Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752

    Seviceintervall på spårkilsremmar motor BMY (1,4 TSI)

    Trotts att det är en gammal bil med pappershäften för servicebok, handhavande, tips och trix så är det inte mycket information man får om serviceintervaller vid högre miltal. Jag tänker först och främst på spårkilsremmarna, men även olja i växellåda och slutväxel (gemensam?), bensinfilter, mm. Frågar man på sin lokala VAG representant så ser dom ut som fågelholkar och säger "vet ej exakt"! Någon med lite siffror?

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Bränslefilter ska om jag inte minns fel bytas varje 9000mil, oljan i växellådan byts inte, oljenivåkontroll vart 6000mil, lämplig att byta ca 4.000-6.000mil efter att bilen är ny, sedan vart 15.000-18.000mil om man är petnoga,, remmarna har en livslängd på över 20.000mil, kolla dock efter sprickor vid sevice

    växellådsoljan ska vara en API-GL4 (finns på hyllan hos biltema)


  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 088
    Vad är frågan? Vad Volkswagen rekommenderar eller något taget ur luften?

    Anledningen till att den lokala VW-verkstaden står som "fågelholkar" är att det inte finns någon rekommenderad bytesintervall på ovanstående. Bränslefilter byts inte enligt intervall på någon bensinare och inte heller olja i växellådan. Man kollar heller inte formellt nivån utan efter eventuellt läckage. Samma med spårkilrem, man kollar skicket, torrsprickor.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Vad är frågan? Vad Volkswagen rekommenderar eller något taget ur luften?

    Anledningen till att den lokala VW-verkstaden står som "fågelholkar" är att det inte finns någon rekommenderad bytesintervall på ovanstående. Bränslefilter byts inte enligt intervall på någon bensinare och inte heller olja i växellådan. Man kollar heller inte formellt nivån utan efter eventuellt läckage. Samma med spårkilrem, man kollar skicket, torrsprickor.
    Jag ber om ursäkt om mitt inlägg blev lita vagt i formuleringen. Men trådens rubrik är själva frågan. Skulle givetvis stå "Vilka serviceintervaller rekommenderar VW för spårkilsremmar motor BMY (1,4 TSI)".


    Jag tackar för snabba svar!

Liknande ämnen

  1. tsi motor,problem?
    Av rakso77 i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-07-21, 10:02
  2. Motorkod BMY vilken växellåda passar?
    Av joaquim i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-03, 21:28
  3. Kamkedjeproblem på 1.4 l TSI motor
    Av Indianrolle i forum VW-forum
    Svar: 141
    Senaste inlägg: 2014-01-01, 20:46
  4. Passat TSI 160 rolig motor ?
    Av Kalle62 i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-10-14, 13:42
  5. Golf V TSI 140, bra motor?
    Av audiot i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 22:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin