Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Henrik
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2

    Bluetooth eller byta ut RDC510?

    Som relativt nybliven ägare av en Polo GTI från 2011/12 så känner jag att jag behöver Bluetooth i bilen för att kunna lyssna på musik från min telefon.

    Vad har jag för alternativ som inte kostar mig 5000kr? (Så viktigt är det inte med musiken).

    Skulle det tex funka att byta ut hela RDC510 enheten till en sån här? Hur svårt är det isåfall?
    Skulle jag alltså i teorin kunna stoppa in en sån där istället och köra apple carplay?

    Som ni märker kan jag alltså ingenting om sånt här.

    https://www.ebay.com/itm/Original-6-...itleDesc=0%7C0

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Skulle ju kunna testa en FM-sändare typ denna.
    https://www.kjell.com/se/sortiment/l...kontakt-p69300

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Henrik
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Tack, har dock haft liknande lösningar för +10 år sedan, vill inte ha något som syns längre.

  4. #4
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    En ny huvudenhet motsvarande den du länkade (RCD330/340) är ett populärt alternativ för de som vill uppgradera huvudenheterna i dessa bilar. Som jag förstått det sitter dessa originalmonterade på vissa asiatiska marknader.

    Det är inte en direkt uppgradering eftersom man går miste om "diversity antenna" dvs. man får sämre radiomottagning, de flesta versioner saknar CD läsare, och för mig är det oklart om och hur bra dessa enheter funkar med multifunktionsratt.

    Fördelen är att man får inbyggd Bluetooth dvs. ingen separat Bluetoothmodul eller mikrofon behöver installeras. Man får även Carplay och beroende på version kan man även få stöd för Android Auto.

    Jag har för mig att det finns 2 olika tillverkare för dessa system, en kör Windows och en kör nåt Linuxbaserat. "No name" tillverkaren som kör Linux är den som många föredrar då den stöder (eller kan gå att uppdatera för att stöda) Android Auto.

    RCD340 borde vara den senaste varianten.

    Jag ska påpeka att jag talar ur minnet nu (har inte tillgång till dator), så det är värt att googla och forska lite och inte lita helt blint på det jag säger

    Edit: den du länkade är en Desay, som är den andra tillverkaren (den som inte kan uppdateras). Vissa säger att detta är en Kinakopia medan "No name" modellen är den som fabriksmonterad på vissa marknader. Om du inte behöver Android Auto så borde Desay modellen duga bra, den borde vara lite billigare än "No name".
    Senast redigerad av cheba den 2018-07-21 klockan 13:36.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391
    Jag har monterat in dmc4 från eftermontering.se i både caddyn å rs4`an för att få bt streaming samt handsfree, funkar sjukt bra för att brara kosta typ 800kr

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Mange.k Visa inlägg
    Jag har monterat in dmc4 från eftermontering.se i både caddyn å rs4`an för att få bt streaming samt handsfree, funkar sjukt bra för att brara kosta typ 800kr
    Ja, måste ju vara absolut bästa och billigaste lösningen, och dessutom fraktfritt några dagar till.

Liknande ämnen

  1. Byta ut dimljuslampa
    Av rakso77 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-10-20, 15:31
  2. Byta ut dubbelmasse svänghjul
    Av magnusT i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-06-25, 00:09
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-03-29, 17:09
  4. Byta ut delar.
    Av danne-_- i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 23:13
  5. Passat eller A4 intercooler att låna ut?
    Av Falcor i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 17:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin