Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87

    Defreeze App -frågor

    Hej

    Vi har fått värmare installerad ihop med Defreeeze App. Värmaren är installerad i efterhand vilket gör att alla programmering sker genom appen eller med fjärrkontrollen.

    Efter att testat så känns det som en riktigt dålig användarvänlighet genom appen när det gäller programmering. Som jag har kommit fram till kan jag bara programmera endast 1st(!) tid och då endast i morgon. Kan exempel inte programmera att jag vill åka idag kl 16, eller i morgon kl 7 och kl 16 i morgon. Försöker jag lägga in ytterliga 1st tid utöver vad jag redan har så skrivs den över!?

    Här måste man väl kunna programmera endast vissa dagar typ vardagar måndag till fredag avresa 7.00 och 16.00. Sen lördagar 8.00... eller måndag, onsdag, fredag kl 7.00...

    Känns som en riktig skit app än så länge eller är det någon som vet hur detta går att lösas?

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Går tyvärr bara ställa in en tid i taget.

    Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Går tyvärr bara ställa in en tid i taget.

    Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
    Anledningen är för att man inte ska tömma batteriet ifall det händer något eller man inte har möjlighet att avbryta flera dagars programmering.
    Tror nog att för de flesta räcker det med att programmera en tid, är ju dessutom så enkelt.

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Anledningen är för att man inte ska tömma batteriet ifall det händer något eller man inte har möjlighet att avbryta flera dagars programmering.
    Tror nog att för de flesta räcker det med att programmera en tid, är ju dessutom så enkelt.
    Det resonemanget köper jag inte då det på värmare från fabrik kan välja vilka dagar man ska ha värmare.

    Har iaf lyckats att kunna ställa in att köra värmaren samma dag med programmering. Men herregud vad jag saknar VOC!

  5. #5

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    L-G
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    23
    Har haft den en vinter nu och kan väl bara hålla med om att den är hyfsat spartansk.
    Jag installerade den bara för att slippa släpa på fjärren och kunna använda den på längre avstånd, till det funkar den.

    Dock bedrövligt att man inte kan programmera start samma dag eller fler starttider.
    Upplever också att jag satt en avresetid och när jag kommer ut den tiden har värmaren gått men stängt av för tidigt så att bilen hunnit kallna lite igen.

    Som sagt, förvänta er inget revolutionerande utan se det som en fjärr med längre räckvidd.....

  6. #6

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Joel Pennerborn
    Ort
    Köping
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av KTM Gurra Visa inlägg
    Dock bedrövligt att man inte kan programmera start samma dag...
    Det går att programmera samma dag. Den byter från "i morgon" till "idag" om du ställer in tiden. Exempel är kl 12:00 så ändrar du tiden till 16.00 så byter den.

    För att undvika att värmaren slår av så ställer in tiden ca 10 min efter att du iväg. Ex så ska du iväg kl 16:00 ställer du på 16:10 samt på komfortläge 5 för att värmaren ska starta så tidigt som möjligt. Är osäker på vilken tid mottagaren är inställd på, om den går på bilens klockslag eller telefonens. Vi det inte att stämma när resterande löptid på värmaren inte stämde med klockan.

Liknande ämnen

  1. App connect?
    Av oskee i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-07-09, 21:10
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-11-14, 21:02
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-09-10, 12:39
  4. App Connect, Android Auto, Mirrorlink
    Av viGGe i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-05-23, 23:39
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-30, 21:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin