Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644

    Dagens ilandsproblem (intervalltorkare Passat 2018)

    Namn:  20181015_154509_-e1539752380271.jpg
Visningar: 306
Storlek:  233.6 KB

    Jag har en Passat som togs ut i maj som jag är supernöjd med men såklart finns det en liten liten grej som stör.
    När det duggregnar (som idag till jobbet) så har jag intervalltorkaren i långsammaste läget och ändå så sveper torkarna rutan med 1 eller två sekunders mellanrum. Jag tycker det är alldeles för ofta och skulle gärna ha 10 sekunders intervall. Går detta att programmera om med VCDS ?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Blir det inte bättre om du använder regnsensorn?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Ett steg uppåt på spaken är väl regnsensor/intervall? eller finns det en separat inställning för regnsensorn?
    Jag har iofs inte kollat instruktionsboken, tog bara för givet att det var samma som på Golfen vi har sen tidigare.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Ja det stämmer, kanske bara jag som inte brukar kalla det för intervall eftersom det är något utav ett dynamiskt läge.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Aaah ok, på Golfen så har i alla fall den lilla vippströmbrytaren ovanpå spaken en mycket större effekt på intervalltiden än den har i Passaten.

  6. #6
    GTI-nissen
    Gäst
    Som jag fattat det så ställer man in i inställningarna om spakläget för "intermittent" torkning skall vara intervallfunktion eller regnsensorfunktion.

    I intervalläget så är funktionen för den lilla knappen på spaken tiden mellan slagen och i regnsensorläge ställs känsligheten på sensorn.

    Eller?

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Ska läsa manualen efter jobbet!

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Som jag fattat det så ställer man in i inställningarna om spakläget för "intermittent" torkning skall vara intervallfunktion eller regnsensorfunktion.

    I intervalläget så är funktionen för den lilla knappen på spaken tiden mellan slagen och i regnsensorläge ställs känsligheten på sensorn.

    Eller?
    Helt korrekt. Ska prova att slå av regnsensorn nästa gång det regnar och se om det känns bättre.

    Jag är väl lite konstig men jag vill att den ska torka så sällan som möjligt, just duggregn gör ju sensorn helt galen, även om det är många små vattendroppar på rutan så gör det inte mig nånting då jag ser "igenom" dropparna.

Liknande ämnen

  1. Passat 2018
    Av Manner86 i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2018-07-23, 18:56
  2. Fälg storlek Passat Alltrack 2018
    Av Pat i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-03-19, 23:15
  3. Passat 2018 ambient light
    Av karatefylla2 i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-02-07, 11:21
  4. Montering av ABT Grill Add-On Passat 2018
    Av EkanSvahn1 i forum Projektforum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-08-30, 00:42
  5. Dagens GT6-bild
    Av Fredrix i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-12-22, 21:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin