Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2018
    Namn
    Bosse Hemmingsson
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1

    Problem med blöddrande V5 motor i min Golf IV -99

    Hej! Byggde en rallybil för ett år sedan som jag kör i "nya" klassen grupp f, alltså standardmotor och låda ( man får omprogrammera styrenheten för bränsleinsprutningen) mitt problem började i våras på Högstabanan i Haninge med slicksdäck. I alla högersvängar "tappa" motorn effekt för att sedan börja gå bra igen på rakorna. 75% bränsle i tanken men fyllde fullt utan resultat. Satt i ny bränslepump men felet återkommer ungefär vid varannan tävling. Går hur bra som helst hemma när man försöker få fram felet, men kommer väl inte upp i samma g krafter som på tävling. Senasti helgen misstände bilen även på raksträckor. Har rivit isär bilen för lite kosmetisk förbättring och har inte just nu tillfälle att koppla på datorn för kodavläsning men testar här för att se om någon har haft samma bekymmer eller om någon har en teori vad som är fel.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Rally V5 Visa inlägg
    Hej! Byggde en rallybil för ett år sedan som jag kör i "nya" klassen grupp f, alltså standardmotor och låda ( man får omprogrammera styrenheten för bränsleinsprutningen) mitt problem började i våras på Högstabanan i Haninge med slicksdäck. I alla högersvängar "tappa" motorn effekt för att sedan börja gå bra igen på rakorna. 75% bränsle i tanken men fyllde fullt utan resultat. Satt i ny bränslepump men felet återkommer ungefär vid varannan tävling. Går hur bra som helst hemma när man försöker få fram felet, men kommer väl inte upp i samma g krafter som på tävling. Senasti helgen misstände bilen även på raksträckor. Har rivit isär bilen för lite kosmetisk förbättring och har inte just nu tillfälle att koppla på datorn för kodavläsning men testar här för att se om någon har haft samma bekymmer eller om någon har en teori vad som är fel.
    Dålig verkan på bränslepumpen eller kanske igensatt bränslefilter?

  3. #3
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Det finns inte någon form av svalpskydd i tanken som kan ha lossnat? Jag har hört om det på helt andra bilar, men det brukar mest behövas vid riktigt låg bränslenivå.

  4. #4
    Medlem 2strokes avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    BobCat
    Medlemsnr
    5306
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 399
    Rally bil med VR5 motor !

    Du måste lägga ut ljudfil att lyssna på !

Liknande ämnen

  1. Problem med lås, Golf IV -99
    Av uuno_san i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-12-17, 12:34
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 17:46
  3. Golf GTI IV -99 Problem med växellägen
    Av jensseva i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-27, 16:42
  4. Blöddrande Golf IV GTI
    Av klenis i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 12:10
  5. HJÄLP! Motor problem med min 16v
    Av Golf gti 16v special i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 02:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin