Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2018
    Namn
    Jonas Andersson
    Ort
    TIMRÅ
    Inlägg
    4

    Småfel passat b6 "3c" 2006

    Jag och fruntimret köpte en till Passat 2006 i helgen .*

    **
    höger bakdörr går låsa,men går låsa upp, får öppna inifrån.*
    Nåt vanligt med detta,vad kika på ? ny låskista?*

    **
    dörrupphängningen nedre på förardörr är rättt slut och finner ingen på skroten, passar det från nån annan dörr?*

    **
    ac:n verkar ha sitt egna liv med massa vad det låter som justeringsljud och bubblande vid uppstart bla annat, läst det är normalt?*

    **
    Vad ska jag undersöka för kolla varför inte stjärtvärmen fungerar? Ryggen fungerar!*
    Sen måste även kablaget under stol kollas för airbag lampan varnar

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Småfel passat b6 "3c" 2006

    Välkommen hit.

    Citat Ursprungligen postat av Jona$ Visa inlägg
    Höger bakdörr går låsa,men går låsa upp, får öppna inifrån.
    Nåt vanligt med detta,vad kika på ? ny låskista?
    Kan vara vajern mellan handtaget och låskistan som hoppat ur, hade jag på min gamla bil på förar- och passagerarsidan.
    Ett sätt att kanske fixa det, är att långsamt dra yttre handtaget ut- och in - samtidigt som du drar det inre ut- och in rätt snabbt.
    Har du lite flyt, kan den hoppa på plats igen. Du känner i handtaget, om den gör det. Yttre handtaget kommer att vara mycket tyngre att dra i.
    Att den vajern hoppade ur var vanligt på min gamla bil, särskilt på framdörrarna - om man drog i handtaget samtidigt som man tryckte på "lås upp"-knappen.

    Citat Ursprungligen postat av Jona$ Visa inlägg
    Dörrupphängningen nedre på förardörr är rättt slut och finner ingen på skroten, passar det från nån annan dörr?
    Tveksamt, kanske någon annan kan svara på det. Annars kan du söka på bla ebay i tyskland, för alternativ.

    Citat Ursprungligen postat av Jona$ Visa inlägg
    ac:n verkar ha sitt egna liv med massa vad det låter som justeringsljud och bubblande vid uppstart bla annat, läst det är normalt?
    Det är ställmotererna som låter, man kan byta och få det bättre. Men fungerar värmen som den ska i övrigt, låt det vara

    Citat Ursprungligen postat av Jona$ Visa inlägg
    Vad ska jag undersöka för kolla varför inte stjärtvärmen fungerar? Ryggen fungerar!
    Troligen en tråd som gått av i sittsdynan, och enda sättet är att dra av klädesel och byta den delen.
    Tveksamt att det går att laga, kanske för en kort stund i så fall.
    Har läst att det brukar vara jobbigt att få tillbaka klädseln snyggt igen.
    Jag har bara gjort det på en gammal SAAB, där var det inga problem.

    Citat Ursprungligen postat av Jona$ Visa inlägg
    Sen måste även kablaget under stol kollas för airbag lampan varnar
    Kolla felkoder, så du vet var det spökar, men en klassiker är kontaktstycket mellan kaross och stol.
    Dra i sär, rengör och montera ihop. Elektronikspray brukar vara bra, för sådana jobb.
    OBS!!! Dra inte isär kontakter till airbag-systemet och sedan slå på tändningen av någon anledning. Då kommer du få bonusfelkoder, och det vill man nog gärna slippa.
    Senast redigerad av Pelk den 2018-10-23 klockan 17:36.

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2018
    Namn
    Jonas Andersson
    Ort
    TIMRÅ
    Inlägg
    4
    Kanske var otydlig, men alla dörrar låses men höger bak låser inte upp, då får man öppna inifrån och då kan man återigen använda yttre handtaget.

    Undra mest om det kan vara nåt som är värt riva isär å kika på eller bara köpa en bättre beg på skroten direkt.

    Antar vilken somhelst ifrån en passat b6 höger bak passar.

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    Kanske jag som var trög

    Kan så klart vara låskistan. Men jag skulle först kolla så inte någon kabel gått av i övergången mellan kaross och dörr. Eftersom den låses men inte upp, tycker jag skulle kunna vara kabelbrott.

    Tror att du kan få felkod som talar om om det är avbrott på signalen, om du kör ett felkodstest (avläsning) med tex VCDS.

    Finns en tråd, med folk som har den möjligheten och hjälper till mot en mindre slant.


    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2020-01-07, 22:52
  2. AC problem passat B6/3C
    Av znabb i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-08-28, 08:45
  3. AC funkar ej passat 3c/b6 2008 2.0 tdi
    Av Heika i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-06-20, 08:35
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-09-16, 08:21
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 15:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin