Resultat 1 till 20 av 20
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Viktor Skogh
    Ort
    Borås
    Inlägg
    8

    Chip till Passat GTR

    Vad säger ni?
    Bör jag? ~340 hk känns ju rätt lockande.
    Vilka ska jag kika närmare på?
    Använder bilen mycket. Haft den i 10 månader (sedan ny) och den passerar 4000 mil i dagarna. Dock ganska snälla mil även om jag skulle uppskatta bränsleoptimering samt lite mer putt imellanåt.

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    Fredrik WT
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    30
    http://www.svwat-tuning.se/

    Använder jag själv, väldigt kunnig, serviceminded - förklarar hur det fungerar m.m. anpassar individuellt utifrån din bil istället för en "standard för alla". Jag är väldigt nöjd med jobbet på vår Mercedes A200 CDI. Funderar även på Cupran men eftersom det kräver att DSG optimeras med springer det iväg lite mer i pengar och ja funderar på att byta bil....

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Anders Nyman
    Ort
    Hofors
    Inlägg
    21
    Stertman alla dagar i veckan

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Viktor Skogh
    Ort
    Borås
    Inlägg
    8
    Ingen som har input kring optimering för just motoralternativet jag har?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Passat 2,0 TSI 280 är inte annorlunda än andra EA888-bilar med det högre effektuttaget. Så sök på motoroptimering av EA888.

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Viktor Skogh
    Ort
    Borås
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Passat 2,0 TSI 280 är inte annorlunda än andra EA888-bilar med det högre effektuttaget. Så sök på motoroptimering av EA888.
    Hittar inte direkt massvis med information och inget här på sidan. Har du någon vettigt länk?

  7. #7

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    Viktor Skogh
    Ort
    Borås
    Inlägg
    8
    Ställde om sökningen, hittade nu en del info. Tack.

  8. #8
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Svwat tuning är grymma på dessa motorer.

    Jag har tidigare kört deras egna programvara i min clubsport med gott resultat. Vi la oss på 335 hp/ 445 nm för att säga med dsg då vi behöll den original.

    Nu kör jag racingline OEM+ som dom nyligen blivit generalagenten för i Sverige och denna steg 1 skall ge 370 hp 480 nm. Fortfarande på original dsg mapp. Racingline kräver inte ommappning av lådan fören du passerar steg 2, då mappen är vettigt uppbyggt med momentbegränsningar och var i registret effekten ligger.

    Bilen växlar mjukare och finare nu med mer effekt än tidigare med svwat softwaren som hade effekten lägre ner i registret. Ingen tendens till slut eller felkoder.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    Fredrik WT
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    30
    Även jag "körde i" OEM+ hos Svwat tuning igår i Cupran (I vart fall samma effektuttag original som du har). Även jag kör steg 1. Jag har kört ganska många olika steg ett i olika bilar och känslan har alltid varit bra, men detta är något av en klass för sig jämfört med vad jag prövat innan. Kraften är klart massivare (givetvis) och vridet gör att bilen går så mkt trevligare, svårt att beskriva på annat sätt. Min bil är fwd o har problem med greppet innan, vilket den har nu med, men den levererar effekten på ett mkt trevligt sätt och lyckas på nåt sätt få ner effekten på ett snyggare sätt i backen. Sen ger denna optimering så mkt mer än effekten i sig, känslan när man släpper upp gaspedalen är annorlunda, den motorbromsar inte in på samma sätt osv. Jag har svårt att sätta ord på det men bilen går så mkt "snyggare" och "vuxet", mindre ansträngt och då är det ändå en bil som går riktigt bra original.

    Går man in på racinglines hemsida kan man ju läsa om deras historia som bolag som tidigare varit helägt av VW m.m. det ger iaf mig mer förtroende. Sen är Svwat väldigt kunniga, det handlar inte bara om att läsa in en dussinfil som även jag skulle kunna göra. Jag är mycket nöjd även denna gång även om jag inte hunnit köra så långt.

  10. #10
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av fredrikwt Visa inlägg
    Även jag "körde i" OEM+ hos Svwat tuning igår i Cupran (I vart fall samma effektuttag original som du har). Även jag kör steg 1. Jag har kört ganska många olika steg ett i olika bilar och känslan har alltid varit bra, men detta är något av en klass för sig jämfört med vad jag prövat innan. Kraften är klart massivare (givetvis) och vridet gör att bilen går så mkt trevligare, svårt att beskriva på annat sätt. Min bil är fwd o har problem med greppet innan, vilket den har nu med, men den levererar effekten på ett mkt trevligt sätt och lyckas på nåt sätt få ner effekten på ett snyggare sätt i backen. Sen ger denna optimering så mkt mer än effekten i sig, känslan när man släpper upp gaspedalen är annorlunda, den motorbromsar inte in på samma sätt osv. Jag har svårt att sätta ord på det men bilen går så mkt "snyggare" och "vuxet", mindre ansträngt och då är det ändå en bil som går riktigt bra original.

    Går man in på racinglines hemsida kan man ju läsa om deras historia som bolag som tidigare varit helägt av VW m.m. det ger iaf mig mer förtroende. Sen är Svwat väldigt kunniga, det handlar inte bara om att läsa in en dussinfil som även jag skulle kunna göra. Jag är mycket nöjd även denna gång även om jag inte hunnit köra så långt.
    Kul att fler testar denna programvara. Det var precis vad jag sa till Boris första gången han frågade vad jag tyckte "bilen uppför sig mera sofistikerat och vuxet"

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  11. #11
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Jag har varit intresserad av OEM+ sedan jag läste om det första gången, men har tvekat pga det varit svårt att hitta vad som verkar vara seriös verkstad i Sverige. Egentligen är det mest lådan jag skulle vilja ändra. Är SVWAT något ni rekommenderar? Även för DSG?

  12. #12
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Jag har varit intresserad av OEM+ sedan jag läste om det första gången, men har tvekat pga det varit svårt att hitta vad som verkar vara seriös verkstad i Sverige. Egentligen är det mest lådan jag skulle vilja ändra. Är SVWAT något ni rekommenderar? Även för DSG?
    Absolut. Han har både egna sw till dsg och OEM+

    Jag kör original nu men kommer köra OEM+ dsg mapp till våren inför att gå vidare med motorn.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Härligt att ni är nöjda Verkar vara en riktig fin mjukvara från Racingline grymt kul att Svwat
    är generalagent i Sverige.

  14. #14

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    Fredrik WT
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    30
    Haugeman - precis mer vuxet, mindre ansträngt och då går bilen som sagt fint från början men det blir verkligen nåt helt annat och det handlar om så mkt mer än effekt på fullgasaccelration.

    Jag hade absolut använt Svwat även för DSG, tanken är väl att till våren byta dp och ändra dsg.

    Mina erfarenheter av Svwat är bara goda, har man dessutom prövat och varit kontakt med andra i branschen så märker man direkt att det finns olika grader i allas kompetens när de beskriver hur saker fungerar och hänger ihop. Boris på Svwat är klart kunnig.

  15. #15

    Reg.datum
    okt 2016
    Namn
    Alexander B
    Medlemsnr
    5413
    Ort
    Barcelona
    Inlägg
    141
    Härligt att vi äntligen börjar få hit lite alternativ.

    REVO har öppnat upp och finns i Malmö och Borås nu.
    APR i Stockholm
    Racingline genom SVWAT

    Skulle vara intressant med ett event under 2019 där manjämför våra inhemska med de utländska som enbart levererar en färdig mapp.

  16. #16

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av CupRacing Visa inlägg
    Härligt att vi äntligen börjar få hit lite alternativ.

    REVO har öppnat upp och finns i Malmö och Borås nu.
    APR i Stockholm
    Racingline genom SVWAT

    Skulle vara intressant med ett event under 2019 där manjämför våra inhemska med de utländska som enbart levererar en färdig mapp.
    Tydligen i Kristianstad också https://www.onlyrevo.com/dealer-loca...vardscenter-ab
    Men Malmö står det ingenting om https://www.onlyrevo.com/dealer-loca...hdn_submitted=

  17. #17

    Reg.datum
    mar 2018
    Namn
    David Johansson
    Ort
    piteå
    Inlägg
    9
    Kul tråd.
    Har själv en passat gtr och är givetvis sugen på att optimera den. Tycker den svarar lite dåligt på 35% på gaspedalen. Jämför med min UR S4 på 290 hk.
    Mvh David

  18. #18

    Reg.datum
    jan 2015
    Namn
    Fredrik WT
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av cornholio Visa inlägg
    Kul tråd.
    Har själv en passat gtr och är givetvis sugen på att optimera den. Tycker den svarar lite dåligt på 35% på gaspedalen. Jämför med min UR S4 på 290 hk.
    Mvh David
    Just denna typ av körning är det en oerhörd skillnad mot från original, kunde inte förställa mig att skillnaden skulle vara så stor med RacinglineOEM+.

  19. #19

    Reg.datum
    jul 2015
    Namn
    Mats
    Medlemsnr
    5305
    Ort
    Botkyrka
    Inlägg
    58
    Just hemkommen med min GTi PP -16 efter en 15 mils angenäm tur tillbaka hem från Svwat Tuning och Boris. Jag valde RacingLine OEM+ Steg1 och ett RacingLine insatsfilter. Boris verkade nöjd och jag blev nöjd. Vilken ork och respons!
    Boris analyserade motorn noggrant innan och efter för att se till att allt stod rätt till. Inga felkoder varken före eller efter. Tack Boris, jag fick ett mycket professionellt intryck av dig!

  20. #20

    Reg.datum
    okt 2018
    Namn
    Boris Vujicic
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5
    Kul att höra att ni som varit hos på SVWAT är nöjda med era optimeringar och att OEM+ mjukvarorna når upp till era förväntningar.
    Jag svarar gärna på era funderingar, tekniska frågor och pris info.

    Med vänlig hälsning
    Bois
    SVWAT TUNING

Liknande ämnen

  1. Passat GTR
    Av cornholio i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2018-08-28, 23:36
  2. Passat GTR - vilken motorkod?
    Av mtm i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2016-12-11, 00:21
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-05-01, 15:15
  4. Laddtryck passat 1.8T -99 CHIP
    Av GTIspecial84 i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-27, 21:25
  5. Chip till vr6.
    Av Blomfjord i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 12:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin