VCDS
Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 891011
Resultat 201 till 213 av 213

Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Ja, mikro-SD är säkert fullt kompatiblet med stort SD. Däremot är stora SD-kort ofta SD medan mikro-SD är SDHC. Och dom är inte kompatibla med varandra även om många applikationer som tar SD även tar SDHC. Men inte alla. Fast å andra sidan så borde en såpass ny bil vara gjord för SDHC och inte SD...

SD är uppbyggda helt med bytevis adressering medan SDHC adresseras i block/sektorer. Och sedan bytevis inom blocket.
    Ja det borde väl funka med moderna SD-kort kan man tycka.
    Hur stor lagringskapacitet klarar systemet då? Står nåt om att vid kartuppdatering så ska kortet vara 32GB, men det står inte minimum, eller max, så man vet ju inte om de menade att det inte klarar mer, eller om det är vad det ska vara minst...

Jag skulle vilja ha två 128GB så man kan fylla med annat som musik m.m. När det inte ska användas till uppdateringar.
    Då kan man ju ha dessa två 128GB sittande i de båda SD-slotsen så har man musik och ”video” så det räcker och blir över. För visst kan man spela upp typ DVD, eller andra videofiler från dessa SD-kort på bilens skärm?

Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Utan att veta helt säkert så tror jag Audis bilar behöver class 10. Säkert samma med VW. Dessutom skulle jag inte köpa större än 32 eller kanske 64 för tex vissa telefoner stödjer inte mer och det här är egentligen äldre grejer. Tyskarna är efter när det gäller it så det kan säkert vara så att det är skillnad som vfr skriver.

Medlem Pelks avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Medlemsnr
    5243

Hjälp med köpråd för Passat Variant

Jag har bara vanliga ”composition media” i min Passat. Kommer inte ihåg om jag köpte 128 el 256Mb. Men minst 128 funkar hur bra som helst i den.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

Skickat med hjälp av Tapatalk

Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Tiguan II 2.0tsi
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Jag har bara vanliga ”composition media” i min Passat. Kommer inte ihåg om jag köpte 128 el 256Mb. Men minst 128 funkar hur bra som helst i den.

Du menar såklart GB

Medlem Pelks avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Medlemsnr
    5243

Hjälp med köpråd för Passat Variant

Absolut

Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397

Ah, vad bra, då är i alla fall inte det en begränsning.

Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Hejs.

Nån som vet att de har senaste kartuppdateringarna på alla kartor, som kan kolla vilken version det står för de olika delarna/länderna?

På min står det 19/20 på de nordiska länderna plus nån till, men sen 17/18 eller liknande på de flesta andra, vilket gör att jag undrar om det är den senaste versionen för dessa eller om uppdateringen misslyckats.

Medlem Pelks avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Medlemsnr
    5243
    Jag har bara vanliga ”composition media” i min. Men minst 128 funkar hur bra som helst i den.
    Kollat nu, det var 128GB.

Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Hejs.

Nån som vet att de har senaste kartuppdateringarna på alla kartor, som kan kolla vilken version det står för de olika delarna/länderna?

På min står det 19/20 på de nordiska länderna plus nån till, men sen 17/18 eller liknande på de flesta andra, vilket gör att jag undrar om det är den senaste versionen för dessa eller om uppdateringen misslyckats.
    Minns inte exakt längre, hade samma discover pro i min 2017 Tiguan. Det gick aldrig att förstå om uppdateringar var färdigladdade eller inte. Uppdateringsstapeln försvann aldrig, men tittade man i versionsinfon såg det ut som nya materialet var laddad.

Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Minns inte exakt längre, hade samma discover pro i min 2017 Tiguan. Det gick aldrig att förstå om uppdateringar var färdigladdade eller inte. Uppdateringsstapeln försvann aldrig, men tittade man i versionsinfon såg det ut som nya materialet var laddad.
    Ok, låter ungefär som det jag upplever. Men vet ju inte om allt är uppdaterat till senaste eller inte.

Nya frågor....

Finns det nåt sätt att justera när instrumentbelysningen ska gå över på natt i autoläge? Tycker den är rätt knasig nu som slår om till natt på ljusa dagen bara man kör genom en skogsdunge eller annat där det inte är fullt solsken men ändå fullt dagsljus.

En annan sak är att jag tycker den är för svag på instrumentbelysningen på dagtid, om jag ställer in den så den är så mörk jag vill på nattläge på natten. Det borde ju finnas två justeringar, ett för nattläge och ett för dragläge.... För det finns väl ingen smart genväg för att snabbt justera instrument/knappbelysning? Utan man måste trycka Meny>Bil>Ljus>Instrument/Knappbelysning, och sen dra reglaget på skärmen för att justera...? Det är rätt mycket krångel för nåt man kanske behöver justera lite då och då.

Körde för övrigt en långtur ned till Tyskland, där den på första dagsetappen 80 mil ner till Heiligenhafen i normalt landsvägstempo (laglig fart alltså) landade på 0,45 l/m. Klart imponerande tycker jag. Skön långfärdsvagn, och jäklar vad jag gillar Dynaudio ljudanläggningen, och Led High med DLA även om det är lite segt i att slå på helljuset efter nedbländningarna.

Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Med DLA slår den på helljuset automatiskt, eller hur menar du?

Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Med DLA slår den på helljuset automatiskt, eller hur menar du?
    Ja, om man aktiverat helljusautomatik så skiftar den sen automatiskt mellan halv/hel och styr ljusfördelningen på helljuset så det inte bländar mötande eller bilar man kör bakom även om helljuset är på.
    Funkar generellt sett kalasbra, men är lite seg på att slå på helljuset efter t ex möte.

Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Aha, ja, det kan jag hålla med om. Ibland hinner man köra en bit. Osäker, men har för mig att det finns en inställning som reglerar det. Har du en meny som heter typ ljus och sikt?

Liknande ämnen

1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-05-25, 22:40
  2. Hjälp med Köpråd Golf V6 4-motion -00
    Av dorian i forum VW-Forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-31, 21:22
  3. Köpråd? Golf 4 Variant Tdi 90hk-00
    Av epaarne i forum VW-Forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 14:01
  4. för dem med polo classic eller variant
    Av larsahl i forum VW-Forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 23:01
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 10:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin