Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Peter S
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1

    Lasthållare till Passat Alltrack -18

    Hej,
    Någon som kan rekommendera snygga och prisvärda lösningar på lasthållare för en B8 Passat Alltrack med infällda rails? Syfte är skidor, kanske ski-box.
    Det blev vinter i år också :-)

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    https://vwtillbehor.se/Product/3G9071151

    Namn:  Lasthallare_Volkswagen_9536.jpg
Visningar: 2808
Storlek:  90.2 KB

    Volkswagen Original lasthållare.
    Inklusive låsanordning som skyddar dom från stöld, 2200 kr.

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    Richard
    Ort
    Partille
    Inlägg
    33
    Det blir nog Thule WingBar EVO för min del, mina nuvarande boxar och cykelhållare passar deras T-Spår.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Martin Ek
    Ort
    Forserum
    Inlägg
    18
    Vem tillverkar Vw:s original lasthållare?

    Behöver skaffa till min alltrack -16. Hade tänkt montera Thule Proride cykelhållare på lasthållarna.

    Någon här som kör denna kombination? Hur högt blir det att lyfta upp cyklarna, jag tycker VW:s lasthållare ser ut att vara rätt höga.

  5. #5
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Vi har cykelplattform på dragkroken på Golfen (inte Alltrack) istället för taket just för att det blir så jäkla högt att lyfta upp och ingen av oss är fräsch i armarna.

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2017
    Namn
    Martin Ek
    Ort
    Forserum
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Vi har cykelplattform på dragkroken på Golfen (inte Alltrack) istället för taket just för att det blir så jäkla högt att lyfta upp och ingen av oss är fräsch i armarna.
    Jag behöver ha på taket för att få med alla cyklar när vi drar husvagnen. Då hänger jag två på husvagnen och de andra två vill jag ha på taket istället för inne i vagnen (barnens som nu börjar bli för stora).

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Citat Ursprungligen postat av Meken520 Visa inlägg
    Vem tillverkar Vw:s original lasthållare?
    Hade tänkt montera Thule Proride cykelhållare på lasthållarna.
    Tycker VW:s lasthållare ser ut att vara rätt höga.
    Jag tror att VW sedan ett par år tillbaka tillverkar sina lasthållare själva, eller i vart fall får unika lasthållare tillverkade till sig. Inte som förr då original ofta bara vara Thule eller Montblanc med annan logga på.

    Tycker att Thule ofta har bra lösningar, så om du redan har en sådan cykelhållare är nog lasthållare från Thule rätt väg att gå.

    Precis som du har jag noterat att VWs originalhållare är väldigt höga i konstruktionen. Har inte förstått grejen med det. Thule har ju några varianter som är extra låga (edge wingbar), det kanske kan vara ett snyggt alternativ.

  8. #8
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av Megapolaren Visa inlägg
    Jag tror att VW sedan ett par år tillbaka tillverkar sina lasthållare själva, eller i vart fall får unika lasthållare tillverkade till sig. Inte som förr då original ofta bara vara Thule eller Montblanc med annan logga på.

    Tycker att Thule ofta har bra lösningar, så om du redan har en sådan cykelhållare är nog lasthållare från Thule rätt väg att gå.

    Precis som du har jag noterat att VWs originalhållare är väldigt höga i konstruktionen. Har inte förstått grejen med det. Thule har ju några varianter som är extra låga (edge wingbar), det kanske kan vara ett snyggt alternativ.
    Ett känt problem på flera bilmärken med låga rails och låga lasthållare är att panoramaglastaket kan skadas när lasthållaren "fjädrar" under färd. Krossade glastak har förekommit. Även om lasthållaren känns stabil när du håller den i handen så rör den sig massor när bilen fjädrar under färd (och krock!). Som lök på laxen respekterar väldigt få maxlasten, ofta 75kg, vilket då inkluderar vikten av både lasthållarna och den tomma takboxen..... och lastar glatt boxen full med öl i puttgarden eller 200kg trall på Byggmax.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

Liknande ämnen

  1. Lasthållare önskas hyra - Passat AT 2016
    Av liexpressway i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-01-30, 08:43
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-09-13, 09:12
  3. Volymproblem på telefon, Alltrack-18
    Av Rsunnerstad i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-07-02, 01:34
  4. Modellbeteckning Passat Alltrack -18
    Av superfet i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2017-09-12, 18:29
  5. Lasthållare Passat 3C Variant
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 22:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin