Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 77 av 77
  1. #61

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    TDI 240 finns absolut inte med manuell växellåda.

  2. #62

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Misstänker att den är optimerad (tuning) och då går givetvis förbrukningen ner vid normal körning...
    Om någon önskar att prova en optimering kan jag hjälpa till med det, då jag är i Stockholm på semester

  3. #63

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 897
    Citat Ursprungligen postat av Mex165 Visa inlägg
    Misstänker att den är optimerad (tuning) och då går givetvis förbrukningen ner vid normal körning...
    Om någon önskar att prova en optimering kan jag hjälpa till med det, då jag är i Stockholm på semester
    TS hittar ett papper i handskfacket efter ca 2000 mil att bilen har 240 hk från fabrik, så ingen optimering.
    Och verkligen imponerande om förbrukningen går ner med 30% i verkligheten med en optimering.
    Senast redigerad av candyweiss den 2018-07-19 klockan 19:52.

  4. #64

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Fredrik Langton
    Ort
    Arendal
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    TS hittar ett papper i handskfacket efter ca 2000 mil att bilen har 240 hk från fabrik, så ingen optimering.
    Och verkligen imponerande om förbrukningen går ner med 30% i verkligheten med en optimering.
    Hej. Ärligt talat så tömde jag bilen på värdesaker och servicebokmappen innan jag ställde bilen inför lång semesterresa. För första gången nånsin öppnade jag mappen i och med att ni har frågat. Det stod något om ursprungsbevis från MTM
    på Nederländska och diplomat specified.
    Egentligen struntar jag allt sådant tjafs. Jag är intresserad av en bra bil rakt av. Men här verkar någon avundsjuk högre upp i forumet och jag vill inte att någon skall bli avundsjuk. Det är motsatt min stil. Jag undrade om förbrukningen, men de flesta började dividera om annat istället. Detta är inget bra forum tycker jag. Fattar inte hur många tänker. Jag trodde i min enfald att detta forum var för att få råd och tips. Men så fel jag var.

  5. #65

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 897
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Hej. Ärligt talat så tömde jag bilen på värdesaker och servicebokmappen innan jag ställde bilen inför lång semesterresa. För första gången nånsin öppnade jag mappen i och med att ni har frågat. Det stod något om ursprungsbevis från MTM
    på Nederländska och diplomat specified.
    Egentligen struntar jag allt sådant tjafs. Jag är intresserad av en bra bil rakt av. Men här verkar någon avundsjuk högre upp i forumet och jag vill inte att någon skall bli avundsjuk. Det är motsatt min stil. Jag undrade om förbrukningen, men de flesta började dividera om annat istället. Detta är inget bra forum tycker jag. Fattar inte hur många tänker. Jag trodde i min enfald att detta forum var för att få råd och tips. Men så fel jag var.
    Jag tycker att det är mycket bra och intressant att du fått tag i en bränslesnål bil. Men man köper verkligen inte en bil med tron att DSG sparar bränsle, det kostar dessutom cirka 15000:- mer i inköp för att inte snacka om servicen som kostar en del, och varför en fyrdriv om man är så besatt av en ekonomisk bil?

  6. #66

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    MTM är ett tuning-företag så du har antagligen en TDI 150 4Motion 6-vxl som är uppdaterad av MTM. Skulle en VW ÅF i Sverige sälja den som en nybil så vore det häpnadsväckande.

  7. #67

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Fredrik Langton
    Ort
    Arendal
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Jag tycker att det är mycket bra och intressant att du fått tag i en bränslesnål bil. Men man köper verkligen inte en bil med tron att DSG sparar bränsle, det kostar dessutom cirka 15000:- mer i inköp för att inte snacka om servicen som kostar en del, och varför en fyrdriv om man är så besatt av en ekonomisk bil?
    Fyrhjulsdrift är överlägset allt annat på grusväg på sommaren och uppförsbackar på halt vinterväglag.

  8. #68

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Fredrik Langton
    Ort
    Arendal
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    MTM är ett tuning-företag så du har antagligen en TDI 150 4Motion 6-vxl som är uppdaterad av MTM. Skulle en VW ÅF i Sverige sälja den som en nybil så vore det häpnadsväckande.
    Ok. Det förklarar. Jag slog upp ordet tuning och nu vet jag vad det är. Jag har ingen aning om hur många hk det är och för mig kvittar det. Den bil som jag har nu fick jag hämta hos en bilaffär i Sthlm som hade den i hallen, som hade samarbete. Den har inte tre års vagnskadegaranti men jag fick en takbox för 9000 kr istället, samma pengar.

  9. #69

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Du har ju tidigare skrivit att den har både 190 hk och 240 hk... Nu vet du inte hur mycket effekt den har... ”Bilaffär” kan ju vara vad som helst, Bengans Biltorg, typ.

  10. #70

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 897
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Fyrhjulsdrift är överlägset allt annat på grusväg på sommaren och uppförsbackar på halt vinterväglag.
    Verkligen inte om man är så frustrerad över bränsleförbrukningen, tänk om den enbart haft driv fram, då kanske den gått ner 0.5 dl till, och tänk så mycket pengar du tjänat både i inköpspris och service.

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Ok. Det förklarar. Jag slog upp ordet tuning och nu vet jag vad det är. Jag har ingen aning om hur många hk det är och för mig kvittar det. Den bil som jag har nu fick jag hämta hos en bilaffär i Sthlm som hade den i hallen, som hade samarbete. Den har inte tre års vagnskadegaranti men jag fick en takbox för 9000 kr istället, samma pengar.
    Men posta koden på motorn. Då är det för en gång skulle svart på vitt!! behövs det inte tjatas något mer vad det sitter under huven.
    Finns på kamremskåpan, 4 bokstäver. DFHA, CUAA, CRLB Etc.

  12. #72

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Fredrik Langton
    Ort
    Arendal
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Danne_ Visa inlägg
    Men posta koden på motorn. Då är det för en gång skulle svart på vitt!! behövs det inte tjatas något mer vad det sitter under huven.
    Finns på kamremskåpan, 4 bokstäver. DFHA, CUAA, CRLB Etc.
    Ok bra idé. Gör det om cirka två veckor. Har hört att det finns rullbänk som mäter ju. Om gratis sån så vore det intressant

  13. #73

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Fredrik Langton
    Ort
    Arendal
    Inlägg
    47
    Off topic igen i och med att någon tog upp det.
    EuroNcap 5 stjärnor 65 km/h är hastigheten.
    Bilar testas inte i krock i 200 km/h. En snabb punka eller mönstret lossar eller annat en undanmanöver och man kör på en pelare till en viadukt i 200 eller annan bil. Detta händer: https://teknikensvarld.se/bildgaller...est-i-190-kmh/

  14. #74

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 897
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Ok bra idé. Gör det om cirka två veckor. Har hört att det finns rullbänk som mäter ju. Om gratis sån så vore det intressant
    https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb
    Klicka på "Fordonsidentitet", sen står det under "Variant" (Står tex ACDFEAX1, då har man DFEA)

    Och när du ändå är på den sidan så klicka på "Tekniska data" och sen "Motor och miljö", vad står under "Motoreffekt"?

  15. #75

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 897
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Off topic igen i och med att någon tog upp det.
    EuroNcap 5 stjärnor 65 km/h är hastigheten.
    Bilar testas inte i krock i 200 km/h. En snabb punka eller mönstret lossar eller annat en undanmanöver och man kör på en pelare till en viadukt i 200 eller annan bil. Detta händer: https://teknikensvarld.se/bildgaller...est-i-190-kmh/
    Undrar om airbagen hjälper där

  16. #76

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Fredrik Langton
    Ort
    Arendal
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Undrar om airbagen hjälper där
    Haha! Ja den hjälper till att blåsa iväg själen till himlen. Om många knarkar kan jag också knarka då är det helt ok. Om många kör i 200 kan ju jag också göra det, helt ok.

  17. #77

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Bilar testas inte i krock i 200 km/h. En snabb punka eller mönstret lossar eller annat en undanmanöver och man kör på en pelare till en viadukt i 200 eller annan bil.
    Skulle tro att risken för en dödsolycka är större på en vanlig 90-landsväg med mötande trafik än på autobahn om det är det du syftar på med att krocka i 200. En frontalkrock med bil/lastbil i 90 km/h ger väl samma utgång som videon du länkade till.

Liknande ämnen

  1. Byte av lampor på passat b8 -18
    Av Rockpop i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2018-02-09, 11:56
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-10-22, 20:20
  3. Passat 1.8t automat hackar efter regn?!
    Av misspassat i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-07-11, 23:15
  4. Passat V5 4-motion 18":are på!*Såld*
    Av Norpan i forum Projektforum
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 11:10
  5. Soppaförbrukning för HÖG
    Av Flexnes i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin