Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Sören Lundin
    Ort
    Arbrå
    Inlägg
    2

    Startprpblem, vad gör säkring?

    Hej är ny här och söker lite råd,det är så här att jag hjälpte x et med sin polo -01 1.4 16v inför besiktningen med nya bromsar och lite annat,tankade i 2 liter e85 för att få bra värden hade ca 8-9 liter vanlig 95 okt innan,,åkte o besikta körde hem bilen och x et körde in till affären,allt som allt 5 mil efter e 85 tankningen,kommer ut från affären och bilen startar upp för att sen stanna,den är helt dö inte en tändning,prova att bogsera men icka ett liv,insp service börja lysa och min fråga efter denna långa plädering,,va kan va fel? inte kan väll den lilla mängden e 85 va orsaken??? Hjälp 😕

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Anders Larsson
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1
    Hej
    Ny här och vet inte var jag ska posta min fråga men eftersom denna tråden lever så provar jag här.
    Ska sälja en Golf GTI -84 (den kantiga modellen som kom på 70-talet) och undrar var man hittar köpare som är riktiga entusiaster.
    Antar att bilen ska ha en ägare som kan vårda bilen vidare.
    Den är vit, har aldrig körts på vintern, absolut toppskick och har endast gått 3600 mil.
    Tacksam för tips.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    blocket.se är väl ett givet val i så fall?
    Sätter du pris efter mil och skick så antar jag att det blir en entusiast som köper bilen eftersom det bara är dom som är beredda att betala vad den skulle vara värd.

    Vill du lägga ut den här också efter det så finns det en "Tips blocket"-tråd under "Off Topic".
    Alt. så finns även ett annonstorg på forumet.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Sören Lundin
    Ort
    Arbrå
    Inlägg
    2

    Ang säkring

    Hej jag vill veta vad säkringen går till på min polo -01 den pajar och bilen går inte att starta,det är en motorsymbol med en blixt på sitter som 3:e säkring upptill från vänster,alltså den 3:e av dom mindre.satt dit en 20 ist för 15 som satt där och då fungerar det,men förstår att men är rädd o översäkra..fundera på om den går till soppapumpen..tacksam för svar sorpa52@live.com

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Den ska gå till insprutningsventilernas + matning, men även till ett värmelement till vevhusventilationen på vissa modeller, man kan pröva att först koppla bort denna förvärming

    om motorkoden finns så kan det underlätta

    kanske lite onödigt att starta en ny tråd istället för att fortsätta på denna:
    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...1-Startprpblem

    Senast redigerad av a128 den 2018-07-28 klockan 23:00.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-18, 23:06
  2. Vad gör era vw 100-200 km/h ?
    Av AeroPlus i forum VW-forum
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 21:45
  3. vad gör ni?
    Av jooeell i forum VW-forum
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 21:42
  4. Vad gör ett powerrör för nytta???
    Av Ezcobar i forum VW-forum
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 00:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin