VCDS
Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 78910
Resultat 181 till 187 av 187

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Ok, och min bil var en Euro 6c så ska inte den ligga kvar på E då...? Min gör hur som helst inte det utan jag måste öppna menyn och dutta på skärmen på Eco eller Individual som jag valt Eco på körningen, för att E ska aktiveras igen. Gör jag inte det så står det bara D i växelinfon.
    Det jag försöker säga är att förändringen är relaterad till den nya emissionsnormen (Euro-norm). Så, nej, för att uppfylla den normen ska det inte vara så.

Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det jag försöker säga är att förändringen är relaterad till den nya emissionsnormen (Euro-norm). Så, nej, för att uppfylla den normen ska det inte vara så.
    Ok, så i fallet med min bil så beter den sig som den ska, och jag måste själv aktivt aktivera E-läget efter varje omstart?

Verkar ju lite underligt att läget som ska ge mer ekonomisk körning inte får vara kvar automatiskt, för emissionerna. Men det är klart, frihjul och tomgång ger ju mer avgaser än motorbroms med helt död motor. Å andra sidan kan man ju komma längre på samma mängd bränsle, eller mindre, om man vid möjlighet kan frihjula än man kommer med motorbroms i samma lägen.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Avgasnorm har inget med bränslebesparing att göra. Givetvis ändrar man inte mellan Euro 6b och Euro 6c bilar för att jävlas med kunderna utan det finns naturligtvis regulatorisk orsak bakom.

Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Avgasnorm har inget med bränslebesparing att göra. Givetvis ändrar man inte mellan Euro 6b och Euro 6c bilar för att jävlas med kunderna utan det finns naturligtvis regulatorisk orsak bakom.
    Nja, mina erfarenheter (efter många år med viss insikt i professionell motorutveckling) är att bränslebesparing generellt sett har en del med emissioner/avgasnorm att göra, men att det inte är skrivet i sten att lägre förbrukning är det samma som lägre emissioner. Exempel på det motsatta finns det ju.

Att biltillverkarna sällan ändrar nåt för att jäklas med kunderna är jag helt med på.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    VW Passat som uppdateras från Euro 6b till Euro 6c (ZD, AD), Euro 6d-TEMP osv gör det inte genom att vara bränslesnålare. Att bilen inte startar i E beror på regulatoriska krav.

Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    VW Passat som uppdateras från Euro 6b till Euro 6c (ZD, AD), Euro 6d-TEMP osv gör det inte genom att vara bränslesnålare. Att bilen inte startar i E beror på regulatoriska krav.

Så är det nog, men jäkligt drygt att behöva in i menyer och dutta för att kunna köra vidare på de val man redan gjort.
    Kan det gå att programmera bort?

Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Om du är nöjd med discover pro är det ju toppen. När jag provat alternativen vet jag att jag aldrig skulle lägga extra pengar på det igen och inte värdesätta det i begbil heller. Waze t.ex. är tusenfalt bättre än den nedladdade kartan alla dagar och tider i veckan.
    Nu laddade jag ner Waze på min iPad, och så långt efter ca 10 min pillande så verkar det som rena dyngan... Får ju för fan inte ens igång appen riktigt, kan inte slå in min hemadress, den kan inte söka eller visa karta etc etc etc. Hittar inte ens nåt ställe i appen att ändra inställningar etc etc.
    Jag har WiFi där jag är ute på havet nu, men inte kontakt med GPS-signaler då jag inte får ta med elektriska prylar ut i fält. Men alla andra navigerings-appar jag har kan ändå visa kartor och man kan lägga in adresser och planera rutter etc etc.

Får väl se om det ändrar sig när jag får kontakt med satelliterna igen, annars blev det ett kort besök på min iPad för Waze....

Liknande ämnen

1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-05-25, 21:40
  2. Hjälp med Köpråd Golf V6 4-motion -00
    Av dorian i forum VW-Forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-31, 20:22
  3. Köpråd? Golf 4 Variant Tdi 90hk-00
    Av epaarne i forum VW-Forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 13:01
  4. för dem med polo classic eller variant
    Av larsahl i forum VW-Forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 22:01
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin