Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28
  1. #21

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Köpråd Golf R Sportcombi

    Om man har Internet Explorer och Microsoft Silverlight installerad på sin dator, kan man med hjälp av dem, gå in på http://old.volkswagentillbehor.se och med hjälp av reg.nummer se en specifikation på utrustningspaket/tillägg.
    Senast redigerad av Pelk den 2019-01-18 klockan 14:48.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Men fungerar Silverlight med IE på Windows 10?

  3. #23

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Köpråd Golf R Sportcombi

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Men fungerar Silverlight med IE på Windows 10?
    Japp

    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  4. #24

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Man kan få en del information på https://www.car.info/sv-se .

    Om man anger registreringsnumret och sen klickar på "mer...", så kan man beroende på vilken bil som det gäller få fram förvånansvärt mycket information om vad för utrustning som just den bilen har.
    Senast redigerad av Blåbäret den 2019-01-18 klockan 18:24.

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2009
    Namn
    Peter Holmqvist
    Medlemsnr
    5362
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    282
    Om någon av er är ute efter en "nybegagnad" R Sportkombi så kan jag tipsa om en Lazerblå 2016 års modell som är till salu i Upplands-Väsby norr om Stockholm. Bilen har endast gått 300 mil och bilhandlaren begär 319.900 kr. Bilen är uttagen 2016-05-09 och jag kan garantera att mätarställningen stämmer. Det är nämligen jag som har ägt den. Anledningen till att bilen inte har rullat mer är att jag en kort tid efter inköpet blev sjuk och har haft svårt att köra den. Jag är rullstolsburen och efter sjukdomen hade jag mycket stora svårigheter att ta mig i och ur bilen. Därför försvann nöjet med den och fick stå. Ett oljebyte gjordes i december 2017 vid 217 mil. Och jag förmodar att bilhandlaren nu har gjort tvåårsservicen. Jag lämnade med dubbade vinterhjul vid försäljningen till bilfirman. Bilen är även lackförseglad.

    Annons finns på Blocket.

  6. #26

    Reg.datum
    jan 2019
    Namn
    Daniel Briander
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Om man har Internet Explorer och Microsoft Silverlight installerad på sin dator, kan man med hjälp av dem, gå in på http://old.volkswagentillbehor.se och med hjälp av reg.nummer se en specifikation på utrustningspaket/tillägg.
    Ska testa vid datorn när jag kommer hem!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Om man har Internet Explorer och Microsoft Silverlight installerad på sin dator, kan man med hjälp av dem, gå in på http://old.volkswagentillbehor.se och med hjälp av reg.nummer se en specifikation på utrustningspaket/tillägg.
    Ska testa vid datorn när jag kommer hem!

  7. #27

    Reg.datum
    jan 2019
    Namn
    Daniel Briander
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Tyvärr finns det inte längre någon offentlig sida där man kan se exakt specifikation, vad jag vet, vilket jag tycker är mycket synd. För precis som du skriver så är bilhandlarnas annonser ofta helt värdelösa, särskilt om det inte är märkeshandlare. Det enda de ska ange som utrustning är ju det som är tillval, inte det som är standard, det kan man ju läsa sig till ändå. Vilka förkortningar undrar du över?

    Golf R Variant erbjuds från 2015, då med 300 hk, 380 Nm och DSG6. Från produktuppdateringen (facelift) februari 2017 erbjuds modellen med 310 hk, 400 Nm och DSG7. Produktuppdateringen ger bland annat LED-strålkastare, digitalt instrumentkluster, nytt infotainment etc. Serviceintervallen är samma som för övriga VW med bensinmotor, fyrhjulsdrift och DSG.
    Tack för bra svar!

    Var ute och provkörde en 2015 R i helgen och nu är köpsuget om möjligt ännu större, otroligt vilken rivig bil det kan vara, och sen i med ECO-läget så är den som en filbunke. Insåg direkt att Dynaudio är ett måste och även navigation, gärna panoramataket. Men jag vet inte vad som är standard-utrustning, hur är det med parkerings-sensorer tex? Är LED-ljus fram tillval eller finns det bara 2017 och framåt?

    En förkortning jag sett är RDC 510, tror jag det var? DCC är aktiva stötdämpare? Känner mig minst sagt novis på VW.

    Någon som har serviceintervallerna och vad de innehåller? Känns vettigt att veta vilket skede en potentiell bil är i.

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Vad som var standard 2015 hittar du här: https://www.volkswagen.se/content/da...s.download.pdf

    Innebär att Bi-xenonstrålkastare inklusive LED-varselljus är standard. Full-LED strålkastare kom med facelift från februari 2017. Bilar tillverkade från vecka 22 2015 har Apple CarPlay och Android Auto som standard där kan man alltså använda Google Maps som någon slags navigation light inkl satellitbild, om nu Navigation Discover Pro eller Navigation Discover Media saknas. RCD 510 är ett infotainmentsystem från äldre generation Golf, Golf generation 6, finns alltså inte i generation 7. DCC är Dynamic Chassis Control, dvs dämpare ställbara i hårdhet.
    Senast redigerad av Marcus den 2019-01-22 klockan 10:23.

Liknande ämnen

  1. Köpråd- Golf Plus
    Av Hittabil 1 i forum VW-forum
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2017-04-14, 11:09
  2. VW Golf SportCombi Alltrack
    Av jimZon i forum VW-forum
    Svar: 92
    Senaste inlägg: 2016-02-06, 16:14
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-20, 16:43
  4. Volkswagen Golf Sportcombi 2015
    Av -rc- i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-02-28, 01:01
  5. Köpråd Golf 3
    Av farbror i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 16:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin