Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 77
  1. #41

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Nürburgring finns om man vill leka med likvärdigas liv, men inte bland vanliga oerfarna trafikanter.
    Gode gud. Det är inte att leka med andras liv när man kör 200 km/h på Autobahn. Varje tjänste-Passat kör sådana hastigheter dagligen på Autobahn - I TYSKLAND. Det är helt odramatiskt. Du måste förstå att Sverige inte är som Tyskland. Lägg ner. Återgå till diskussionen istället och hjälp killen med den udda Passaten och vad han nu ville ha svar på.

  2. #42

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Oj oj vilken liten jante-svensk :-) Ingen får ha mer roligt än mig :-) Hastighetens sköna tjusning är nog inget för dig, får vi hoppas. Alla som köper Golf GTI, R etc gör det naturligtvis för att köra enligt den skyltning och hastighet som Pudas m.fl. anmodar ;-) Sorgliga människor.
    Ja det var att läsa in mycket mellan mina rader! Det jag skrev var bara en liten filosofisk tanke över varför man vill färdas i hög fart, det vill säga så snabbt som möjligt mellan punkt A till punkt B!

    Man får dock hoppas att det bara är inom trafiklagstiftning du räknar laglydiga människor som sorgliga människor.

  3. #43

    Reg.datum
    aug 2011
    Namn
    AD
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    282
    En av de märkligaste trådarna på länge, dock underhållande..

    Till TS, har du förslagsvis tagit upp detta med ÅF om varför denna unika passat drar x liter mindre än den mindre unika? Vad säger dem?

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Ja det var att läsa in mycket mellan mina rader! Det jag skrev var bara en liten filosofisk tanke över varför man vill färdas i hög fart, det vill säga så snabbt som möjligt mellan punkt A till punkt B!

    Man får dock hoppas att det bara är inom trafiklagstiftning du räknar laglydiga människor som sorgliga människor.
    Det är laglydigt att köra 200 km/h på särskilda sträckor i Tyskland.

  5. #45

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Gode gud. Det är inte att leka med andras liv när man kör 200 km/h på Autobahn. Varje tjänste-Passat kör sådana hastigheter dagligen på Autobahn - I TYSKLAND. Det är helt odramatiskt. Du måste förstå att Sverige inte är som Tyskland. Lägg ner. Återgå till diskussionen istället och hjälp killen med den udda Passaten och vad han nu ville ha svar på.
    Har någon kapat din inloggning??? Du har normalt grymt bra inlägg, men nu är du totalt körd.
    Nykta till eller vakna Marcus.

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Detsamma.

  7. #47
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Hej Palk. Jo, bilen har brickor bakom framstolarna som man kan fälla upp. Baksätet är mer tvåsitsigt. Det finns tre bälten, men sitter man i mitten kommer man lite högre upp så man får inte vara så lång. Benvit läder jättesnyggt. Extraljus bakom grillen. Extra backljus baktill. Snabbtakräcke fällbart, kul grej och bra som jag inte sett förut.
    Vill egentligen inte kapa tråden med andra frågor men det spelar nog ingen roll nu.

    Jag är väldigt intresserad av baksätet och takräcket. Kommer sätet från VW eller är det något eftermonterat? Har du någon bild på räcket? Vet du vart det kommer från?

  8. #48

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Kingen Visa inlägg
    Till TS, har du förslagsvis tagit upp detta med ÅF om varför denna unika passat drar x liter mindre än den mindre unika? Vad säger dem?
    Håller med, hade varit intressant att höra vad dom har att säga.

  9. #49

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Fredrik Langton
    Ort
    Arendal
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Vill egentligen inte kapa tråden med andra frågor men det spelar nog ingen roll nu.

    Jag är väldigt intresserad av baksätet och takräcket. Kommer sätet från VW eller är det något eftermonterat? Har du någon bild på räcket? Vet du vart det kommer från?
    Jag kan ta bild. Men går det att klistra in den här?

  10. #50
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Jag kan ta bild. Men går det att klistra in den här?
    Hej, nej det är endast betalande medlemmar som kan det. Det har med våra/ VWCS IT kostnader att göra därför finns den begränsningen.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  11. #51

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Fredrik Langton
    Ort
    Arendal
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Hej, nej det är endast betalande medlemmar som kan det. Det har med våra/ VWCS IT kostnader att göra därför finns den begränsningen.

    /Peter
    Ok. Ingen idé att ta en bild då.

    Någon som har kommentarer Manuell vs. DSG förbrukning? Anledningen till att jag frågar är för att jag har förlorat tidigare 30.000 kr kanske och är skitsur för det. Sista försöket nu, men det kanske spårar ur igen.

  12. #52
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Som Peter skriver så är det bara medlemmar som kan ladda upp bilder till vår server, men det går alltid att använda någon annan bildlagring än forumet själv och infoga en länk till den. Det är rekommenderat att i första hand använda forumets bildlagring, men om inte det går så kan man använda en extern bildlagring.

  13. #53
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    MickeRs avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Mikael Rosenqvist
    Medlemsnr
    892
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 290
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Ok. Ingen idé att ta en bild då.

    Någon som har kommentarer Manuell vs. DSG förbrukning? Anledningen till att jag frågar är för att jag har förlorat tidigare 30.000 kr kanske och är skitsur för det. Sista försöket nu, men det kanske spårar ur igen.
    Beror på typ av DSG.
    Torrkopplingsdsg har samma typ av förluster som en manuell låda. Tillsammans med ett "optimalt" växlingsmönster så finns en liten potential till besparing av bränsle vs manuell.
    Våtkopplingsdsg har större förluster (och oftast högre vikt) än manuell och kommer att dra mera. Alla 4motion bilar har denna typ.
    Bilparken: Golf 1 1983, Golf 2 GTI 16V 1988, Golf 8 GTE 2022, ID 4 GTX 2022, Fiat Ducato Burstner 2007

  14. #54

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Ok.
    Någon som har kommentarer Manuell vs. DSG förbrukning? Anledningen till att jag frågar är för att jag har förlorat tidigare 30.000 kr kanske och är skitsur för det.

    Jag har inga detaljkunskaper om bilmodellen ifråga, men förbrukningssiffror beror ju på så mycket mer än Automat vs manuell växellåda. Som exempel: Storlek och typ av däck och fälg, utväxling i slutväxel, strömförbrukning, storlek på luftkonditionering, hur mycket man använder ACn, bilens aerodynamik, och säkert mycket mer!
    Dock tycker jag att det är lite märkligt att grotta ner sig i frågan så att man blir "skitsur", för hur man än räknar på sitt bilkörande så kommer man alltid fram till på tok för höga siffror för att det ska kännas helt bra!

  15. #55
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Jag kan ta bild. Men går det att klistra in den här?
    Här kan du nog dela den https://imgbb.com/

  16. #56

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Fredrik Langton
    Ort
    Arendal
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Här kan du nog dela den https://imgbb.com/
    Ok jag skall försöka med länken. Men jag är på semester några veckor nu och ser inte bilen på någon några veckor till.

  17. #57

    Reg.datum
    jul 2018
    Namn
    Fredrik Langton
    Ort
    Arendal
    Inlägg
    47
    Jo "Pudas", men det är ju likadan bil som jag hade förut. Samma chassi och allt. En förklaring kan ju vara att VW också fuskar med siffrorna för att sälja mer DSG för de tjänar mer på det.

    Såg igår i handskfacket när jag ställde ifrån mig bilen ett papper på nederländska. Ursprungsbevis något. Tydligen har bilen original 240 hk och något med turbo, förstår inte vad det står. Med i Sverige är den reggad som 190 hk. Ja det kan man inte direkt räkna ut själv. Men bilen är otroligt snabb. Lite jobbigt, men det funkar. Det kan ju vara så med så många hk så går bilen på mindre diesel eftersom den inte behöver jobba så hårt.

    Vågar inte fråga VW. Då ändrar väl de något kanske. Den dag jag säljer bilen blir det nog ett bra säljargument.
    Senast redigerad av Freddan den 2018-07-18 klockan 13:46.

  18. #58

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
    Jo "Pudas", men det är ju likadan bil som jag hade förut. Samma chassi och allt. En förklaring kan ju vara att VW också fuskar med siffrorna för att sälja mer DSG för de tjänar mer på det.

    Såg igår i handskfacket när jag ställde ifrån mig bilen ett papper på nederländska. Ursprungsbevis något. Tydligen har bilen original 240 hk och något med turbo, förstår inte vad det står. Med i Sverige är den reggad som 190 hk. Ja det kan man inte direkt räkna ut själv. Men bilen är otroligt snabb. Lite jobbigt, men det funkar. Det kan ju vara så med så många hk så går bilen på mindre diesel eftersom den inte behöver jobba så hårt.

    Vågar inte fråga VW. Då ändrar väl de något kanske. Den dag jag säljer bilen blir det nog ett bra säljargument.
    Efter så många mil hittar du helt plötsligt ett papper i handskfacket? Fortsätt att trolla.

  19. #59

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Förstår verkligen inte TS. Självklart skiljer det grymt mycket mellan bilar. Finns det två exakt två likakada som förbrukar exakt lika mycket? NEJ, SJÄLVKLART INTE, FATTAR VILKEN IDIOT SOM HELST, T.O.M. JAG.
    Kvalitet på bränste, temperatur, däck, stora skillnader på alla komponenter i elektronik, mm mm mm mm mm.
    Hoppas att TS köper en ny manuellväxlad diesel och inser att den dricker betydligt mer än den kanske perfekt optimerade motorn TS fått denna gången.
    Detta är en trolltråd enligt mig, hoppas att TS loggar ut för alltid och inte bara hotar med det.

    Edit: Finns det någon på detta forum eller någon annanstans som kommer ner i denna fantasiförbrukning med en 240 hk med fyrdriv och manuell låda?
    Nej, ingen kommer i närheten ens med tvådriv och 190 hk.
    Senast redigerad av candyweiss den 2018-07-18 klockan 23:06.

  20. #60

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    355
    Alla har ju sitt eget sätt att köra bil! mycket spelar in.
    Men min nuvarande 240 DSG 4Motion vill ha ca 0.68 i stan om man håller en snäll profil mellan korsningarna.
    På landsväg har jag inte hunnit spänna ut dess mer men med lite lätt pedal så 0.52.

    Har åkt B8 150hk manuell framhjulsdrivet i ca 2 veckor och den gick med våld att få ner på 0.42! och det var med solen i ryggen och hemlängtan och utan motvind.
    Har haft tidigare äldre passat B7 med både manuell och DSG, bägge 4hjulsdrivna. 140 manuell och 177 DSG.
    och förbrukningen var märkbart lägre på bilen med DSG.

    Men du verkar ju hittat en rätt så unik bil med just kombinationen med vxl lådan.
    Skulle vara kul om du skulle kunna kolla vad det sitter Grejjer i bilen. Motorkod och vad för kod växellådan har.

Liknande ämnen

  1. Byte av lampor på passat b8 -18
    Av Rockpop i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2018-02-09, 12:56
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-10-22, 21:20
  3. Passat 1.8t automat hackar efter regn?!
    Av misspassat i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-07-12, 00:15
  4. Passat V5 4-motion 18":are på!*Såld*
    Av Norpan i forum Projektforum
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 12:10
  5. Soppaförbrukning för HÖG
    Av Flexnes i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 13:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin