Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 89101112 SistaSista
Resultat 201 till 220 av 238
  1. #201

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Ja, mikro-SD är säkert fullt kompatiblet med stort SD. Däremot är stora SD-kort ofta SD medan mikro-SD är SDHC. Och dom är inte kompatibla med varandra även om många applikationer som tar SD även tar SDHC. Men inte alla. Fast å andra sidan så borde en såpass ny bil vara gjord för SDHC och inte SD...

    SD är uppbyggda helt med bytevis adressering medan SDHC adresseras i block/sektorer. Och sedan bytevis inom blocket.
    Ja det borde väl funka med moderna SD-kort kan man tycka.
    Hur stor lagringskapacitet klarar systemet då? Står nåt om att vid kartuppdatering så ska kortet vara 32GB, men det står inte minimum, eller max, så man vet ju inte om de menade att det inte klarar mer, eller om det är vad det ska vara minst...

    Jag skulle vilja ha två 128GB så man kan fylla med annat som musik m.m. När det inte ska användas till uppdateringar.
    Då kan man ju ha dessa två 128GB sittande i de båda SD-slotsen så har man musik och ”video” så det räcker och blir över. För visst kan man spela upp typ DVD, eller andra videofiler från dessa SD-kort på bilens skärm?

  2. #202
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Utan att veta helt säkert så tror jag Audis bilar behöver class 10. Säkert samma med VW. Dessutom skulle jag inte köpa större än 32 eller kanske 64 för tex vissa telefoner stödjer inte mer och det här är egentligen äldre grejer. Tyskarna är efter när det gäller it så det kan säkert vara så att det är skillnad som vfr skriver.

  3. #203

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Hjälp med köpråd för Passat Variant

    Jag har bara vanliga ”composition media” i min Passat. Kommer inte ihåg om jag köpte 128 el 256Mb. Men minst 128 funkar hur bra som helst i den.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  4. #204

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Jag har bara vanliga ”composition media” i min Passat. Kommer inte ihåg om jag köpte 128 el 256Mb. Men minst 128 funkar hur bra som helst i den.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Du menar såklart GB

  5. #205

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Hjälp med köpråd för Passat Variant

    Absolut

    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  6. #206
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Jag har bara vanliga ”composition media” i min Passat. Kommer inte ihåg om jag köpte 128 el 256Mb. Men minst 128 funkar hur bra som helst i den.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Ah, vad bra, då är i alla fall inte det en begränsning.

  7. #207

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Hejs.

    Nån som vet att de har senaste kartuppdateringarna på alla kartor, som kan kolla vilken version det står för de olika delarna/länderna?

    På min står det 19/20 på de nordiska länderna plus nån till, men sen 17/18 eller liknande på de flesta andra, vilket gör att jag undrar om det är den senaste versionen för dessa eller om uppdateringen misslyckats.

  8. #208

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Jag har bara vanliga ”composition media” i min. Men minst 128 funkar hur bra som helst i den.
    Kollat nu, det var 128GB.



    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  9. #209

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 998
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Hejs.

    Nån som vet att de har senaste kartuppdateringarna på alla kartor, som kan kolla vilken version det står för de olika delarna/länderna?

    På min står det 19/20 på de nordiska länderna plus nån till, men sen 17/18 eller liknande på de flesta andra, vilket gör att jag undrar om det är den senaste versionen för dessa eller om uppdateringen misslyckats.
    Minns inte exakt längre, hade samma discover pro i min 2017 Tiguan. Det gick aldrig att förstå om uppdateringar var färdigladdade eller inte. Uppdateringsstapeln försvann aldrig, men tittade man i versionsinfon såg det ut som nya materialet var laddad.

  10. #210

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Minns inte exakt längre, hade samma discover pro i min 2017 Tiguan. Det gick aldrig att förstå om uppdateringar var färdigladdade eller inte. Uppdateringsstapeln försvann aldrig, men tittade man i versionsinfon såg det ut som nya materialet var laddad.
    Ok, låter ungefär som det jag upplever. Men vet ju inte om allt är uppdaterat till senaste eller inte.

    Nya frågor....

    Finns det nåt sätt att justera när instrumentbelysningen ska gå över på natt i autoläge? Tycker den är rätt knasig nu som slår om till natt på ljusa dagen bara man kör genom en skogsdunge eller annat där det inte är fullt solsken men ändå fullt dagsljus.


    En annan sak är att jag tycker den är för svag på instrumentbelysningen på dagtid, om jag ställer in den så den är så mörk jag vill på nattläge på natten. Det borde ju finnas två justeringar, ett för nattläge och ett för dragläge.... För det finns väl ingen smart genväg för att snabbt justera instrument/knappbelysning? Utan man måste trycka Meny>Bil>Ljus>Instrument/Knappbelysning, och sen dra reglaget på skärmen för att justera...? Det är rätt mycket krångel för nåt man kanske behöver justera lite då och då.

    Körde för övrigt en långtur ned till Tyskland, där den på första dagsetappen 80 mil ner till Heiligenhafen i normalt landsvägstempo (laglig fart alltså) landade på 0,45 l/m. Klart imponerande tycker jag. Skön långfärdsvagn, och jäklar vad jag gillar Dynaudio ljudanläggningen, och Led High med DLA även om det är lite segt i att slå på helljuset efter nedbländningarna.

  11. #211
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Med DLA slår den på helljuset automatiskt, eller hur menar du?

  12. #212

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Med DLA slår den på helljuset automatiskt, eller hur menar du?
    Ja, om man aktiverat helljusautomatik så skiftar den sen automatiskt mellan halv/hel och styr ljusfördelningen på helljuset så det inte bländar mötande eller bilar man kör bakom även om helljuset är på.
    Funkar generellt sett kalasbra, men är lite seg på att slå på helljuset efter t ex möte.

  13. #213
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Aha, ja, det kan jag hålla med om. Ibland hinner man köra en bit. Osäker, men har för mig att det finns en inställning som reglerar det. Har du en meny som heter typ ljus och sikt?

  14. #214

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Nya funderingar....

    i navigatorn finns nåt som heter ”Specialmål” men vad tusan är det...?
    Finns inget i det när man väljer det. Och det står nåt om att man kan lasta ner det on line, men kollar man på uppdateringar så finns valet att ladda ner specialmål men det finns inget att välja att ladda ner. .

  15. #215

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Ja, om man aktiverat helljusautomatik så skiftar den sen automatiskt mellan halv/hel och styr ljusfördelningen på helljuset så det inte bländar mötande eller bilar man kör bakom även om helljuset är på.
    Funkar generellt sett kalasbra, men är lite seg på att slå på helljuset efter t ex möte.

    Samma sak på Arteon. Speciellt när det är lite regnigt och disigt som nu, då tar det extra lång tid. Nån mer som upplever det vid regn?

  16. #216

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Jon-Erik Öberg
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    12
    Samma med min Arteon.
    Blända ner är den duktig på men att få tillbaka fullt helljus?
    Kommer lite mera ljus men fullt helljus har då inte jag tid att vänta på.
    Måste slå på manuellt. Rent trafikfarligt.
    Avaktiverat "finessen" och kör mycket säkrare utan den nu!

  17. #217

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av 365C9R Visa inlägg
    Samma med min Arteon.
    Blända ner är den duktig på men att få tillbaka fullt helljus?
    Kommer lite mera ljus men fullt helljus har då inte jag tid att vänta på.
    Måste slå på manuellt. Rent trafikfarligt.
    Avaktiverat "finessen" och kör mycket säkrare utan den nu!
    Jag värderar det lite olika beroende på situation och förhållanden.
    Jag kör nästan jämt med DLA aktivt för jag anser att det är fler fördelar med att ha ”helljus” hela tiden även när man ligger bakom och/eller har möten än att då tvingas köra på det i dessa situationer mycket sämre halvljuset under stor del av tiden. I vissa fall slår jag på helljuset manuellt då, men oftast får det bli helljus av sig själv.

    Jag upplever också att den blivit bättre på att ”lyfta” till fullt helljus fortare än det var tidigare.

  18. #218

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Hur är det förresten med toningen på rutorna på dessa GTS?

    På min Kombi är det tonade och ljuddämpande rutor i ett paket.
    Alla sidorutor bakom B-stolpen är nästan kolsvarta, vilket är lite drygt i vissa situationer då man helt enkelt knappt ser ut genom dem, men skönt på andra sätt. T ex ser man ju rätt dåligt i backspegeln genom den svarta bakrutan, och gissar även på att det försämrar funktionen på de automatiskt avbländbara backspeglarna då sensorn för ljus bakifrån läser ljuset som kommer genom bakrutan...

    Men, på min bil är även framdörrarna rutor tonade, ja svagt. Det sitter en toningsfilm på insidan, man kan se hur de trimmat av filmen nån mm från rutans övre kant om man kör ner rutan lite. Det ser absolut ut som det är gjort på fabriken, så jag skulle bli överraskad om det är gjort efter bilen sålts. Det som gör att det känns lite mysko är att den pyttelilla rutan framför backspegeln ser klarare ut, som om den är helt utan toning. Skillnaden är liten, men man kan se den. Man kan ju fundera på varför VW kör med otonade där om de sätter i svagt tonade stora rutor i framdörrarna..?

    Hur ser det ut på era bilar?

  19. #219

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Hjälp med köpråd för Passat Variant

    Jag tror du har extrafilm på insidan. Jag har toning och akustikrutor på min. Ingen synlig film på rutorna, utan toningen ligger i glaset.

    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Senast redigerad av Pelk den 2019-11-24 klockan 13:34.

  20. #220

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Jag tror du har extrafilm på insidan. Jag har toning och akustikrutor på min. Ingen synlig film på rutorna, utan toningen ligger i glaset.

    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Ja, jag skrev ju att det är film på insidan, men då det ser helt professionellt ut så är jag tveksam till att det skulle vara nån av de två första ägarna som satt dit det. Jag känner firmor som håller på med sådant och hur noga de än är så brukar man alltid kunna hitta nån mikroskopisk ”prick” etc efter nån oönskad partikel på rutan vid appliceringen. På min är det totalt felfritt. Därför undrade jag om det är filmat redan från fabrik?

    Har du kollat noga på rutans kant så det inte är en avslutning på toningen ca 2mm från överkanten?

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-05-25, 23:40
  2. Hjälp med Köpråd Golf V6 4-motion -00
    Av dorian i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-31, 22:22
  3. Köpråd? Golf 4 Variant Tdi 90hk-00
    Av epaarne i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 15:01
  4. för dem med polo classic eller variant
    Av larsahl i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 00:01
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 11:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin