrummen etc tippar jag på? Går det inte att uppgradera till trefärgers som det verkar finnas på vissa modeller hos VW?

    Skulle man hitta en lämplig bil som inte har svart innertak så kanske det kan bytas i efterhand om man har turen att hitta ett komplett kit från en donatorbil. För nytt som reservdel torde väl vara rackarns dyrt

  5. #85

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    TDI 190 och TDI 240 har alltid SCR som kräver AdBlue för att fungera.

  6. #86

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Ja personligt tyckande, precis som för dig. Kör själv en Q5 TDI 190 och påstår inte att den är något särskilt för det, visst i förhållande till många andra fyrcylindriga dieslar, men vad säger det. 240-hästaren skulle jag inte vilja påstå ger så pass mycket mervärde mot 190-hästaren som priserna i länkade objekt ovan verkar vilja göra gällande.

    Jag (personligen) skulle aldrig betala lika mycket för en, gott och väl, begagnad Passat som ex. en A6 3,0 eller 530xd.
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Jo precis, vad jag skrev personligt tyckande och "jag däremot tycker", som motvikt till det du tycker Det säger massor, 2,0 TDI är fina motor med bra gångkultur, perfekt för många bilar, eller vad jämför du med, BMW V12 bensin? 2,0 TDI är en väldigt uppskattad motor i många bilar, både enklare familjebilar och bilar med sportigare approach. Jag skulle exempelvis utan tvekan välja Golf GTD framför Golf GTI, därför att jag dels gillar den kraftiga potenta, lågmälda gången i 2,0 TDI 184, dels för att jag tycker att den på bästa sätt kombinerar användbar prestanda med rätt effektivitet. En bil där man kan ha blytung högerfot så mycket man vill utan att det någonsin blir orimligt dyrt. På samma sätt tycker jag att Passat GTS är ett trevligare val än Passat GTR.

    Om man lever i Sverige så tycker jag inte att TDI 240 är värd merpriset mot TDI 190. För den som lever sina dagar i kontinentala Europa kan jag däremot se mervärden. Trådskaparen letar mycket specifik utrustning, kanske omöjlig att hitta i en och samma bil, så där tror jag att trådskaparen behöver titta även på TDI 190 för att hitta så nära som möjligt.

    Man värderar olika egenskaper på olika sätt, jag tycker att Passat generation 8 känns mer modern framför allt interiört än förra generationen Audi A6 och BMW 5-serie, vilka jag antar är de du jämför med. Dessutom känns Passat lättare (och är lättare) i steget, mer kompakt, mer alert. De stora tunga 5-serie och A6 passar bättre för lång och snabb motorvägskörning, Passat är mer allround.
    Ja det är sannerligen svårt detta med personligt tyckande från olika håll, sett till sitt eget tyckande. Man kan lätt påverkas av andras tyckande och börja tvivla på sitt eget, i synnerhet när man inte har så stor erfarenhet utan är pålägg att köpa den dyraste grejen man någonsin köpt, och av ett märke/modell man inte vet så mycket om.

    Har haft förmånen att ha kört och åkt i det mesta i bilväg, Koenigsegg, Merca SLR, Porsche av alla varianter tror jag, ja listan på mer eller mindre fantastiska bilar, original eller trimmade (upp runt 500hk fwd, eller några hundra hm till på rwd/4wd), har jag haft äran att få smaka på vilket varit kul. Men själv har jag alltid bara åkt i halvgamla billiga skitbilar i princip. Dyraste köpet hittills var min gamla BMW 740iL -99 (med original kylskåp och en massa mer) som jag köpte för 110 000kr 2007 och så jag har som välputsad sommarvagn.

    De senaste åren har jag kuskat runt gamla fars Passat 1,8t -00 som jag tog över när han gick bort. Den har nu gått drygt 30k och börjar bil rejält bedagad, rost och elände, men går generellt sett kanonbra än, men är sugen på nåt nyare och gillar Passat vad gäller design både på utsida och insida. Men, satans svårt att hitta DEN bilen som känns rätt i alla detaljer för mig.

    Testkörde en 190Hk och den gick kalasskönt och modellen/generationen är ju några år nu vilket å ena sidan kan gör att de börjar kännas lite ”gammal” men också att det kan vara säkrare då barnsjukdomar etc bör vara hämmade.

    Siktar på 240hk för jag vill ha det extra moset, tror jag. Kanske jag ändrar mig efter en provkörning.
    Egentligen så är de absolut viktigaste som jag vill ha, digitala instrumenten, Discovery Pro med så stor skärm som möjligt, Bästa ljudsystemet, LED High med DLA och dynamiskt kurvlus och rubbet. Fullskinn med Nappa, och gärna lite mer påkostade säten. Gillar egentligen inte R-Line på stolarna då det ser lite märkligt ut med ränderna i skinnet, för det är väl nappa/skinn även där? Gillar med de vanliga stolarna men gärna med full el och sånt. Vill gärna ha trälister, men det är ovanligt så man får se om det ev kan bytas senare. Gärna svart innertak och mörk inredning/skinn. Akustikrutor etc. Och kupévärmare med fjärr, samt Apple CarPlay

    Tack o lov har jag slantar och behöver inte krångla med lån etc, bara slanta rakt av när och om rätt bil dyker upp

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    TDI 190 och TDI 240 har alltid SCR som kräver AdBlue för att fungera.
    Ok, tack. Det är ju inte hela världen att tippa i en dunk då och då, går väl rätt länge på en full dos? Inte särskilt dyrt heller tror jag

  7. #87

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    LED High, DLA och parkeringsvärmare tror jag att de allra flesta GTS har, en Passat utan parkeringsvärmare är ett felköp, måste vara ovanligt. Akustikrutor har du från GT. De flesta GTS har Executive-paket eller Executive Business-paket, då ingår läderklädsel Nappa respektive Nappa/Alcantara. Apple CarPlay är standard sedan vecka 22 2015. AID och Navigation Discover Pro är tillval. Personligen förstår jag dock inte vad du ska med Navigation Discover Pro till när du ändå har Apple CarPlay med både Google Maps, Apple Maps och andra navigationsappar, men visst, kör man väldigt mycket kanske det kan finnas en poäng.

    Att fylla på AdBlue är lika enkelt som att fylla på spolarvätska. Hur ofta man behöver fylla på beror på olika omständigheter som körsätt/hastighet/last, utetemperatur etc. För min del räcker full AdBlue-tank ca 1000 mil. 10 liter på dunk kostar 89 kr på Biltema, kanske något billigare om man tankar från pump. En smaksak.

  8. #88

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Hur ofta man behöver fylla på beror på olika omständigheter som körsätt/hastighet/last, utetemperatur etc. För min del räcker full AdBlue-tank ca 1000 mil. 10 liter på dunk kostar 89 kr på Biltema, kanske något billigare om man tankar från pump. En smaksak.
    Finns ingen bra anledning och fylla med dunk när det finns smidiga pumpar på mackar. Har inte kollat upp om priset skiljer sig märkmart. Har fyllt på 2ggr på 3600mil men bör snart vara dags igen.

  9. #89

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Om det finns AdBluepump där man tankar så är väl det valet, absolut, det är dock inte jättevanligt. Om jag pratar utifrån mig själv så är jag oerhört mycket mer ofta på Biltema/Swedol och liknande än vad jag är på tankstation med AdBluepump. Smidigt att köpa en 10 l dunk när jag ändå är där. Med andra ord en smaksak/beroende på förutsättningar.

  10. #90

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Joel P Visa inlägg
    Finns ingen bra anledning och fylla med dunk när det finns smidiga pumpar på mackar. Har inte kollat upp om priset skiljer sig märkmart. Har fyllt på 2ggr på 3600mil men bör snart vara dags igen.
    Nu har jag ju ingen diesel så mig spelar det ingen roll i nuläget.
    Jag tankar alltid på obemannade stationer och där finns ingen AdBlue.

  11. #91

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    LED High, DLA och parkeringsvärmare tror jag att de allra flesta GTS har, en Passat utan parkeringsvärmare är ett felköp, måste vara ovanligt. Akustikrutor har du från GT. De flesta GTS har Executive-paket eller Executive Business-paket, då ingår läderklädsel Nappa respektive Nappa/Alcantara. Apple CarPlay är standard sedan vecka 22 2015. AID och Navigation Discover Pro är tillval. Personligen förstår jag dock inte vad du ska med Navigation Discover Pro till när du ändå har Apple CarPlay med både Google Maps, Apple Maps och andra navigationsappar, men visst, kör man väldigt mycket kanske det kan finnas en poäng.

    Att fylla på AdBlue är lika enkelt som att fylla på spolarvätska. Hur ofta man behöver fylla på beror på olika omständigheter som körsätt/hastighet/last, utetemperatur etc. För min del räcker full AdBlue-tank ca 1000 mil. 10 liter på dunk kostar 89 kr på Biltema, kanske något billigare om man tankar från pump. En smaksak.
    Tack igen för bra info.

    Jag vill ha full navigation i bilen med, alltså Discovery Pro, om inte annat än ”bara för att....”. Men även om man har Apple CarPlay etc så har normalt en i bilen fullt integrerad navigation sina fördelar (och nackdelar) jämfört med att ansluta en mobil etc och köra via den.

    Det kan vara lite drygt att ha mobilen som måste ligga där ansluten med en kabel, istället för att ligga i fickan.
    Navigationsapparna på våra mobila enheter har sina brister, och efter att ha testat både Apples Kartor, Google Maps och några till, så är ingen felfri, men de har sina för o nackdelar mot varandra.
    Kör man i en lång tunnel med dessa så kan det vara lite si o så med exaktheten, beroende om tunneln har slavsändare för 4G och andra signaler. I sådana lägen så brukar bilarnas inbyggda Nav vara bättre då de kan använda bilens signaler från vägmätare, styrvinkel etc etc och beräkna sannolik kurs/förflyttning tills man får kontakt med himlen igen.

    Fick idag äran att testa en 240Hk hos en handlare, och tråkig motor....? Nä, den var i mitt tycke enormt skön att köra. Svårt att tro att det bara är en liten sketen 4a på två liter. Rejält responsiv, drog som en oxe från alla varvtal typ, fick den skapligt tunga bilen att kännas lätt och smidig. Inte vibrerade eller väsnades det nämnvärt heller. Klart övertag mot den redan finfina 190Hk jag testade förut. Givetvis är större motorer med fler cylindrar ännu finare/bättre men det är imponerande vad man kan få till med en liten fyra. Och DSG-lådan är ju sanslöst trevlig den med.

  12. #92

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Nu vet jag inte om HERE WeGo går att använda med Apple CarPlay, men det är den absolut bästa Navigatorn man kan ha i mobilen, i varje fall i Android. Det bästa är att allt går att använda offline. Man väljer själv vilka länder man vill ladda ner, tror hela världens länder finns med (kanske inte Nordkorea ).

  13. #93

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Tack igen för bra info.

    Jag vill ha full navigation i bilen med, alltså Discovery Pro, om inte annat än ”bara för att....”. Men även om man har Apple CarPlay etc så har normalt en i bilen fullt integrerad navigation sina fördelar (och nackdelar) jämfört med att ansluta en mobil etc och köra via den.

    Det kan vara lite drygt att ha mobilen som måste ligga där ansluten med en kabel, istället för att ligga i fickan.
    Navigationsapparna på våra mobila enheter har sina brister, och efter att ha testat både Apples Kartor, Google Maps och några till, så är ingen felfri, men de har sina för o nackdelar mot varandra.
    Kör man i en lång tunnel med dessa så kan det vara lite si o så med exaktheten, beroende om tunneln har slavsändare för 4G och andra signaler. I sådana lägen så brukar bilarnas inbyggda Nav vara bättre då de kan använda bilens signaler från vägmätare, styrvinkel etc etc och beräkna sannolik kurs/förflyttning tills man får kontakt med himlen igen.

    Fick idag äran att testa en 240Hk hos en handlare, och tråkig motor....? Nä, den var i mitt tycke enormt skön att köra. Svårt att tro att det bara är en liten sketen 4a på två liter. Rejält responsiv, drog som en oxe från alla varvtal typ, fick den skapligt tunga bilen att kännas lätt och smidig. Inte vibrerade eller väsnades det nämnvärt heller. Klart övertag mot den redan finfina 190Hk jag testade förut. Givetvis är större motorer med fler cylindrar ännu finare/bättre men det är imponerande vad man kan få till med en liten fyra. Och DSG-lådan är ju sanslöst trevlig den med.
    Den största behållningen med ex. Google Maps är att kartorna är betydligt bättre uppdaterade än de som ges ut av kartleverantörer. Särskilt här i ingenstans (Norden), där är ibland flera år gamla vägsträckor inte uppdaterade i kartorna. Tycker dessutom att det är smidigt att bara Googla på ett mål och klicka på vägbeskrivning, tar typ 5 sekunder.

  14. #94

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    ...Det bästa är att allt går att använda offline. Man väljer själv vilka länder man vill ladda ner, tror hela världens länder finns med (kanske inte Nordkorea ).
    Det går bra att ladda ner kartor för offline-läge även med Google Maps.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Den största behållningen med ex. Google Maps är att kartorna är betydligt bättre uppdaterade än de som ges ut av kartleverantörer. Särskilt här i ingenstans (Norden), där är ibland flera år gamla vägsträckor inte uppdaterade i kartorna. Tycker dessutom att det är smidigt att bara Googla på ett mål och klicka på vägbeskrivning, tar typ 5 sekunder.
    Samt att inte ens Navigation Discover Pro täcker hela Europa, om jag minns rätt.

  15. #95

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    En sak som jag klurar på är detta med skinninredningen i dessa bilar.

    Det verkar inte vara äkta skinn överallt på stolarna, utan mest bara sittytorna, och detta verkar gälla även om det är Nappa som tillval. Så det verkar inte vara helskinn som t ex i min gamla -99 BMW 740iL, vilket förvisso är förståeligt då det är två helt olika biltyper med extremt olika prisläge.

    Kände på materialet på den GTS jag provkörde idag, och det verkar vara nåt syntetmaterial, väldigt likt skinn, men med en knappt märkbar annan textur jämfört med de riktiga skinnytorna. Sannolikt har man kört samma skinnimitation på alla ytor utom just sittytorna som man har i tidningsfickan på sätenas baksida. Denna GTS hade de vanliga Ergo-sätena med elektrisk justering av ryggstödslutningen. Om det är lika på de mer påkostade helelektriska sätena med massage etc, vet jag inte. Dessutom är vissa sömmar sydda med en söm som ser lite halvbillig ut. Sådant förekommer inte på min gamla BMW, men igen, den byggdes med en helt annan budget.

    Nån som vet mer om detta, om mina iakttagelser stämmer?

  16. #96

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Vissa delar av stolarna är leatherette (eller liknande), exempelvis på platser där vanligt läder kräver extra mycket vård som på yttersidorna, men sittytorna är Nappaläder. Som jag ser det har leatherette klara fördelar på sådana ytor.

  17. #97

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vissa delar av stolarna är leatherette (eller liknande), exempelvis på platser där vanligt läder kräver extra mycket vård som på yttersidorna, men sittytorna är Nappaläder. Som jag ser det har leatherette klara fördelar på sådana ytor.
    Är ett fan av skinn, överallt och helst inget fuskbjäfs. Men, jag håller ändå med dig om att det kan ha sina fördelar med skinnimitation på vissa ställen, i synnerhet när det helt enkelt skulle bli allt för dyrt med skinn överallt.

    Ny fundering.
    Vet nån vad som är skillnaden i hårdvara mellan standard ljudanläggning och Dynaudio Confidence?
    Att det är fler och kraftigare förstärkare vet jag, samt baslåda på reservhjulet. Men är det uppgraderade högtalarlådor/element i dörrarna etc, eller samma?

  18. #98

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Översta resultatet på en google-sökning
    https://webspecial.volkswagen.de/vwi...f-e7e68509e837

    ” Tack vare den digitala 16-kanalsförstärkaren (med en totaleffekt på 700 Watt) och de 10 perfekt avstämda DYNAUDIO-högtalarna, kan du njuta av ett förstklassigt ljud som är så naturtroget att det nästan låter exakt som vid inspelningen. ”

  19. #99

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Översta resultatet på en google-sökning
    https://webspecial.volkswagen.de/vwi...f-e7e68509e837

    ” Tack vare den digitala 16-kanalsförstärkaren (med en totaleffekt på 700 Watt) och de 10 perfekt avstämda DYNAUDIO-högtalarna, kan du njuta av ett förstklassigt ljud som är så naturtroget att det nästan låter exakt som vid inspelningen. ”
    Där ser man, tack för det. Även om det är ”säljsnack” och inte oberoendet uppgifter så torde det väl vara andra högtalarelement etc med.

    Den frågvise kör på med nya....

    Är det nån form av ”run flat” däck på dessa bilar som nya? Liknande de som BMW har och så inte verkar gillas av någon? En bil jag ska kika på har lösa originaldäck liggande som gått ca 200mil, som man får med, Bridgestone lät det som. Det står i utrustningslistan att däcken har ”polymerskikt”?

    Finns handbok/manual till dessa att ladda ner gratis nånstans? Så man kan läsa på om hur alla finesser etc funkar.

  20. #100

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    VW använder inte RFT på Passat. Däremot är däcken av typen "self seal".

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-05-25, 23:40
  2. Hjälp med Köpråd Golf V6 4-motion -00
    Av dorian i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-31, 22:22
  3. Köpråd? Golf 4 Variant Tdi 90hk-00
    Av epaarne i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 15:01
  4. för dem med polo classic eller variant
    Av larsahl i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 00:01
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 11:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin